עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

5 עובדות חשובות על אבוקדו שאתם חייבים לדעת

אחד מהפירות האהובים ביותר בעולם, הוא האבוקדו ואין זה פלא. האבוקדו הוא פרי בעל קליפה ירוקה כהה עד סגולה, מרקמו חלק, צבעו הפנימי ירוק בהיר והוא בעל גלעין גדול הנמצא בדיוק במרכזו.

זמן קריאה: 3 דקות
צילום: (depositphotos)
אבוקדו
שינוי גודל טקסט

הוא גדל על עצים המגיעים לגובה של 1.90 מטר לערך והוא מבשיל שבועיים עד שלושה לאחר שקוטפים אותו. פרי זה הוא יליד מקסיקו במקור והוא בן משפחה של הקמפור (עץ הגדל ביפן שנעזרים בו לשימושים בריאותיים) והקינמון.

האבוקדו גם מכונה אגס תנין או פרי החמאה, האבוקדו הוא פרי רב תכליתי והוא הפרי היחיד המכיל כמות משמעותית של חומצות שומן חד בלתי רוויות (MUFA). האבוקדו בעל צפיפות מזינה מטבעו והוא מכיל קרוב ל-20 ויטמינים ומינרלים.

Advertisements

האבוקדו עשיר עד מאוד בחומרים מזינים, מה שהופך אותו לאחד הפירות הבריאים ביותר שאתם יכולים לאכול בתזונה השבועית שלכם.

1. עשיר מאוד בסיבים תזונתיים טבעיים

האבוקדו מכיל שפע של סיבים תזונתיים המקלים על תהליך העיכול שלכם והופכים אותו לבריא יותר. בהתאם לכך, כאשר אתם אוכלים אבוקדו על בסיס שבועי, אתם תרגישו ירידה במשקל ואיזון של הסוכר בדם.

חצי פרי אבוקדו מכיל בממוצע 115 קלוריות בריאות ו-4.6 גרם של סיבים, על פי מחלקת החקלאות האמריקאית.

2. מונע סרטן

החומצה האולאית (חומצת שומנן בלתי רווייה) נמצאת ברמות גבוהות בפרי האבוקדו וחומצה זו מונעת את היווצרותם של תאי סרטן בגוף ובפרט, תאי סרטן בחלל הפה ובפרוסטטה (בלוטת הערמונית).

אבוקדו נמנה בין הפירות הטובים ביותר שאתם יכולים לאכול על מנת להילחם בסרטן, הוא עשיר בשפע של חומרים מזינים הכולל רמות גבוהות של נוגדי חמצון חזקים מאוד, פיטוכימיקלים, ויטמינים, מינרלים, סיבים ובחומצות שומן חד בלתי רוויות.

Advertisements

פיטוכימיקלים הם תרכובת של כימיקלים טבעיים צמחיים, הנמצאת בטבעיות בצמחים, זרעים, גרעינים, פירות וירקות והתפקיד שלה הוא להגן על הצמח.

כשאנו אוכלים את התרכובות האלו גופנו נהנה גם הוא מההשפעות הטובות שלהם, הכוללות הגנה מפני מחלות כרוניות מגוונות וביניהן סרטן. החומצה האולאית ידועה ביכולתה להוריד את רמות הכולסטרול הלא בריא LDL.

בו בזמן שהיא מעלה את רמות השומנים המזינים הבריאים. הורדת הכולסטרול ושומן הגוף לא רק גורמת לירידה בסיכון שלכם ללקות במחלות לב וכלי דם, אלא היא גם גורמת לירידה משמעותית בדלקות שבגוף וכך מפחיתה את הסיכון להתפתחות סרטן.

החומצה האולאית (אומגה- 9) שהיא השומן העיקרי השני שיש באבוקדו, ידועה ביכולתה לספק הגנה משמעותית מפני התפתחות סרטן השד. נשים שהתזונה שלהן עשירה בחומצה אולאית, הראו שיעורים נמוכים של תחלואה בסרטן השד.

את החומצה האולאית אתם יכולים למצוא גם בזיתים, בשמן זית, באגוזי מלך, שקדים וצנוברים, שבהם היא נמצאת בכמויות הגבוהות ביותר.

3. משפר את הראייה

אכילת פרי האבוקדו משפרת את הראייה שלכם הודות ללוטאין שהוא מכיל. הלוטאין מונע בעיות ראייה כגון ניוון מקולרי (ניוון כתמי- מקולה היא הכתם הצהוב הנמצא ברשתית ובו נמצאים התאים שאחראים על ראייתם של פרטים מדויקים) או היווצרות של קטרקט.

הלוטאין הוא קרטנואיד או אם תרצו לקרוא לו פיגמנט, הנמצא בפירות ובירקות והוא מצטבר בדם, בעיניים ובמוח והוא פועל כנוגד חמצון וכנוגד דלקות חזקים מאוד.

הלוטאין מתפקד כמסנן קל והוא מגן על העיניים שלכם מפני קרני האולטרה ויולט (UV- קרניים אולטרה סגולות), הוא גם מגן עליכם מפני ניוון מקולרי הקשור לגיל (AMD).

גוף האדם אינו יכול לסנתז אותו בעצמו, לכן חשוב מאוד שתשלבו בתזונה שלכם ירקות בעלי עלים ירוקים כמו קייל, עלי קולרד, פטרוזיליה, שמיר, תרד, כוסברה וכדומה.

האבוקדו מהווה מקור מצוין ללוטאין הידוע גם כ- 'הויטמין של העיניים'. חומר מזין זה זקוק לשמן בריא טבעי על מנת להיספג היטב בגופכם, לכן תוסיפו מעט שמן זית או שמן קוקוס לארוחה שלכם.

4. מזין את העור

לאור העובדה שהאבוקדו עשיר מאוד בויטמינים E, K, B, ו- C ובמינרלים כמו אבץ, מגנזיום, סידן, אשלגן ונתרן, הפרי הזה ללא ספק מעולה לעור שלכם.

מריחת שמן אבוקדו או שימוש באבוקדו כמסיכה, מזינים מאוד את העור והם אף יכולים להיות טיפול נהדר במחלות אוטואימוניות כמו פסוריאזיס למשל.

כפי שצוין קודם, רוב השמן של האבוקדו הוא שומן חד בלתי רווי, השופע ביתרונות בריאותיים שמחקרים כבר הוכיחו אותם. האבוקדו עשיר מאוד בחומרים מזינים והם בעלי תכונות אנטי דלקתיות עצמתיות ביותר והוא בעל השפעה אלקלית על הגוף.

שני אלה משפיעים בצורה חיובית על הגוף במצבים של גירויים ואדמומיות בעור, הם גם מצוינים לטיפול במגוון מחלות עור וביניהן פסוריאזיס ומחלות כרוניות נוספות כמו דרמטיטיס- אקזמה, רוזצאה וסבוריאה דרמטיטיס (דלקת עור חלבית).

בזמן שמריחת אבוקדו ישירות על הפנים הפכה לטיפול יופי פופולרי, אנשים רבים גילו שאכילת אבוקדו על בסיס קבוע, עושה גם היא פלאים לגוון, לגמישות ולבריאות עורם.

הויטמינים, המינרלים, נוגדי החמצון וחומצות השומן הבריאים והטבעיים שהאבוקדו עשיר בהם, הופכים אותו לפרי מושלם לשמירה על בריאות עורכם, הן באכילה והן במריחה ישירה על העור.

5. מעולה לבריאות הלב שלכם

האבוקדו הוא אחד מהפירות הידידותיים ביותר ללב. הוא מכיל ליקופן ובטא- קרוטן שמשפרים את בריאות הלב ועוד.

הם גם מונעים מחלות לב וכלי דם המשפיעות על תפקודי מבנה הלב כמו התקפי לב, מחלת העורקים הכליליים (עורקים מוצרים), אי ספיקת לב, מחלת שסתום הלב, מחלת שריר הלב ומחלות לב אחרות.

האבוקדו גם עשיר מאוד ב- בטא- סיטוסטרול (beta-sitosterol) המונע הצטברות של פלאק בדפנות העורקים, מוריד את רמות הטריגליצרידים ואת כולסטרול ה- LDL בדם.

מחלות לב הן הגורם מספר אחד למוות ברחבי העולם, אך אל חשש, מכיוון שישנם דברים רבים שאתם יכולים לעשות על מנת למנוע מחלות לב.

תזונה בריאה, פעילות גופנית ולא לעשן (יש לקחת בחשבון את עשן המכוניות והאוטובוסים שלא ניתן להתחמק ממנו), הן 3 הדרכים העיקריות  שבעזרתן תוכלו לשמור על הלב שלכם בריא.

בעזרת החלפה פשוטה של שומנים רוויים בשומנים בריאים ולא רוויים, אתם יכולים בקלות להוריד את רמות הכולסטרול. ישנו מחקר התומך בחשיבות של שיפור איכות השומן שאתם אוכלים, בעזרת בחירה בשומנים טובים יותר.

בין השומנים הטובים ביותר נמצאים שומני החד הבלתי רוויים ושומן רב בלתי רווי, הקשורים ישירות לשיפור הליפידים (שומנים) בדם. האבוקדו כפי שאתם כבר יודעים, מכיל את שני סוגי השומן הבריאים האלה.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות