עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

מחקר חדש גילה שבכוחו של ההרגל האחד והפשוט הזה להאריך את חייכם

כפי הנראה, זה הזמן לשנות את השגרה היומית או השבועית שלכם. אם אתם רוצים לחגוג עוד הרבה ימי הולדת, פשוט תצאו מהבית. זו המסקנה שהגיעו אליה במחקר שנערך לאחרונה ופורסם בכתב העת 'האגודה האמריקאית לגריאטריה' ב-22 לנובמבר שנה שעברה.

זמן קריאה: 2 דקות
שינוי גודל טקסט

מחקר זה בחן את ההרגלים היום יומיים של יותר מ-3,000 בוגרים בגילאי 70-90, מעל ל-25 שנים.

החוקרים חילקו את המשתתפים לשלוש קבוצות, בהתבסס על התדירות שבה הם יצאו מהבית.

Advertisements

קבוצה אחת יצאה מהבית כל יום, הקבוצה השנייה יצאה מהבית פעמיים עד 5 פעמים בשבוע והקבוצה השלישית יצאה מהבית פחות מפעם אחת בשבוע.

כאשר שיעורי התמותה נבחנו בשנים המאוחרות יותר של המחקר, החוקרים גילו שהאנשים שיצאו מהבית כל יום, נמצאו בסיכון נמוך יותר למות, בזמן שהאנשים שיצאו לעתים נדירות מהבית היו בסיכון תמותה גבוה יותר.

"הממצא הזה היה עקבי גם כאשר נלקחו בחשבון בעיות בריאותיות כגון סוכרת, מחלות לב, ליקויים בראייה ומוגבלויות", מציין המחבר המוביל של המחקר ג'רמי ג'ייקובס, דוקטור לרפואה, מהמרכז הרפואי הדסה עין כרם בישראל.

"אנשים בעלי חוסן נפשי נשארים עסוקים, ללא קשר למגבלות הגופניות שלהם" אומר ג'ייקוב ועוד מוסיף ואומר שהשיפור בהישרדות נצפה בקרב אנשים שלא עשו הרבה פעילות גופנית.

מה שאומר, שאתם לא חייבים לצאת להליכה מהירה, כל מה שאתם צריכים זה פשוט לשהות מחוץ לבית, כדי ליהנות מהיתרונות.

Advertisements

למרות שהסיבות המדויקות החבויות מאחורי הממצאים לא נכללו במחקר זה, מחקר נוסף שהתבצע לאחרונה גילה, שאנשים שבילו יותר זמן מחוץ לבית, היו בעלי רמות נמוכות יותר של מתח ובריאות נפשית טובה יותר, ששניהם תורמים לחיים ארוכים יותר.

"לאורך ההיסטוריה, אפילו לאמנים וכותבים מופנמים הייתה שיגרה יומית שחייבה אותם לצאת מהמעבדה או הסטודיו", אומר אלכס סו-ג'ונג-קים פאנג, בעל תואר אקדמי עליון (Phd), מחבר "מנוחה: היא הסיבה שאתם מסיימים יותר דברים כשאתם עובדים פחות", אשר מתאר את הפרופיל של מספר הוגים פוריים מתקופות שונות.

בנוסף ליתרונות הבריאותיים הברורים של יציאה מחוץ לבית ושל ישיבה מופחתת, נשימת אוויר צח בעיקר בטבע, בכוחה לשפר את מצב הרוח ואת האיזון הרגשי שלכם, אומר פאנג.

בנוסף לכך, המחקר האחרון מדגיש את העובדה שאנשים שיוצאים מהבית לעתים קרובות, נוטים להיות בעלי קשרים חברתיים חזקים יותר, שפאנג אומר שקשרים חזקים אלה, הוכחו כמגינים מפני התדרדרות קוגניטיבית (הכרתית) ומפחיתים את הסיכון לשקוע בדיכאון וחרדות.

אז אל תחשבו פעמיים בפעם הבאה שאחד החברים שלכם מציע לכם להיפגש בחוץ, או שמתוכנן מפגש חברתי או משפחתי מחוץ לבית שלכם, פשוט תצאו מהבית ותיהנו מחברת האנשים היקרים והחשובים לכם.

כי יציאות אלה מהבית, הוכחו מעבר לכל ספק, כיעילות לשמירה על הבריאות התקינה שלכם.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות