עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

ג'ינג'ר: הדרך הטבעית להילחם בנזקי מונוסודיום גלוטמט

ג'ינג'ר (זנגביל) מנטרל את השפעותיו של מונוסודיום גלוטמט ומבטל נזקים שכבר נעשו, כפי שהתגלה לאחרונה במספר מחקרים שונים.

זמן קריאה: 4 דקות
מונוסודיום גלוטמט
מונוסודיום גלוטמט
שינוי גודל טקסט

הקשר בין ג'ינג'ר למונוסודיום גלוטמט

ג'ינג'ר ומונוסודיום גלוטמט נשמעים לא קשורים האחד לשני ומבחינה טכנית, הם באמת לא ממש קשורים.

אולם במספר מחקרים למדו החוקרים שאכילת ג'ינג'ר, לא רק מנטרלת את השפעותיו של המונוסודיום גלוטמט אלא שהיא גם מתקנת את הנזקים שהוא כבר עשה בגוף.

האם שמעתם על מונוסודיום גלוטמט? זה הוא חומר שמוסיפים אותו להרבה מאכלים קנויים והוא מאוד מאוד שנוי במחלוקת.

בעוד שהדרך הטובה ביותר להגן על עצמכם מפני מונוסודיום גלוטמט היא להתרחק ממנו ככל האפשר, נערך מחקר שבו בחנו החוקרים האם ג'ינג'ר יכול לנטרל את המונוסודיום גלוטמט.

תוצאות המחקר הראו שהג'ינג'ר (זנגביל) גם מגן עליכם מפני הנזקים שלו ואפילו מבטל את הנזקים שהוא כבר גרם לגופכם.

מהו מונוסודיום גלוטמט?

מונוסודיום גלוטמט (MSG) הוא סוג של חומצה גלוטמית שהיא חומצת אמינו נפוצה, שכאשר מבודדים אותה ומוסיפים אותה למאכלים היא גורמת לתופעה הנקראת 'קומפלקס תסמינים של מונוסודיום גלוטמט'.

למידע נוסף על התסמינים הללו: זה לא מלח ולא סוכר, זה רעל מסוג אחר לגמרי שנמצא כמעט בכל מאכל

המונוסודיום גלוטמט ידוע בכך שהוא חומר אקסיטוטוקסי היכול במלוא מובן המילה, לגרות את תאי הגוף שלנו עד מוות.

את המונוסודיום גלוטמט תמצאו במאכלים מעובדים רבים תחת שמות שונים, כדי לא להבהיל את הצרכנים.

שמות נוספים של מונוסודיום גלוטמט (MSG) במזון:

  • תמצית שמרים (Yeast Extract)
  • חלבון צמחי שעבר הידרוליזה (Hydrolyzed Vegetable Protein)
  • חלבון מי גבינה (Whey Protein)
  • שמרים אוטוליזה (Autolyzed Yeast)
  • מזון שמרים (Yeast Food)

מה זה חומר אקסיטוטוקסי

אקסיטוטוקסי – excitotoxin היא רעילות המובילה למצב שבו תאי העצב סובלים מנזק או מתים, כאשר רמות הנוירוטרנסמיטרים הנחוצים והבטוחים כדוגמת גלוטמט הופכות לגבוהות באופן פתולוגי, וגורמות לגירוי מוגזם של הקולטנים.

כאשר קולטני הגלוטמט נתקלים ברמות מוגזמות של הנוירוטרנסמיטר המעורר גלוטמט, עלול להיווצר נזק נוירוני משמעותי שנקרא אקסיטוטוקסי. עודף גלוטמט מאפשר לרמות גבוהות מידי של יונים של סידן להיכנס אל תאי הגוף.

יונים אלה זורמים אל תוך התאים ומפעילים מספר אנזימים אשר גורמים לפגיעה במבני התאים, בשלד התא, בממברנות ובדנ"א (DNA) וכל זאת בשל צריכת החומר האקסיטוטוקסי.

תופעות וסיכונים של אקסיטוטוקסיות

אקסיטוטוקסיות מעורבת בסרטן, פגיעות בעמוד השדרה, שבץ, פגיעה מוחית טראומטית, אובדן שמיעה (ע"י חשיפת יתר לרעש או אוטוטוקסיטיות) ובמחלות ניווניות של מערכת העצבים המרכזית כדוגמת:

טרשת נפוצה, אלצהיימר, טרשת אמיוטרופית צדדית (ALS), פרקינסון, התמכרות לאלכוהול, תסמונת גמילה מאלכוהול (היפראמונמיה) ובעיקר בזמן גמילה מהירה מידי מבנזודיאזפינים ומחלת הנטינגטון שכולן נובעות מחומרים אקסיטוטוקסים.

