עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

האם הכי כדאי לכם להתאמן בבוקר או בערב ?

ישנם אנשים שהם ציפורי בוקר משכימות קום, בזמן שאנשים אחרים הם דווקא ינשופי לילה. האופן שבו אנו מתפקדים במהלך היום וסוג השינה שאנו מעדיפים, תלויים מאוד בסוג העבודה שלנו ובסוגי ההתחייבויות שלנו.

זמן קריאה: 3 דקות
(צילום: shutterstock)
שינוי גודל טקסט

כאשר זה מגיע לאימון ולקבלת המקסימום מההשקעה שלנו, עולה השאלה: האם עלי לקום מוקדם כדי להתאמן או שמא עדיף לי לחכות עד הערב?

התשובה לשאלה זו עשויה להפתיע אתכם, מכיוון שישנם יתרונות מובהקים לשניהם, בהתאם לסוג האימון שאתם מתכננים לעשות. מחקרים שונים ציינו שאימון סיבולת לב ריאה יעיל יותר בשרפת קלוריות, כאשר הוא נעשה בשעות הבוקר המוקדמות.

Advertisements

אולם כאשר מדובר באימון התנגדות, הקיבולת האנאירובית שלכם גבוהה יותר דווקא בשעות הערב. אך זה לא אומר שריצה בערב או הרמת משקולות בבוקר הן לא רעיון טוב.

אימון בכל שעה של היום, תמיד מיטיב עם גופכם ותמיד שווה את המאמץ. אך אם עדיין לא הגעתם להחלטה איזה זמן הוא הטוב ביותר עבורכם להתאמן, תמשיכו לקרוא כדי לגלות את היתרונות של אימון ערב ושל אימון בוקר, שעליכם לקחת בחשבון.

אימון בוקר

1. התחילו את היום על רגל ימין

התעמלות ממלאה את גופכם באנדורפינים וממריצה את ייצור הסרוטונין, מה שגורם לכם להרגשה טובה ולתחושה שאתם מוכנים "לטרוף" את העולם.

2. סבירות נמוכה יותר למציאת תירוצים

כאשר אתם מתאמנים דבר ראשון בבוקר, קל לכם בהרבה יותר לשמור על שיגרת האימונים, היות וישנה סבירות נמוכה יותר שתתקלו במכשולים של משך היום שיכולים למנוע מכם להתאמן.

יכול להיות שאתם מסוג האנשים שחושבים לעצמם: שעדיף לכם לישון עוד קצת במקום להתאמן, אך כשאתם מצליחים לעבור את השלב הזה, לוחות הזמנים של אימוני הבוקר בעלי סיכוי גבוה יותר לעמוד בהם.

Advertisements

3. מגבירים את קצב חילוף החומרים שלכם

להתאמן לפני שאתם אוכלים זו דרך מעולה להגביר את קצב חילוף החומרים שלכם, כי כך גופכם יכול לבצע את חילוף החומרים למזון שאתם אוכלים בצורה יעילה יותר; ולשרוף במהירות רבה יותר את הקלוריות שאתם אוכלים במהלך היום.

4. תבחרו בארוחות בוקר בריאות יותר

כאשר אתם מתחילים את היום שלכם עם ארוחה בריאה, אתם תשימו לב לכך שהמשך היום שלכם ממשיך בדרך בריאה זו. גם ישנה סבירות גבוהה יותר שתבחרו בארוחת בוקר בריאה, אחרי אימון בוקר.

5. יותר מרחב וחופש

אם אתם מתכננים להתאמן לפני 8 בבוקר, יש לכם יותר סיכוי להתחמק מהקהל, בין אם אתם מתאמנים בחדר הכושר שלכם או במסלול הג'וגינג האהוב עליכם.

אימון ערב

1. אתם תהיו חזקים וגמישים יותר

כאשר אתם קמים בבוקר, גופכם עדיין מתעורר והשרירים שלכם היו דוממים יחסית, כל הלילה. לכן כוחכם והגמישות שלכם יהיו נמוכים יותר. זו הסיבה שאימוני ערב נותנים לכם את היתרון בכך שגופכם חם יותר ומוכן יותר לאימון שאתם מתכננים.

2. פחות סיכוי שתמלאו את הזמן שלכם בפעילויות לא בריאות

אחרי יום עמוס בעבודה ומלא בהתחייבויות אחרות, אתם יכולים להתפתות לצאת לשתות, או לשבת מול הטלוויזיה כל הערב. אך כאשר אתם מחליטים לסיים את היום עם התעמלות, אתם נמנעים מהאפשרויות הפחות בריאות.

מלבד זאת, אתם משקיעים זמן בהתחברות מחדש עם גופכם ועם הגישה הבריאה שלכם לחיים.

3. דרך מצוינת להשתחרר מלחצים ומתחים מהיום שהסתיים

יש ימים שהם מתוחים יותר מימים אחרים ובימים אלה, אימון בערב הוא הדרך הטובה ביותר לשחרר את עצמכם ממתח או תסכול שנבנו במהלך היום.

לאחר האימון אתם תהיו רגועים ונינוחים יותר לפני השינה. כך שאתם תהיו עייפים מספיק ומוכנים לשנת הלילה שלכם. אימוני ערב מחממים את גופכם וזה מוביל את גופכם לשינה עמוקה ומלאת רוגע.

אז כאשר אתם מתלבטים בין אימון בוקר או ערב, זה לגמרי תלוי במה שעובד בשבילכם הכי טוב. יכול להיות שאתם נאבקים להתעורר מוקדם בבוקר או שיש לכם ילדים, או שיש לכם התחייבויות בעבודה שהן בעדיפות ראשונה בתחילת היום או להפך.

השורה התחתונה היא, שזה לא באמת משנה באיזה זמן של היום אתם מתאמנים, כי מה שהכי חשוב זה, שאתם מקדישים את הזמן להתאמן. הדרך הטובה ביותר להחליט מתי להתאמן, היא כאשר אתם בוחרים את הזמן שהכי מסתדר לכם ביום ודבקים בו בכל יום.

משום שעקביות יוצרת הרגלים ויצירת הרגל של זמן אימון קבוע, היא הרגל מעולה שכדאי לכם להכניס לשגרת היום שלכם, או לפחות 3 פעמים בשבוע.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות