עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

סימני אזהרה שבריאותכם נפגעה מקרינת Wi-Fi וטלפון נייד

היא נכנסת ויוצאת לתוך המחשבים, הטלפונים הניידים, המחשבים הניידים והטאבלטים שלנו. היא מרחפת בתוך הבתים, מקומות העבודה, הרכבות ואפילו במטוסים.

זמן קריאה: 3 דקות
אילוסטרציה: (shutterstock)
קרינה מפלאפון נייד
שינוי גודל טקסט

מאז הקמתה בתחילת שנות ה-90 ה- Wi-Fi הפכה להיות חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו, אך השאלה שבוודאי שאלתם את עצמכם לא פעם היא: האם עלינו לסמוך עליה בעיניים עצומות, האם הרשתות האלחוטיות מזיקות לבריאותנו?

ברור שהרשתות האלחוטיות הן פלא נוח לאדם המודרני. משתמשים בהן מאות מליונים של אנשים על בסיס יומי כדי להתחבר לרשת האינטרנט.

Advertisements

רשתות ה- Wi-Fi הן חלק מהעבודה שלנו, הן עוזרות לנו ליהנות מדברים מבדרים ולהיות בקשר עם אנשים אחרים. אך האם הן באמת טובות לבריאותנו?

הסכנות של הרשתות האלחוטיות, עדיין נשארות בגדר השערה בעולם הרפואה, מכיוון שהן נעשו כל כך נוחות לשימוש, בכדי לפקפק בהן.

העובדה הפשוטה היא, ששדות אלקטרומגנטיים (EMF) המשתחררים מהטכנולוגיה שלנו, אינם משהו שגופנו נבנה לספוג באופן טבעי. הנושא של השפעות השדות האלקטרומגנטיים על בריאותנו, התחילה ליצור לאחרונה דאגה בקרב מומחים לרפואה.

תסמונת רגישות היתר לאלקטרומגנטיות

תסמונת רגישות יתר לאלקטרומגנטיות (EMS), היא נושא שמדאיג אנשים החושפים עצמם לשדות אלקטרומגנטיים. מחקרים מראים בדיוק עכשיו שבעיה רפואית זו היא הרבה יותר מהימנה, ממה שיכולנו לחשוב.

על פי אחד מהמחקרים, תחנת בסיס אחת של טלפון אלחוטי, הממוקמת כ-60 סנטימטר ליד ראשכם שמתחברת לחשמל בכל פעם למשך 3 דקות, יכולה לשבש בצורה משמעותית את קצב הלב שלכם.

Advertisements

מחקר זה שבוצע ע"י 'המחלקה ללימודי הסביבה ומשאבים', באוניברסיטת טרנט שבקנדה, הונהג ע"י מגדה הבס, בעלת תואר PHD. עד כה המומחים יכלו לסווג את האנשים שהושפעו לשתי קבוצות.

קבוצה אחת היא של האנשים שסבלו מתסמינים קלים והקבוצה השנייה היא של אנשים שהושפעו בצורה רצינית יותר.

הרופא השוודי תומאס ראו מקליניקת פרצלסוס גילה שבאזורים מודרניים, כמעט 40% מהתושבים סובלים מתופעות לוואי בשל השדות האלקטרומגנטיים, בזמן ש-8% סובלים מתסמינים רציניים יותר.

התסמינים הקלים

יכול להיות שיש לכם תסמינים של קרינה (EHS) ואתם בכלל לא מודעים לכך. להיות בסביבות שיש בהן ריכוזים גבוהים של שדות אלקטרומגנטיים, עלולה להחריף את התסמינים הבאים:

  • תחושה של לפני עילפון, קלות דעת, או סחרחורת
  • תחושות של גירוד ושריפה על העור
  • כאבי ראש ספונטניים ועיקשים
  • כאב ואי נוחות בשרירים שלכם
  • תחושות של בחילה או מחלה
  • חוסר מיקוד ובהירות מחשבה

סכנות חמורות נוספות

ישנם רופאים המאמינים שחשיפה לשדות אלקטרומגנטיים (EMF), יכולה גם לגרום לבעיות משמעותיות יותר, אצל אנשים רגישים במיוחד. על פי ד"ר ראו, החשיפה לעומסים אלקטרומגנטיים עלולה לתרום לבעיות הרפואיות הבאות:

  • הפרעות קשב וריכוז (ADD), הפרעות קשב וריכוז היפראקטיביות (ADHD)
  • מיגרנות כרוניות
  • נדודי שינה
  • מחלת פרקינסון
  • כאבי גב כרוניים
  • הפרעה בקצב הלב (Arrhythmia- אריתמיה)
  • סרטן

כמעט בלתי נמנע

זה משונה מאוד שעניין רפואי עם פוטנציאל כל כך שלילי, מקבל כל כך מעט תשומת לב. כיצד חלק כל כך נוח של חיינו יכול להיות עם ההשפעות השליליות האלה? ומדוע לא נעשים יותר מחקרים בנושא?

חברות המרוויחות מיליוני שקלים משירותי הרשתות האלחוטיות (Wi-Fi) שלהן, בוודאי אינן רוצות לענות על שאלות אלה, בדיוק כפי שאינן רוצות לשאול אותן.

רשתות ה- Wi-Fi וה- EMF (שדות אלקטרומגנטיים) גדלים באופן אקספוננציאלי (מהיר ביותר) ואינם מראים אף סימן של האטה. ישנן הערכות שעד שנת 2018 כמות הנקודות החמות יוכפלו.

אתם לא צריכים להיות אנשי הייטק כדי להיחשף לשדות האלקטרומגנטיים על בסיס יומי, הם ימצאו אתכם ללא שום קשר. הרוב הגדול של האנשים הסובבים אתכם שולחים אותות של קרינה מהכיסים שלהם ומתיקי הגב.

חנויות ומסעדות מעלות את פוטנציאל הרווחים שלהן מרשתות אלחוטיות ומתקינות אותן בבתי העסק שלהן. גם אם אין לכם טלפון סלולרי, אתם עדיין יכולים להיות מושפעים מכך.

זה עלול להיות קשה להתחמק מהקרינה בתרבות רוויית התקשורת שלנו, אך זה לא אומר שאינכם יכולים לנקוט בצעדים כדי להפחית את החשיפה שלכם. מספר שינויים קטנים בחיים, יכולים לחסוך מכם את הסיכון של ספיגת יתר של שדות אלקטרומגנטיים.

7 צעדים קטנים להפחתת הסיכונים הנובעים מרשתות חברתיות

1. חיזוק מערכת החיסון

תחזקו את מערכת החיסון שלכם. זה הוא המהלך הכי חשוב, מכיוון שמהלך זה יחזק את יכולת גופכם לדחות את ההשפעות של הקרינה.

תזונה המבוססת על אוכל אורגני, שתייה מרובה של מים מסוננים, עם הכמות הנכונה של ויטמינים ומינרלים תעזור מאוד לחיזוק המערכת החיסונית שלכם.

2. תשתמשו בקווים נייחים

בבית, במשרד ובכל מקום שאתם יכולים. הם גורמים לחשיפה מועטה מאוד, ביחס לטלפונים סלולריים. אם זה אפשרי תשתמשו יותר בטלפונים אלחוטיים, מכיוון שהם בטוחים יותר לשימוש.

3. שימו את הסלולרי הרחק מגופכם

אל תשימו את הסלולרי שלכם בכיסים, בבגדים או על החגורה. תמצאו דרכים לשאת את הטלפון בנפרד מגופכם, למשל במזוודה או בתיק.

4. אל תשימו את הלפטופים עליכם

אמנם השם שלהם (לפטופ- מחשב חיק) סותר את זה, אך מחשבים ניידים שולחים ומקבלים באופן רציף גלים אלקטרו מגנטיים.

5. תשלחו יותר הודעות

כאשר אתם משתמשים בסלולרי, תהפכו את שליחת ההודעות לעדיפות הראשונה שלכם על פני לדבר בסלולרי. לא רק שיהיה לכם יותר נוח, זה גם פחות מסוכן מאשר הצמדת הטלפון ישירות ליד המוח שלכם.

6. תרחיקו אותם מהילדים

אם יש לכם ילדים, תרחיקו אותם מהטלפונים הסלולריים. מכיוון שילדים הנמצאים בשלבי ההתפתחות של גופם, הם הפגיעים ביותר להשפעות המסתוריות של הרשתות האלחוטיות ושל השדות האלקטרומגנטיים. הם אולי יכעסו עליכם בשל כך, אך זה לטובתם.

7. מצב טיסה

תתחילו לשים את הסלולרי במצב טיסה בכל פעם שאתם יכולים. מכיוון שמצב טיסה מנטרל את הרשת האלחוטית ואת השימוש בנתונים סלולריים, מה שגם בצורה נוחה מאוד, יאריך את חיי הסוללה שלכם.

כאשר אינכם מצפים לקבלת תקשורת כלשהי במהלך הלילה, כבו לגמרי את הטלפון הסלולרי שלכם לפני השינה.

המידע שלנו על שדות אלקטרומגנטיים עדיין מוגבל, אך אין סיבה לקחת סיכונים מיותרים. עם ההערכה שהם יכולים לפעול כמסרטנים פעילים ולגרום לנזקים ל- די.אן.איי. (DNA) שלכם, הם בבירור משהו שצריך לקחת בחשבון.

אם אתם מחליטים לקחת את העניינים לידיים שלכם ולעשות מאמץ להפחתת החשיפה שלכם, אתם יכולים ליצור לעצמכם עתיד מאושר ובריא.

אל תחשבו שהעולם יגיע לקיצו מצד שני, האנושות הסתדרה גם בלי טכנולוגיה במשך אלפי שנים.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות