עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

8 עובדות שלא ידעתם על תמרים

מומחים רבים ברחבי העולם אומרים שתמרים הם אחד מהפירות הפופולריים ביותר בעולם המגיעים במארז, שיש להם רשימה מרשימה של חומרים מזינים חיוניים, ויטמינים ומינרלים הנחוצים לגדילה נורמלית, התפתחות ולרווחה הכללית של גופכם.

זמן קריאה: 2 דקות
צילום: (depositphotos)
תמרים
שינוי גודל טקסט

תמרים טריים מורכבים ממרקם רך וקל לעיכול וסוכרים פשוטים כמו פרוקטוז ודקסטרוז. כאשר אתם אוכלים אותם, הם מחדשים את האנרגיה ומשקמים את הגוף במיידי. במאמר זה אנו מביאים לכם את 8 הסיבות העיקריות הטובות, לאכול תמרים כל יום!

1. לתמרים יש ערך תזונתי גבוה

התמרים מכילים מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים. התמרים גם מהווים מקור טוב לאנרגיה, סוכר וסיבים גם כן. מינרלים חיוניים כמו סידן, ברזל, זרחן, נתרן, אשלגן, מגנזיום ואבץ גם הם נמצאים בתמר.

Advertisements

תמר גם מכיל ויטמינים כמו תיאמין, ריבופלבין, ניאצין, חומצה פולית, ויטמין A וויטמין K. לכן אינכם צריכים לקחת תוספת של ויטמינים. התמרים גם עשירים בברזל שחשוב מאוד לאנשים עם אנמיה, נשים בהיריון וילדים.

100 גרם תמרים מכיל 0.90 מ"ג של ברזל, המהווה 11% מהצריכה היומית הנדרשת. הברזל מסדיר את רמות ההמוגלובין ואת רמות תאי הדם האדומים ומאפשר לחמצן לזרום בקלות יותר בדם.

2. מונע שלשולים

כפי שהזכרנו קודם, התמרים עשירים באשלגן שהוא שימושי ויעיל מאוד בהפסקת שלשולים. האשלגן מרפא את פלורת המעיים ומאפשר למעיים ליצור עוד בקטריות יעילות.

3.  תוכלו להשתמש בו למניעת עצירות

בנוסף לעצירת שלשולים, תמרים יכולים לעזור לכם גם עם עצירות. פשוט תשימו תמרים בכוס מים מסוננים למשך הלילה ובבוקר שלמחרת תשתו את המים כדי לשפר את ביצועי המעי. זה אחד מהמשלשלים הטבעיים הטובים ביותר שיש.

4.  הורדה במשקל

תמרים עשירים בחומרים מזינים בריאים, היכולים לעזור לכם לשמור על משקל נכון לגופכם ולעזור לכם להיפטר מהשומן העקשן. אם אתם רוצים לקבל את התוצאות הטובות ביותר, עדיף שתאכלו אותם כשהקיבה ריקה.

Advertisements

מכיוון שהם לא מכילים כולסטרול, תמרים הם הפרי המושלם להורדה במשקל. כמובן שצריך לאכול בכמות הגיונית וסבירה בכל יום, לא להגזים.

5.  משפרים את העיכול

פירות מתוקים ומדהימים אלה, הם פתרון מצוין לבעיות עיכול רבות, כמו עצירות, בעיות בעיכול וכו'. הם גם יעילים מאוד למניעת סרטן המעי הגס. תמרים עשירים מאוד בסיבים מסיסים ולא מסיסים וגם בשפע של חומצות אמינו.

אשר ממריצים את עיכול האוכל והופכים אותו ליותר יעיל, כלומר שיותר חומרים מזינים יספגו במערכת העיכול ויכנסו לגופכם לשימוש נכון.

6.  תמרים כמשככי כאבים

התמרים עשירים מאוד במגנזיום ובשל כך יש להם את היכולת להוריד נפיחות ולהקל על כאב. המגנזיום גם יכול להפחית את דלקת העורקים ולמנוע את הסיכון לנזק ללב וזיהומים נוספים בגוף שלכם.

7.  מוריד את הסיכון ללחץ דם גבוה ושבץ

תמרים עשירים מאוד באשלגן, מחקרים הוכיחו שהוא מפחית את הסיכון לשבץ ובעיות לב קשורות אחרות. הם גם הציעו את התמרים כדרך מתוקה וטעימה להפחית את רמות ה- LDL (הכולסטרול הרע) בגוף, שהוא הגורם העיקרי להתקפי לב, מחלות לב ושבץ.

מספר מחקרים שונים פרסמו בכתב העת האמריקאי 'תזונה קלינית' ש-100 גרם מגנזיום ביום עוזר להקטין את הסיכון לשבץ ב-10%.

8.  משפרים את תפקוד הלב

תמרים עשירים מאוד בחומרים מזינים היכולים לשפר את פעילות המוח ולחזק את בריאות הלב. אתם בוודאי יודעים שעם צריכה נכונה של ויטמין בי- 6, אתם יכולים לשפר בצורה משמעותית את תפקוד ומיקוד המוח, הערנות, הדיוק ואת הזיכרון.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות