עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

6 דרכים להיעזר בג'ינג'ר להורדה במשקל

ג'ינג'ר הוא שורש עם טעם פיקנטי נעים והוא עשיר בסגולות בריאותיות רבות. אחת מסגולות אלה, היא היכולת של הג'ינג'ר להשפיע בצורה טובה על שמירה על משקל בריא וגם ביכולת להוריד במשקל ולהיפטר מהשומן העקשן בבטן.

זמן קריאה: 4 דקות
אילוסטרציה: (shutterstock)
ג'ינג'ר מסייע לירידה במשקל
שינוי גודל טקסט

ג'ינג'ר להורדה במשקל, המחקרים

עפ"י הרפואה העתיקה איור וודה, אכילת ושתיית שורש ג'ינג'ר, עוזרת לשלוט במשקל וישנו מחקר שמאשר זאת.

במחקר שפורסם בכתב העת 'מדע ומזון של חקלאות' ב-2014, החוקרים גילו שעכברושים עם משקל יתר שקיבלו ג'ינג'רול (התרכובת הנמצאת בג'ינג'ר), הורידו במשקל לאחר תקופה של 30 יום, שבה קיבלו תוסף מזון של ג'ינג'רול.

Advertisements

בנוסף לכך, גם נוצר שיפור ברמות הסוכר בדם וברמות הלפטין אצל עכברושים אלה. הלפטין היא תרכובת שיש לה חלק בתחושת השובע והסיפוק אחרי ארוחה.

החוקרים הגיעו למסקנה שהוספת ג'ינג'ר למזון, גורמת לדיכוי של השמנת היתר בתזונה עמוסה בשומן והוא יכול לשמש כחומר מסייע בטיפול בהשמנת יתר ובסיבוכים שלה.

מחקר נוסף שפורסם שנה קודם למחקר הנ"ל ופורסם בכתב העת 'סקירה אירופאית למדעי הרפואה והפרמקולוגיה' הראה שלג'ינג'ר כתוסף מזון יש השפעה על הורדה במשקל, המשתווה לכדור להורדה במשקל, אורליסטאט.

בנוסף לכך, הג'ינג'ר גורם לשיפורים ראויים לציון ברמות הכולסטרול בדם, עם רמות של הכולסטרול הטוב HDL מעל הרמות הבסיסיות.

בשל כוחו של הג'ינג'ר הגורם לתחושת שובע ותורם לעיכול טוב של האוכל, אין פלא שיש לו השפעה כל כך גדולה על הורדה במשקל.

Advertisements

כך הג'ינג'ר עוזר להורדת השומן בבטן

לא רק שהג'ינג'ר עוזר לשמירה על משקל באופן כללי, הוא עוזר גם להשאיר את השומן המטריד בבטן הרחק מכם.

הג'ינג'ר שם למטרה את הסיבות העיקריות להצטברות השומן בבטן, כמו במהלך הלילה, שינויים הורמונליים ואנרגיות נמוכות המובילות לפחות התעמלות.

ג'ינג'ר עוזר לחזק את תחושת השובע, לכן אכילת או שתיית מי ג'ינג'ר עוזרת לרסן את הדחף לאכילת יתר. כמדכא תאבון טבעי, צריכת ג'ינג'ר היא אחת מהדרכים הטובות ביותר להאיץ את תהליך ההורדה במשקל.

יתרון נוסף הוא, שאין הרבה קלוריות בג'ינג'ר ואפשר להשתמש בו כשהוא טרי, בבישול ובתה. שינויים הורמונליים ומתח כרוני יכולים לגרום לקפיצות ברמות הקורטיזול בדם, מה שגורם למערכת החיסון ולחילוף החומרים לצאת מאיזון.

על פי מאמר בכתב העת 'סקירה אירופאית למדעי הרפואה והפרמקולוגיה' מ-2004 הג'ינג'ר מדכא את ייצור הקורטיזול. רמות גבוהות של קורטיזול יכולות לתרום לעלייה במשקל ובמיוחד להקשות על הורדת השומן בבטן.

צריכת ג'ינג'ר עוזרת להשיב את הכוונון של האיזון הפנימי הכללי שלכם ולחזק את הרווחה הגופנית והנפשית ובהורדה במשקל. טעמו הפיקנטי והייחודי של הג'ינג'ר, גם עוזר באופן טבעי להעלות את רמות האנרגיה הגופניות והנפשיות.

ג'ינג'ר מגביר את חילוף החומרים שלכם

מחקר שפורסם בכתב העת 'חילוף חומרים' בשנת 2012 גילה שלג'ינג'ר יש השפעה תרמוגנית (יצירת חום) ע"י שיפור ההשפעה התרמית על מזון וכמו כן חיזוק רגשות של סיפוק.

משמעותו של אוכל תרמוגני- שהוא מעלה את טמפרטורת הגוף וכך עוזר להגביר את קצב חילוף החומרים ואת שריפת הקלוריות.

בתהליך התרמוגנזי (חום הנוצר בגוף ע"י תהליכים ביולוגים) הגוף שורף קלוריות כדי להפיק תועלת מהמזון שכרגע אכלתם, ע"י המרת אותן קלוריות לחום.

כתב העת הבינלאומי של 'השמנת יתר' מציין שאכילת מאכלים בעלי השפעה תרמוגנית, היא כלי להורדה במשקל ולשמירה על משקל, מכיוון שהם מגבירים את הוצאת האנרגיה, שריפת השומנים ומנטרלים את הירידה בקצב חילוף החומרים המתרחשת במהלך ירידה במשקל.

המחקר ביצע הערכה של ההשפעות של ארוחת בוקר עם או בלי משקה ג'ינג'ר חם (2 גרם אבקת ג'ינג'ר בכוס מים רותחים) על הוצאת האנרגיה, תחושות רעב ותחושת סיפוק אצל גברים עם משקל עודף.