כיצד ג'ינג'ר נכנס לתמונה ונטרל את הנזק

כשמנגד, ג'ינג'ר (זנגביל) הוא מזון מרפא שקל למצוא וקל מאוד לשלב בתזונה היומית שלכם. לגי'נג'ר יש תכונות אנטי פטרייתיות, אנטי דלקתיות, אנטי ויראליות ואנטי בקטריאליות, בין הייתר.

יתרונותיו הבריאותיים של הג'ינג'ר בלתי ניתנים להכחשה והמחקר החדש הזה, מראה כיצד הזנגביל מונע את נזקיו של המונוסודיום גלוטמט ושכוחו של השורש הזה עצום יותר ממה שידענו עד עכשיו.

בשביל המחקר החוקרים הזריקו לחולדות תמיסת מונוסודיום גלוטמט במשך 30 יום רצופים שבהם ציינו החוקרים שהחולדות חוו נסיגה קיצונית.

בנוסף לנסיגה זו חוו החולדות גם ירידה (הנובעת מהזרקת המונוסודיום גלוטמט) בתרכובות הנוירוטרנסמיטרים החיוניים במוח: אפינפרין, נוראפינפרין, דופמין וסרוטונין.

בתום 30 הימים של הזרקת תמיסת מונוסודיום גלוטמט, החלו החוקרים לתת לחולדות תמצית ג'ינג'ר, במשך 30 יום.

במהלך 30 הימים של תמצית הג'ינג'ר, הנזק שנגרם מהמונוסודיום גלוטמט התהפך לגמרי והג'ינג'ר גרם לשיקום דלדול הנוירוטרנסמיטרים החיוניים ולריפוי הנזקים שנגרמו למוח.

ומה שהפתיע את החוקרים יותר מכל הוא, שהשפעותיו הטובות של הג'ינג'ר נמשכו גם לאחר שהם הפסיקו לתת אותו.

החוקרים פרסמו את מסקנותיהם בכתב העת הפקיסטני 'מדעי הביולוגיה':

"אנו יכולים לומר בוודאות שג'ינג'ר מגן על העצבים מפני השפעותיו הרעילות של מונוסודיום גלוטמט".

אלה חדשות טובות כמובן, המוכיחות שג'ינג'ר מגן על תאי המוח בעזרת נטרול הרעילות העצבית שגורם המונוסודיום גלוטמט.

מחקר נוסף על ג'ינג'ר ומונוסודיום גלוטמט

במחקר אחר שבו בחנו החוקרים תוצרת טבעית, ג'ינג'ר ופרופוליס, בנטרול וריפוי השפעותיו המזיקות של מונוסודיום גלוטמט על מוחם של חולדות זכרים.

קבוצת החולדות שטופלה בג'ינג'ר חוותה היפוך מדהים, בהשפעות המזיקות שעורר המונוסודיום גלוטמט. הטיפול בג'ינג'ר הוביל לדיכוי של 8-OHdG ולמניעת הצטברותו של חלבון עמילואיד בטא ולאיזון רמות הנוירוטרנסמיטרים.

בדיקה היסטולוגית הראתה גם הפחתה משמעותית של הניוון העצבי ברקמת המוח.

כאשר הפרופוליס לעומת זאת, הראה עיכוב קטן של סמני הניוון העצבי.

מסקנות המחקר הן: שגם ג'ינג'ר וגם פרופוליס בעלי תכונות המגינות על מערכת העצבים מפני הנזק המוחי שגורם המונוסודיום גלוטמט, בשל התרכובות הפוליפנוליות הרבות שהם מכילים.

בדומה לכל כך הרבה תוספי מזון נוספים השנויים במחלוקת, גם מונוסודיום גלוטמט נחשב לבטוח באופן כללי ע"י ה-FDA, בין היתר בשל חוסר הפיקוח שלו וחוסר ההקפדה לכאורה, על תוספי המזון.

עוד מחקר שנערך על מונוסודיום גלוטמט

במחקר שפורסם בכתב העת 'אוטואימוניות', גילו החוקרים קשר ישיר בין צריכת מונוסודיום גלוטמט לבין השמנת יתר של הבטן, סוכרת מסוג 2, דלקת משמעותית בגוף ונזקים לכבד.

החוקרים של מחקר זה ציינו: "אנו ממליצים על כך שפרופיל הבטיחות של מונוסודיום גלוטמט יבחן מחדש ויאפשר את הסרתו משרשרת המזון".

סביר להניח שהבחינה מחדש של מונוסודיום גלוטמט והשפעותיו הרעילות, לא תתרחש בקרוב. אז בינתיים, הימנעו ממנו ככל האפשר ותשלבו ג'ינג'ר בתזונה היומית שלכם כדי למנוע נזקים חדשים וכדי לרפא את הנזקים שכבר נוצרו.

אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!



לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות