עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

כמון: התבלין שמסייע להאצת חילוף החומרים וירידה במשקל

האצת חילוף החומרים היא דרך יעילה להורדת משקל. ישנם מאכלים רבים שיכולים לעזור בכך, אבל כדאי לשים לב גם לתבלינים שאתם משתמשים בהם. כמון הוא אחד מהתבלינים שמסייעים להאצת חילוף החומרים ולהורדת משקל.

זמן קריאה: 2 דקות
כמון - צילום: (shutterstock)
כמון להורדה במשקל
שינוי גודל טקסט

חילוף חומרים הוא תהליך שבו הגוף ממיר מזון לאנרגיה. תהליך זה חשוב לשמירה על משקל גוף בריא. כאשר חילוף החומרים מהיר, הגוף שורף קלוריות בצורה יעילה יותר, מה שעוזר במניעת השמנת יתר.

פעילות גופנית יכולה להאיץ את חילוף החומרים, אבל גם תבלינים מסוימים, כמו כמון, יכולים לשחק תפקיד חשוב בתהליך זה.

Advertisements

המחקר

במחקר שנערך ב- Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, Iran, נבדקו ההשפעות של כמון על ירידה במשקל והרכב הגוף. המחקר כלל 88 נשים עם עודף משקל והשמנה, שחולקו לשתי קבוצות.

כל המשתתפות קיבלו תזונה בריאה וייעוץ תזונתי להפחתת משקל במשך 3 חודשים. ההבדל היחיד בין הקבוצות היה שהקבוצה הניסיונית הוסיפה 3 גרם כמון ביוגורט בשתי ארוחות ביום, בעוד שהקבוצה השנייה קיבלה את אותו יוגורט ללא כמון.

תוצאות המחקר

אבקת כמון הפחיתה את רמות הכולסטרול בצום, הטריגליצרידים, ו-LDL, והעלתה את רמות ה-HDL.

בנוסף, נרשמה ירידה משמעותית במשקל, BMI, היקף מותניים, מסת שומן ואחוז השומן בגוף. עם זאת, לא נמצאה השפעה על רמות הסוכר בצום ומסת הגוף ללא השומן.

ראו מחקר Effect of cumin powder on body composition and lipid profile in overweight and obese women

Advertisements

יתרונות הבריאות של הכמון

הכמון מכיל פיטוסטרולים, המונעים את ספיגת הכולסטרול ומסייעים להאצת חילוף החומרים ולהורדת משקל.

הפיטוסטרולים הם חומרים טבעיים המצויים בצמחים ויש להם מבנה כימי דומה לכולסטרול, מה שמאפשר להם להתחרות בכולסטרול על הספיגה במערכת העיכול וכך להפחית את רמות הכולסטרול בגוף.

בנוסף ליתרונות בהורדת משקל, הכמון עשיר בנוגדי חמצון שמגנים על הגוף מפני נזקי חמצון. נוגדי חמצון אלה יכולים לסייע במניעת מחלות כרוניות כמו מחלות לב וסרטן. הכמון גם ידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות, מה שעשוי לסייע בהפחתת דלקות וכאבים בגוף.

כמון גם יכול לשפר את תהליך העיכול ולהקל על בעיות כמו נפיחות וגזים. הוא מעודד הפרשת אנזימים שמסייעים בעיכול ושיפור הספיגה של חומרים מזינים מהמזון.

איך לשלב את הכמון בתזונה היומית

כדי להנות מהיתרונות הבריאותיים של הכמון, הנה כמה רעיונות לשילובו בתזונה היומית שלכם:

  • הוסיפו כמון בארוחת בוקר מזינה. זהו שילוב פשוט וטעים שמאפשר להנות מהיתרונות של הכמון מתחילת היום.
  • ערבבו כמון בתבשילים, הכמון מוסיף טעם עשיר ועמוק למאכלים ומגביר את ערכם התזונתי. הוא מתאים במיוחד לתבשילים מזרח תיכוניים כמו חומוס, שקשוקה וטחינה, בהם הכמון הוא מרכיב מרכזי שמוסיף טעם מיוחד ומסורתי.
  • פזרו כמון על סלטים לקבלת טעם עשיר ובריאות משופרת. ניתן לשלב אותו עם תבלינים אחרים כמו כוסברה ופטרוזיליה להוספת טעם ונוגדי חמצון.
  • השתמשו בכמון כתיבול, הכמון משתלב נהדר עם מגוון רחב של חלבונים ומוסיף להם טעם מזרח תיכוני מיוחד.
  • הוסיפו כמון לתבשילים מזרח תיכוניים כמו חומוס, שקשוקה וטחינה. הכמון הוא מרכיב מרכזי במאכלים אלו ומוסיף להם את הטעם המיוחד והמסורתי.

לסיכום

כמון הוא תבלין נהדר בעל סגולות רבות, כולל יכולתו לסייע בהאצת חילוף החומרים ולהורדת משקל. המחקר מוכיח כי הוספת כמון לתזונה היומית יכולה להביא לתוצאות משמעותיות בשיפור הבריאות הכללית.

נסו להוסיף את הכמון לתפריט היומי שלכם ותראו את ההשפעות החיוביות במהירות רבה.

כדי להנות מהיתרונות הבריאותיים של הכמון, כל שעליכם לעשות הוא לצרוך כף אחת ביום. אפשר לחלק את הכמות בין מאכלים שונים אם הטעם חזק מדי עבורכם. נסו זאת בעצמכם ותראו תוצאות במהירות רבה!

ראו גם

כמון – תבלין טעים שופע ביתרונות בריאות נהדרים

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements
הרשמה
עדכן אותי על
guest
2 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות
אתי בסון

אני חברה בקבוצה שלכם .נהנית מאוד מכל התכנים עלבריאות והמלצות שאתם מפרסמים בעני י בריאות ,תזונה נכונה ואורח חיים בריאא..תודה לכם ישר כוח והמשיכו לשלוח תוכן מענין וחשוב ..לחיים בריאים!!