המחקר גילה שהייתה לג'ינג'ר השפעה משמעותית מאוד על האפקט התרמי על האוכל והמשתתפים הראו פחות רעב, אכילת פחות אוכל ותחושת שובע גדולה יותר עם צריכת הג'ינג'ר, בניגוד לקבוצת הבקרה.

התוצאות הראו שלג'ינג'ר יש תפקיד חשוב בניהול המשקל.

6 דרכים להיעזר בג'ינג'ר להורדה במשקל

אתם יכולים להיעזר בכוח המרפא של הג'ינג'ר להורדה במשקל כשהוא טרי או כשהוא בתה.

1. לעיסה

תלעסו חתיכה של שורש הג'ינג'ר לפני כל ארוחה. הוא יעזור לכם להסדיר את חילוף החומרים, ידרבן את העיכול, יפחית את ייצור הקורטיזול ויגביר את האנרגיה של הגוף שלכם.

2. ג'ינג'ר ולימון טריים

אתם יכולים לגרד חתיכה קטנה של ג'ינג'ר, לסחוט מעט מיץ לימון ולהוסיף טיפת מלח ים או הימלאיה ורוד (או כל מלח טבעי אחר), לערבב אותם היטב (ליצור כמות של 1-2 כפיות).

תאכלו תערובת נפלאה ובריאה זו לפני כל ארוחה כדי לשלוט על התיאבון ולזרז את העיכול.

3. שייק

תוסיפו חתיכה של ג'ינג'ר לשייק הפירות או הירקות שלכם, טרי או אבקה. הוספת הג'ינג'ר גם תחזק את הכוח האנטי דלקתי של השייק שלכם.

4. ג'ינג'ר בבישול

אתם גם יכולים לשים את הג'ינג'ר כתבלין בבישולים שלכם על מנת להעלות את כמות צריכת הג'ינג'ר. בישול ג'ינג'ר למשך 6 דקות מעצים את יתרונותיו הבריאותיים. לגי'נג'ר יש טעם טעים שלא צריך להסוות אותו כדי ליהנות מסגולותיו.

5. ג'ינג'ר נותן טוויסט

קחו חתיכה של ג'ינג'ר טרי, תחתכו אותה ותוסיפו אותה למוקפצים שלכם, למרקים ולרטבים שלכם כדי לתת טוויסט לטעם של האוכל וכדי לחזק את בריאותכם בו זמנית.

תוסיפו את הג'ינג'ר לקראת סוף הבישול (6 דקות לפני שאתם מכבים את האש), כדי שכמה שפחות ג'ינג'רול יאבד בתהליך הבישול, אך הוא יהיה מספיק חם כדי להעשיר את האוכל עם נוגדי החמצון שלו.

6. תה ג'ינג'ר ולימון

דרך נוספת להכניס יותר ג'ינג'ר לחייכם, היא ע"י הכנת תה טעים וממלא באנרגיות של ג'ינג'ר עם לימון. תשתו בין 2-3 כוסות של תה מדהים זה ביום, כדי לקבל ממנו את המרב.

התה הזה טעים מאוד וקל מאוד להכנה והלימון בעצמו עוזר להורדה במשקל.

תה לימון וג'ינג'ר, מתכון ל-1 ליטר (4 כוסות) מנקה רעלים

המרכיבים:

  • 5 ס"מ שורש ג'ינג'ר
  • 4 כוסות (1 ליטר) מים מסוננים
  • חצי לימון טרי עם הקליפה
  • 1-2 כפיות של עלי סטיביה או 2 כפות דבש

אופן ההכנה:

  • תשטפו היטב את הלימון ואת הג'ינג'ר.
  • תפרסו אותם לפרוסות קטנות (להשתדל לשמור כמה שאפשר על מיץ הלימון).
  • שימו את ליטר המים בתוך סיר קטן או קומקום על האש ותרתיחו.
  • כעת תוסיפו את הג'ינג'ר למים, תכסו ולאחר 5 דקות כבו את האש ותורידו את הקומקום מהגז.
  • תנו למים להתקרר מעט במשך 5-10 דקות.
  • כעת תוסיפו את חתיכות הלימון ואת עלי הסטיביה (או הדבש), לפי טעמכם.

הדבש והלימון בעצמם שופעים בסגולות בריאותיות המגבירות את חילוף החומרים, שריפת השומנים וגם את ניקוי הרעלים מהגוף. אתם יכולים להגיש את התה קר או חם לפי עונות השנה.


אתם גם יכולים להוסיף לתה זה אבקת שורש מאקה, שמגביר פי 4 את שריפת השומנים, אותו אפשר להשיג ב- iHerb

לינק לקניה


למה אתם צריכים לצפות כאשר אתם צורכים ג'ינג'ר להורדה במשקל

צריכת ג'ינג'ר לא בהכרח תגרום לכם להוריד במשקל במהירות הבזק. אתם תחושו את השינויים בהדרגה. היו סבלניים ותנו לג'ינג'ר מעט זמן לעשות את העבודה שלו.

תזכרו שהורדת 4 קילו בחודש, שלא מעלים אותם שוב, זו ההצלחה האמתית.

עליכם לזכור שהמהירות שבה אתם מורידים במשקל, תלויה בגורמים נוספים כמו למשל האם אתם עושים התעמלות, האם אתם אוכלים בריא, מתח והשפעות גנטיות.

על מנת להגיע לתוצאות במהירות, עליכם לשלב את הג'ינג'ר עם טכניקות נוספות להורדה במשקל, כדי שפעילות הג'ינג'ר תקבל תמיכה וחיזוק ע"י שינויים באורח החיים שלכם.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות