עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

אלה הם היתרונות הבריאותיים של אכילת מאכלים חריפים, שמעולם לא ידעתם

מאכלים המתובלים בחריפות, מכילים שפע של טעמים. הם גורמים הנאה לבלוטות הטעם שלנו, מעלים את טמפרטורת הגוף והם גם יכולים לגרום לנו להזיע בכל ביס שאנו לוקחים.

זמן קריאה: 2 דקות
מאכלים חריפים
שינוי גודל טקסט

יש אנשים שיאמרו שלמנות חריפות יש את היכולת לגרום לבעיות בעיכול, מה שקרוב לוודאי נכון לאנשים בעלי הקיבה הרגישה. אולם יש גם יתרונות רבים שאתם יכולים ליהנות מהם, מאכילת מזונות המתובלים בחריפות.

1. מונעים מחלות לב

אכילת מאכלים חריפים המתובלים בפלפל וכורכום (חשוב להוסיף מעט פלפל שחור כאשר מוסיפים כורכום), עוזרים להוריד את לחץ הדם הודות לתרכובת הקפסאיצין שהם מכילים. תרכובת זו עוזרת להרחיב את כלי הדם וכך לחץ הדם יורד.

Advertisements

הכורכום מכיל סגולות אנטי דלקתיות, המגינות על הלב שלכם.

2. שורפים קלוריות

כמות הזיעה שגופכם מייצר בזמן אכילת מזונות חריפים, היא דבר מצוין. הזיעה נוצרת בשל העלייה בחום הגוף שלכם ובאותה מידה עולה גם כמות הקלוריות שאתם שורפים.

מספר מחקרים הראו שאנשים שאוכלים מתאבן חריף לפני הארוחה, אוכלים פחות במהלך הארוחה. זה יעיל מאוד גם לאנשים הנמצאים בתהליך של ירידה במשקל.

3. מונעים סרטן

מדענים וחוקרים גילו שלכורכומין יש השפעה עצומה על תאי סרטן. הכורכומין מונע את התפתחותם של תאי הסרטן וגם גורם למוות תאי מבוקר של תאי הסרטן, מבלי לפגוע בתאים הבריאים.

מחקרים שבוצעו על הכורכומין הראו שהכורכומין מפחית את הסיכון להתפתחות סרטן השד, סרטן הקיבה, סרטן צוואר הרחם ועוד. הקפסאיצין במקביל, הפחית את כמות תאי סרטן הערמונית אצל עכברי מעבדה, מבלי לפגוע בתאים הבריאים.

Advertisements

4. יותר חומרים מזינים

אכילת צ'ילי או כל פלפל חריף אחר על בסיס יומי, תיתן לגופכם שפע של חומרים מזינים חשובים, הכוללים ויטמין A, ויטמין C וגם מינרלים חיוניים. פשוט תוסיפו מעט תיבול וחריפות למאכלים שלכם ותיהנו מהיתרונות האלה.

5. עוזרים לירידה במשקל

זו עוד סיבה מצוינת בשבילכם להתחיל להוסיף תבלינים וחריפות למאכלים שלכם, מכיוון שידוע כבר אלפי שנים שהם עוזרים להוריד במשקל.

אכילת פלפלים חריפים או הוספת פלפלים חריפים לארוחות שלכם, מעלה את חום גופכם וזה גורם להאצת חילוף החומרים. עלייה זו של חום הגוף נקראת השפעה תרמוגנית.

אכילת מזונות חריפים גם מפחיתה את ההשתוקקויות שלכם לדברי מתיקה וחטיפים. לכן כדאי לכם להוסיף תבלינים ופלפלים חריפים לתזונה היומית שלכם, גם אם אתם לא מתכננים עכשיו להוריד במשקל.

6. משפרים את מצב הרוח

יתרון מדהים נוסף הקשור לאכילת מאכלים חריפים, הוא שהם משפרים את מצב הרוח. הקפסאיצין והכורכומין שמכיל פלפל הצ'ילי ופלפלים חריפים אחרים, גורמים למוח לייצר יותר הורמוני שמחה הנקראים סרוטונין.

בעזרת הוספת צ'ילי או פלפלים חריפים לארוחות שלכם, תוכלו להקל ו/או למנוע דיכאון, חרדות, לחץ יתר וכדומה.

כפי שאתם רואים, הוספת חריפות לארוחות שלכם על בסיס יומי או לפחות 3 פעמים בשבוע, תמלא את חייכם במצב רוח טוב יותר, תשמור על הלב שלכם ותגן על גופכם מפני סוגי סרטן שונים.

באשר להורדה במשקל ושריפת קלוריות, אין ספק שהתיבול החריף יקל עליכם מאוד בשני התהליכים האלה. אז אל תחכו לארוחה של מחר, כבר היום תוסיפו לכם צ'ילי או פלפל חריף אחד לארוחה, יחד עם מגוון של תבלינים.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות