עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

אלה הם 8 המזונות שלא כדאי לכם לאכול לפני השינה

האם אתם מתקשים להירדם בלילה ? האם אתם מתקשים להתגבר על הדחף לאכול ארוחות כבדות לפני השינה ? אכילת ארוחות כבדות לפני השינה גורמת ללחץ על מערכת העיכול וכך נוצרת הפרעת שינה.

זמן קריאה: 2 דקות
שינוי גודל טקסט

אכילה לא מסודרת בשעות הלילה המאוחרות, גורמת לעלייה במשקל וספציפית אכילת המזונות הבאים, משפיעה גם על בריאותכם בצורה שלילית, בעיקר כשאתם אוכלים אותם בשעות הלילה המאוחרות.

1. שתיית קפה

שתיית קפה בלילה, היא בחירה שגויה. מכיוון שקפה הוא משקה מעורר הוא לא יעזור לכם להירדם. מחקרים הראו שקפה גם מפריע לשינה העמוקה ומשנה את שלבי השינה התקינים.

Advertisements

בניגוד לאמונה הרווחת, קפה נטול קפאין אינו נטול קפאין לחלוטין, פשוט יש בו פחות קפאין מהקפה הרגיל. תשתו תה צמחים כמו קמומיל (בבונג), נענע או ירוק, כדי להכין את גופכם לשינה, תוך כדי שהוא מסייע לגופכם עם שלבי העיכול.

תנסו להימנע מהוספת סוכר ו/או חלב לתה שלכם, בשעות הלילה המאוחרות.

2. אלכוהול

רק בגלל שהאלכוהול הופך אתכם למנומנמים, זה לא אומר שהוא יאפשר לכם לישון כמו שצריך. שנת לילה מרעננת, כוללת ששה עד שבעה מחזורים של תנועת עיניים מהירה (שינת REM), זה הוא מפלס השינה שבו הזיכרון שלכם נשמר.

אלכוהול מונע מתהליך זה לקרות וזו הסיבה לכך שאתם מתקשים לזכור בבוקר שלמחרת, את מה שקרה בלילה, לאחר ששתיתם אלכוהול.

3. בשר אדום

בשל תכולתו עתירת השומן והחלבון, לוקח לגופכם זמן רב לעכל את הבשר האדום. מה שכופה על גופכם להישאר ער מספיק זמן, על מנת לעכל אותו, בזמן שהוא צריך לנוח.

Advertisements

התוצאה היא שתקומו בבוקר שלמחרת ותחושו חסרי מרץ.

4. שעועית

דגן זה וירקות טריים בעיקר כמו שום, בצל וירקות ממשפחת המצליבים (כרוב, כרובית, ברוקולי ועוד), יוצרים גזים המפריעים לגופכם ללכת לישון. הימנעו מאכילת מזונות אלה בשעות הלילה המאוחרות, כדי למנוע מעצמכם חוסר נוחות בבטן.

5. גבינות ורטבים שמנוניים

הימנעו מאכילת גבינות ורטבים שמנוניים כמה שעות לפני השינה. מכיוון שהגבינות יכולות לגרום לכם לחוסר נעימות בזמן העיכול בלילה. במקומם תאכלו סלט ירקות טרי או פירות או צלחת של מרק קליל וטעים שאתם אוהבים.

6. מזונות מטוגנים ו/או עתירי שומן

מזונות מטוגנים או מזונות עתירי שומן, אינם מומלצים, בעיקר לפני השינה. מכיוון שמזונות אלה יכולים לגרום לחומציות של הקיבה לעלות במשך הלילה, בזמן שהם מתעכלים.

7. משקאות קלים ומוגזים

משקאות אלה הם דבר נוסף שכדאי לכם להוציא לגמרי מהתזונה שלכם, בלי שום קשר לשעה של היום. משקאות אלה הם בעלי חומציות גבוהה ועתירים בסוכר מעובד.

משקאות אלה גורמים לגזים ולהתנפחות של הבטן ובעיקר המשקאות שביניהם שמכילים קפאין, יפריעו לכם להירדם.

8. שוקולד, חטיפי שוקולד וממתקים

את השוקולד המריר לא מומלץ לאכול קרוב לשעת השינה, מכיוון שהוא מכיל הרבה קפאין. השוקולד החלבי מכיל פחות קפאין אך הוא עמוס בסוכרים מעובדים ובשומנים מעובדים, שיפריעו לכם להירדם.

אכילת ממתקים כמו סוכריות, סוכריות גומי וכדומה, לא רק מזיקה לבריאותכם בשל החומרים הלא בריאים הרבים שהם מכילים, אלא הם גם עמוסים בסוכרים מעובדים שיפריעו לכם להירדם בלילה.

אכילת שוקולדים, חטיפי שוקולד וממתקים לפני השינה (וגם במהלך היום, בעיקר כשצורכים אותם בכמויות גדולות), גם תגרום לכם לעלות במשקל.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות