עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

על פי מחקר – הסכנות הבריאותיות של הפלואוריד שיש במים

הפלואוריד שמוסיפים למי השתייה הוא לא חומר הנוצר בטבע ומבחינה טכנית זה אפילו לא פלואוריד. השמות האמיתיים של הכימיקלים שמשתמשים בהם כדי להפליר את המים הם חומצה הידרופלואורוסילית, חומצה הקסה-פלואורוסיליצית וסודיום סיליקופלואוריד (sodium silicofluoride).

זמן קריאה: 2 דקות
אילוסטרציה:(shutterstock)
פלואוריד במי השתיה
שינוי גודל טקסט

הפלואוריד שמוסיפים לנו למי השתייה, הוא לא חומר הנוצר בטבע ומבחינה טכנית וכימית, זה בכלל לא פלואוריד.

השמות הנכונים של הכימיקלים שמשתמשים בהם כדי להפליר את מי השתייה הם חומצה הידרופלואורסילית, חומצה הקספלורוסיליתית ונתרן סיליקופלואוריד.

Advertisements

שלושת הכימיקלים האלה המרכיבים את הפלואוריד שנמצא במי השתייה, הם תוצר לוואי של התעשייה הכבדה והם נחשבים לרעילים מידי בכדי להשליך אותם סתם כך בטבע.

לאחרונה, קבוצת חוקרים בינלאומית פרסמה מחקר שהצביע על כך שהפלואוריד הוא נוירו-טוקסיקנט, כלומר שהוא תרכובת רעילה שבכוחה להזיק למערכת העצבים המרכזית ולהזיק להתפתחות המוח.

פלואוריד במים – המחקר

המחקר פורסם בכתב העת 'אזמל המנתחים של הנוירולוגיה' (The Lancet Neurology) במרץ 2014 והוא נוצר כתוצאה של שיתוף פעולה בין אוניברסיטת דרום דנמרק, ביה"ס לבריאות הציבור הרווארד וביה"ס לרפואה איכאן הנמצא בביה"ח הר סיני שבניו יורק.

מדענים דיווחו על כך שליקויים נוירו- התפתחותיים שונים, נמצאים כרגע בעלייה. מצבים אלה כוללים אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז היפראקטיביות, דיסלקציה וליקויים קוגניטיביים נוספים המשפיעים על מיליוני ילדים ברחבי העולם כולו.

כימיקלים תעשייתיים הם בין הסיבות והגורמים הידועים, למצבים הנ"ל.

Advertisements

הפלואוריד מופיע כעת ברשימת הכימיקלים המלאכותיים הנוירו טוקסינים (רעלנים המפריעים לפעילות החשמלית התקינה של העצבים במוח), יחד עם עופרת, כספית מתיל (methylmercury), ארסן ומנגן. אז מדוע מוסיפים אותם למי השתייה?

אנו מכניסים את הפלואוריד לגופנו בשתיית מי ברז, כבר למעלה מ-60 שנה. פעם חשבו שהוא ימנע את העששת של היום. ישנן הוכחות בודדות מאוד התומכות בטענה זו, בזמן שהחששות מהשימוש בפלואוריד נערמות.

זה נראה לא הגיוני שתוצרי פסולת מייצור של אלומיניום, זבל כימי, פלדה ותעשיות גרעיניות הנחשבות למזהמות, נכנסים היישר אל תוך מי השתייה שלנו.

הסכנות של הפלואוריד במי השתייה

אף על פי שהכמויות שאנשים מעכלים הן נמוכות, הפלואוריד מצטבר בגוף ונבנה במשך השנים.

מחקרים רבים ושונים הראו שהרבה בעיות בריאותיות רציניות נוצרות כתוצאה מהשימוש בפלואוריד והן כוללות:

  • כליות
  • עצמות חלשות
  • הפרעות אנדוקריניות
  • סרטן
  • איי.קיו. נמוך
  • דלקת פרקים
  • שיבושים של מערכת החיסון
  • הרעלת השלד מפלואור (skeletal fluorosis)

ואלה רק חלק מהבעיות.

מוחו של ילד מתפתח, פגיע אף יותר לחשיפה לפלואוריד. 24 מחקרים שונים הראו את הקשר שבין החשיפה לפלואוריד ואיי.קיו. נמוך, כך שההשפעות השליליות על המוח מבוססות היטב.

גם אם המוטיבציה הראשונית לא הייתה מרושעת, ישנם הרואים בפלואוריד תרופה לא מאושרת שניתנה לאנשים ללא הסכמתם, בתכנית רפואית בלתי חוקית במשך כמה עשורים.

פלואוריד במים

ארצות, מדינות וערים רבות ברחבי העולם החלו להסיר את הפלואוריד ממי השתייה שלהן. 97% ממדינות אירופה הפסיקו לשים פלואוריד במי השתייה, לפני זמן מה.

מחקר חדש זה תומך בהחלטתם. אחד ממחברי המחקר ד"ר פיליפ גרנדז'ין, קורא להנהגת תקנים רגולטוריים משופרים לכימיקלים הנפוצים. לא ניתן להניח שכימיקלים שלא נבדקו, בטוחים להתפתחות המוח.

אחרים משתמשים בלשון אגרסיבית יותר כאשר הם מתארים את הסכנות של הפלואוריד. ד"ר דין בורק, כימאי ראשי לשעבר במוסד הלאומי הבריאותי לסרטן, אומר שהשימוש בכמויות גדולות של פלואוריד, יגרום להרג של בני אדם בקנה מידה גדול.

לא מפתיע שהציבור הרחב מתחיל להיות מודע להשפעות של הפלואוריד על בריאותו, יותר ויותר קבוצות אזרחיות קוראות להוצאת הפלואוריד ממי השתייה.

ישנו כימיקל נוסף הנמצא במשחות השיניים הנמכרות ביותר המקושר גם הוא לסרטן והוא נקרא טריקלוזן.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות