עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

22 הדברים האלה גורמים לצלוליט וכך אתם יכולים להיפטר ממנו

צלוליט היא אחת מהמילים שגורמות לפאניקה ושמשגעות נשים בכל הגילאים במשך שנים. צלוליט היא מטרד, שמופיע כשקעי שומן על הירכיים, המותניים, הישבן והבטן.

זמן קריאה: 5 דקות
אילוסטרציה: (depositphotos)
צלוליט
שינוי גודל טקסט

אמנם באחוז מועט יותר לעומת הנשים, גם לגברים יכול להיווצר צלוליט.

קשה להיפטר ממנו מכיוון שאצל רוב האנשים זה עובר בגנים, אך ישנן דרכים שבעזרתן אתם יכולים להיפטר ממנו או לכל הפחות להאט את ההתרחשות שלו.

Advertisements

לפניכם 22 דברים שגורמים לצלוליט להתרחש, שאתם חייבים לדעת אותם ומה אתם יכולים לעשות בנידון.

1. ישיבה מול שולחן העבודה כל היום

אם אתם ברי מזל והעבודה שלכם אינה דורשת ישיבה מתמדת, אתם צעד אחד קדימה במלחמה נגד הצלוליט. אך אם העבודה שלכם דורשת מכם לשבת כל היום, לא הכל אבוד וקודר.

מכיוון ששינויים קטנים יכולים לגרום להבדל גדול. ד"ר ג'יל ווייבל, מקימת ובעלת מכון הלייזר והדרמטולוגיה במיאמי, ממליצה לכם לעמוד מול שולחן העבודה שלכם, בחלק מהיום "או פשוט לעשות הפסקות קטנות של הליכה קצרה בתוך הבניין שאתם עובדים בו".

כל העניין הוא לבצע שינויים קטנים בשגרת היום שלכם, שיגרמו לכם לדבוק באורח חיים בריא יותר.

2. שרירים חלשים

"בניית שרירים באזורים המיועדים לצלוליט, כמו הגב או הרגליים, יעזרו לכם להפחית את הופעת העור השקוע הזה", אומרת המומחית לבריאות וכושר מניו יורק, ג'וזל ולנטיין.

Advertisements

"עבור החלק האחורי של הרגל תעשו אימון דדליפט על רגל אחת לסירוגין (עומדים בפיסוק ברוחב הכתפיים, מתכופפים למשקולת החזה, מרימים אותה מהרצפה עם ידיים ישרות, מרימים רגל אחת ומתכופפים קדימה).

או את תרגיל המסטרינג קורלס (שכיבה על הבטן על כדור עם ברכיים ישרות והרמת אחת מהרגליים לסירוגין, לכיוון הישבן). "המטרה היא להעלות את מסת השריר הרזה, שבסופו של דבר תפחית בצורה משמעותית את הופעתו של הצלוליט". מסבירה ג'וזל.

3. תזונה לקויה

אכילה מרובה של מזונות מעובדים ומזוקקים, מעודדת את היווצרות הצלוליט. "העור הוא האיבר הגדול ביותר לניקוי רעלים בגוף ותזונה עתירה בכימיקלים וזיהומים, גורמת להפרשת חלקם דרך העור, היכן שהרעלים והמטבוליטים יכולים להתאסף יחד ברקמות".

אומר ברנדון מנטור, תזונאי ספורט. "הקפידו על תזונה המכילה מזונות שהם מזינים צפופים, מזונות טבעיים", מוסיף ואומר ברנדון.

4. מעי דולף

"נקבים ברפידת מערכת העיכול עלולים לגרום לחלקיקי מזון לא מעוכלים ולמטבוליטים (חומרים הנוצרים בזמן תהליך חילוף החומרים בגוף), לחדור לתוך ההסתעפויות הצפופות של התאים והרקמות", מסביר מנטור.

"הם מאוד מלחיצים ורעילים לגוף, שהוא בתורו יגיב על ידי סגירת רעלים אלה בתוך כיסי תאים מבודדים, מה שמחמיר את הופעתם ואת כמות הצלוליט. תוודאו שהעיכול שלכם תקין", אומר מנטור.

5. דלקת

רמות גבוהות של דלקת הנוצרת בשל תזונה לקויה, מתח, אי סבילות למזון ועקה חמצונית (מצב של עודף רדיקלים חופשיים, שבו התאים לא יכולים לעמוד בקצב הניטרול שלהם), בהחלט תורמים להחמרת הצלוליט.

"אחד מההיבטים הרבים המיוחסים לתהליך הדלקתי, היא נפיחות ברמה התאית. ככל שהרקמות שלכם דלקתיות לעתים קרובות יותר או באופן כרוני, תהיה לכם יותר נפיחות תאית", מסביר מנטור, "תדכאו את הדלקת בעזרת ירקות, פירות ותוספי מזון טבעיים".

6. שהייה ארוכה בתנוחה סטטית (נייחת)

שהייה באותה תנוחה במשך זמן רב, בין אם זו ישיבה, עמידה או שכיבה, משפיעה על הקצב והזרימה הטבעיים של מערכת זרימת הדם. "ורידים בולטים הם סימן לשינוי של נתיבי הדם בשל תנוחות סטטיות ומחסור בתנועה", אומר מנטור.

"הם מנתבים מחדש את מסלולי זרימת הדם כדי להקל על הלחץ, היכול להעלות את הופעת הצלוליט, מכיוון שלצלוליט מטבעו יש פחות אספקת דם ורמות נמוכות של נוזלים בהשוואה לרקמה רגילה", מוסיף מנטור.

תעשו כל מה שאתם יכולים, על מנת לא לשבת, לשכב או לעמוד במשך זמן ארוך ותמצאו דרכים להיות בתנועה מידי פעם.

7. מחסור בנוזלים

לאור העובדה שגוף האדם מורכב מ-50-75% מים בממוצע, זה הגיוני מאוד שלמחסור בנוזלים יש תפקיד מרכזי מאוד ביצירת צלוליט הנבנה מתחת לעור.

כשגופכם לא מקבל מספיק מים, זה גורם להצטברות רעלים בתוך תאי השומן, שאותם קשה לגופכם לעכל ומצב זה תורם למרקם "גבינת הקוטג" של הצלוליט.

מלבד זאת, המחסור בנוזלים גורם לעורכם להיות דק וחלש וכאשר עורכם חלש, יש לו נטייה גדולה יותר להחצין את הצלוליט.

לכן, שתיית כמות מספקת של מים בכל יום, תעזור לגופכם לעכל שומן, לנקות את עצמו מרעלים ולהסתיר את הצלוליט מתחת לעור העבה והבריא שלכם.

8. צריכת יתר של מלח (שולחני בעיקר)

צריכה גבוהה של מלח שולחני ומעובד בעיקר, גורמת לנפיחות ולאגירת נוזלים בגוף, המשפיעות על הופעת הצלוליט. "כאשר הנפיחות משולבת יחד עם עור באיכות לא טובה, הנפיחות יכולה להתרחש בין אזורי העור כמו חלת דבש ולהראות סימנים של צלוליט",

מסביר ד"ר ריאן נינסטיין, מנתח פלסטי שמרפאתו נמצאת בעיר ניו יורק ארה"ב.

9. דיאטת יו-יו

אתם בטח יודעים שאחרי שאתם מכבסים את מכנסי היוגה שלכם פעם אחת יותר מידי, הם מאבדים את היכולת שלהם להיצמד חזרה?

תחשבו על העור שלכם באותם מונחים, כאשר אתם מעלים במשקל ומורידים במשקל, מעלים במשקל ומורידים במשקל, אחת ההשפעות של דיאטת ה- יו-יו היא שהנטייה לפתח צלוליט גדולה יותר.

"ה- קולגן של העור שלכם, לא עוצב על מנת להימתח ולהתכווץ כל הזמן", מסביר נינסטיין. "ההרגל של דיאטת יו-יו מזיק לעור וגורם לו להיראות מחוספס" מוסיף נינסטיין.

10. חשיפת יתר לשמש

אם אתם מעוניינים להימנע או להפחית את הופעת הצלוליט, אל תשהו בשמש באופן מופרז. "נזק מעודף חשיפה לשמש הוא הדרך מספר אחת להרוס את איכות העור שלכם ולגרום לו למראה מחוספס וזקן", אומר נינסטיין.

11. לא עושים בדיקות תקופתיות

עשיית בדיקות תקופתיות חשובה, מכיוון שאז אתם יכולים לגלות אם יש לכם חוסר איזון הורמונלי של בלוטת התריס או עומס יתר של אסטרוגן, המעלים את הסיכוי להתפתחות צלוליט.

12. לא עושים אימון הפוגות בעצמה גבוהה

"אימון הפוגות בעצמה גבוהה, הוא הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר לשרוף שומן, מבין אימוני סיבולת הלב ריאה שיש", מסביר מייסד ויושב ראש ג'ימגויז (שירות של מאמנים אישיים עד הבית יחד עם כל הציוד), ג'וש יורק.

"בהתחשב בכך שצלוליט מורכב מרקמת שומן, הפחתת שומן הגוף הכללית תעזור לכם להפחית את הופעת הצלוליט", מוסיף ג'וש.

13. גנטיקה

לפעמים, לא משנה עד כמה אתם מנסים למנוע או להיפטר מהצלוליט, אתם מגיעים לנקודה שבה עליכם לקבל את העובדה שזו הגנטיקה שאיתה אתם מתמודדים.

אם לאמא או לסבתא שלכם היה או יש צלוליט, יש לכם סיכוי גבוה יותר לפתח אותו. אולם אם לאמא או לסבתא שלכם אין צלוליט, אין שום התחייבות שתמנעו מצלוליט אם אורח החיים שלכם לא בריא.

14. אוכלים גבינה

גבינות מעובדות כמו פטה, מכילות בערך 400 מיליגרם מלח במנה של רבע כוס. כל הנתרן הזה גורם לאגירת נוזלים, ההופכים את הצלוליט לגלוי אף יותר.

15. אוכלים אוכל לא אמיתי

"תבעטו אל מחוץ לתזונה שלכם את המזונות והסוכרים המעובדים ותחליפו אותם במזונות נוגדי דלקות כמו פירות יער טריים, ירקות, אבוקדו, שמן זית ושמן קוקוס", ממליץ מאמן הכושר קייקי דיוק.

"תשתו הרבה מים ותה ירוק כדי לא להתייבש וכדי לאפשר לגופכם לנקות את מערכות הגוף שלכם", מוסיף ואומר דיוק.

16. שתיית אלכוהול

משקאות אלכוהוליים לא גורמים לצלוליט, אבל האלכוהול מכווץ את כלי הדם שבעור, מה שגורם לצלוליט להחמיר. גם בואו לא נשכח שאלכוהול לכשעצמו הוא קלוריות ריקות, היכולות לגרום לעלייה במשקל ואינן מכילות חומרים מזינים בכלל.

משקאות אלכוהוליים, מקדמים אגירת נוזלים בגוף ואגירה של שומנים באזורים כמו הירכיים, הזרועות, הבטן והישבן.

17. הורמונים

להורמונים יש תפקיד משמעותי בהופעת הצלוליט בקרב נשים ככל שהן מתבגרות. כאשר גוף האישה מייצר פחות אסטרוגן, זה גורם למחזור הדם להיחלש, להפחתה בייצור הקולגן ולהישברותן של רקמות החיבור הישנות.

18. בגדים צמודים

לאלו מכם הלובשים בגדים צמודים כדי "לדחוס את הכל פנימה", כדאי שתדעו שזוהי השפעה זמנית שגורמת לשינוי מתמיד להופעת הצלוליט באזורים כמו הירכיים.

למעשה, למספר בגדים צמודים יכולה להיות השפעה הפוכה, כאשר הם עוצרים את מחזור הדם ומגבילים את זרימת הדם, שדווקא גורמים להופעת הצלוליט.

19. עישון סיגריות

עישון סיגריות עלול לגרום להפחתה של זרימת הדם בכלי הדם, מה שגורם להיחלשות ולהפרעה ביצירת הקולגן. זה גורם לרקמת החיבור להימתח, להיחלש ולהיפגע בקלות רבה יותר. כתוצאה מכך, יותר שומן הנמצא מתחת לעור, כלומר צלוליט, יופיע.

20. לא אוכלים אצות

האצות מכילות פוקוקסנטין, תרכובת הנמצאת בצמחים ירוקים יחד עם כלורופיל, העוזרים לגוף לשרוף שומן. מחקרים הראו שהוספת אצות לתזונה שלכם, עוזרת לגוף שלכם להוריד 5-10% ממשקל הגוף, מה שעוזר להפחית את הופעת הצלוליט.

21. לא עושים עיסויים מידי פעם

רשימת היתרונות של עיסוי טוב נמשכת ונמשכת. הצלוליט מתפתח מכיוון שרקמות חיבור סיביות בין העור והשומן, מושכות את השומן אל פני השטח וגורמות למראה עור גלי.

העיסוי עוזר מכיוון שהוא ממריץ את מחזור הדם ומנקז את עודפי הנוזלים. כאשר תאי השומן אינם "מלאים", הגבשושיות הופכות לחלקות. אז אחת לחודש תפנקו את עצמכם באיזה עיסוי טוב, מגיע לכם!

22. לא עושים הברשה יבשה לגופכם

הברשת גוף יבשה, היא דרך קלה וזולה להפחית את הופעת הצלוליט. הברשה יבשה על בסיס קבוע, תגרום להשפעה גדולה על מיגור הצלוליט מגופכם.

הברשות מלטפות מעט חזקות על הירכיים שלכם, יכולות לעזור לכם להיפטר משומן באזור זה, כאשר אתם עושים זאת כחלק מהשגרה שלכם.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות