עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

האם אתם יודעים מה המוח שלכם עושה בזמן שאתם ישנים?

אתם בוודאי כבר יודעים ששינה איכותית ומספקת, היא פעילות החשובה מאוד לבריאות הכללית ולרווחת גופכם. אך האם ידעתם שבני האדם מבלים כרבע מחייהם בשינה?

זמן קריאה: 2 דקות
מוח בזמן שינה
שינוי גודל טקסט

כולנו יודעים שהשינה ממלאה את מצברי האנרגיה של הגוף, אך מעטים מאוד יודעים מה קורה במוחנו במהלך השינה. כאשר אנו קמים משינה טובה, אנו מלאי אנרגיות ומצב רוחנו טוב יותר. אולם מה באמת קורה במוחנו במהלך השינה?

תמשיכו לקרוא ותגלו שהמוח שלכם עושה הכל מלבד לנוח, בזמן שאתם ישנים.

Advertisements

אלו הן 5 הפעולות המרכזיות שקורות בראשכם במהלך השינה

1. קבלת החלטות

במחקר שפורסם בכתב העת 'ביולוגיה נוכחית' התגלה שהמוח שלכם יותר ממסוגל לקבל החלטות תוך כדי שינה. המשתתפים במחקר זה קיבלו מילים מדוברות כדי שיסווגו אותן בלחיצה על לחצן.

המשתתפים קיבלו אישור להירדם במהלך ניסוי זה והמחקר גילה שאפילו במהלך השינה, המוח ממשיך להגיב באופן דומה למבחנים. המוח עדיין המשיך להגיע לקבל החלטות.

2. יוצר ומאחד זיכרונות

בזמן שאתם ישנים, המוח שלכם יוצר זיכרונות חדשים, מקשר בין הזיכרונות החדשים לזיכרונות הישנים ומחבר ביניהם, כדי שלא תשכחו אותם.

כאשר אתם דוחים את שעת השינה על מנת להישאר ערים זמן רב יותר, היכולת לספוג מידע חדש יכולה לצנוח ב-40%.

3. יוצר חיבורים והקשרים

במהלך השינה, המוח שלכם יוצר קישורים ומחבר בין דברים שאינם קשורים לכאורה, אומר המחקר. מה שיכול להוביל אתכם לרגעים של התגלות ו/או לרגעים של הבנה מעמיקה את העולם הסובב אתכם.

Advertisements

זו ממש יצירה של רעיון מקורי במוח שלכם, בצורה ספונטנית.

4. מנקה רעלים

סדרה של מחקרים שהתבצעה בשנת 2013 על המוח, עשתה כותרות בשל הטענה שהם גילו את הסיבה לשינה. התגלה שבזמן השינה, מוחם של העכברים ניקה את עצמו מתאי נוירונים שהתנוונו ומרעלים.

אם ישנה הצטברות של תאי נוירונים מנוונים ושל רעלים במוח, התוצאה יכולה להיות אלצהיימר או פרקינסון. מלבד זאת, המוח גם מתקן ומרפא תאי מוח שנפגעו מסיבה זו או אחרת.

5. לומד וזוכר כיצד לבצע משימות גופניות

במהלך שנת ה- REM (שלב השינה שבו עולה רמת הפעילות המוחית והיא דומה לפעולה המתרחשת במוח בזמן שאתם ערים), מתרחשות התפרצויות קצרות של גלי תדר גבוה הנקראים 'צירי שינה', שמעבירים מידע על משימות מוטוריות מקליפת המוח המוטורי לאונה הטמפורלית.

האונה הטמפורלית נקראת גם האונה הרקתית, היא חלק מהקליפה של המוח הנמצא בכל ההמיספרות של המוח הגדול.
שלב זה של השינה REM, עוזר לנו לבצע ביעילות ובצורה נכונה, משימות גופניות.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות