עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

14 מאכלים שמזיקים לבריאות הלב וגורמים ללחץ דם גבוה

היות והקשר שבין התזונה והבריאות שלנו, כבר הוכח באין ספור מחקרים וכולנו יודעים זה מכבר, שחשוב מאוד לשמור על התזונה שלנו בריאה, אתם כנראה כבר מודעים לכך שישנם מאכלים מסוימים שמזיקים ללב, פוגעים במחזור הדם שלכם וגורמים לבעיות בריאותיות חמורות נוספות.

זמן קריאה: 3 דקות
(צילום: shutterstock)
לחץ דם גבוה
שינוי גודל טקסט

במאמר זה אספנו לכם 14 מאכלים, המזיקים לבריאות הלב והגורמים לעלייה בלחץ הדם, שכדאי לכם מאוד להימנע מהם לחלוטין או לכל הפחות, להוריד את הצריכה שלהם בצורה משמעותית.

1. מלח שולחן

מלח השולחן מכיל המון כימיקלים וחומרים מזיקים וביניהם נתרן. אמנם נתרן הוא מינרל שחיוני לגוף שלכם, אך לא בכמויות שמוסיפים למלח השולחני שעבר עיבוד יתר.

Advertisements

צריכת יתר של נתרן גורמת לפגיעה במחזור הדם, לאגירת נוזלים בגוף והיא מעלה את הסיכון שלכם לפתח בעיות במוח, בכליות ובלב.

2. טוגנים (צ'יפס)

מנה של צ'יפס שזה עתה אכלתם במסעדה או ליד ההמבורגר, מכילה בממוצע 270 מיליגרם של נתרן ו-19 גרם של שומנים מזיקים.

כפי שהזכרנו קודם, צריכת יתר של נתרן גורמת למגוון בעיות בריאותיות. גם צריכת שומנים מהמזיקים שביניהם, פוגעת במערכת כלי הדם והלב, מעלה את רמות הכולסטרול ומעלה את הסיכון שלכם ללקות בהתקף לב.

3. פיצה

אם אתם עדיין מנסים לשכנע את עצמכם שפיצה היא מאכל בריא, אז בואו ותהיו כנים עם עצמכם לרגע. מכיוון שהפיצה היא אחד מהמאכלים הנמצאים בראש רשימת המאכלים המכילים מרכיבים מעובדים.

הפיצה בעלת ערך תזונתי מהנמוכים ביותר, מכיוון שהיא עשויה מקמח לבן שקושר במספר מחקרים לשבץ ולסרטן. הגבינה שלה בדרך כלל לא באמת מוצרלה (שזה עוד יותר גרוע) וכמות התוספת הזעומה ששמים לכם, לא באמת הופכת אותה לבריאה.

Advertisements

4. עוגות קפואות קנויות

מדובר בעיקר על העוגות מלאות הקצפת והקרמים. אולי אתם לא יודעים את זה, אך הקרמים והקצפות של עוגות אלה, עשויים ממרגרינה ועוד קצת שמן. שלא לדבר על הכמות הגבוהה של הסוכר המעובד והנתרן שהן מכילות.

5. מוקפץ

אלא אם יש לכם אפשרות לבקש שרוטב הסויה והאטריות שלכם יהיה נטול נתרן, אז מנת המוקפץ שלכם מכילה כמות גבוהה מידי ממנו.

6. עוגיות קנויות

ראשית כל, את העוגיות הקנויות מכינים מקמח לבן שהוא עובר עיבוד רציני. בנוסף לכך, העוגיות הקנויות מכילות המון חומרי טעם וריח מלאכותיים, סוכר מעובד ושאר שמנים וחומרים מעובדים שמזיקים מאוד לבריאות שלכם.

לכן חשוב מאוד שתקראו את תוויות התכולה של העוגיות לפני שאתם קונים אותן.
חוץ מזה, אין עוגיות טעימות יותר מהעוגיות שאתם מכינים בבית.

7. מרגרינה

יש המון אנשים ברחבי העולם שמשתמשים במרגרינה והשימוש הנרחב הזה, לא הופך אותה לבריאה. מרגרינה היא אחד מהמוצרים הכי לא בריאים על הפלנטה.

אחת הסיבות היא, שכדי להכין אותה מחממים את המרכיבים שלה בטמפרטורות גבוהות כל כך שכל מה שהיה בריא במרכיבים שלה, נהרס לחלוטין ובנוסף לכל זאת, היא גם מכילה לפעמים מתכות כבדות.

8. חמוצים קנויים

אם תבחנו אותם על פי כמות הקלוריות שהם מכילים, אתם לא תעלו על דעתכם שהם עתירים בנתרן. למשל, מלפפון חמוץ בינוני קנוי אחד מכיל 570 מ"ג נתרן, שזה שליש יותר מהמינון היומי המומלץ.

גם המלפפונים בחומץ לא כל כך מועילים לכם, מכיוון שבנוסף לנתרן הגבוה שהם מכילים, החומץ שמחמיצים אותם בו, הוא חומץ מלאכותי.

9. בשרים מעובדים

במחקרים רבים התגלה, שמרבית בעיות הלב נגרמות בשל צריכת מוצרי בשר מעובדים כגון נקניקיות, נקניקים למיניהם, המבורגרים, שניצלים קפואים וכדומה.

על מנת להימנע ממחלות לב ולחץ דם גבוה, אם אתם אוכלים בשרים ועוף, עדיף לכם לקנות ולאכול חתיכות שלמות שלא עברו עיבוד.

10. בשר אדום

מאכלים המכילים שומני טראנס, פוגעים במערכת הלב וכלי הדם שלכם מכיוון שהם גורמים לחסימת עורקים בין היתר. הימנעו ככל האפשר מאכילת בשר אדום ומזון מהיר.

11. סוכר

הסוכר ובעיקר הסוכרים המעובדים, המזוקקים והמלאכותיים שביניהם נמצא גם הסוכר הלבן הסטנדרטי, קשורים בקשר ישיר ללחץ דם גבוה ולבעיות לב קשות.

12. סופגנית חישוק או סופגניות

דונאטס (סופגניות חישוק) וסופגניות אמנם טעימות מאוד, אך הן גם עתירות בשומן. סופגנייה אחת או דונאט אחד, מכילים 12 גרם שומן. לכן כדאי לכם להשאיר את התענוג לחנוכה וגם אז לאכול בכמות סבירה.

13. משקאות קלים ומוגזים

במחקר שהתבצע על ידי 'איגוד הלב האמריקאי' התגלה שהמשקאות הקלים והמוגזים, מכילים ברובם סוכרים מלאכותיים, שהם אחד מהגורמים המרכזיים ביותר ללחץ דם גבוה.

14. משקאות חריפים (אלכוהול)

מחקרים רבים הגיעו לאותה מסקנה: האלכוהול מפחית את אספקת הדם לכל חלקי הגוף. על פי מחקר שבוצע בדרום קוריאה, אלכוהול הוא הגורם העיקרי ללחץ דם גבוה שבתורו גורם לבעיות לב.

אלה המזונות שיעזרו לכם להוריד את לחץ הדם ולשמור על לב בריא

מזונות שצפיפות הסיבים שלהם גבוהה, עוזרים להוריד את לחץ הדם. חלק מהמזונות הטובים ביותר שאתם יכולים לצרוך כוללים שעועית, אפונה, ירקות, פירות, דגנים מלאים, שיבולת שועל, מאפים מקמח מחיטה מלאה נבוטה, קמח כוסמין וכדומה.

כל אחד מהמזונות הנ"ל עשיר מאוד בוויטמינים ומינרלים חיוניים וגם יגרום לכם לתחושת שובע ארוכת טווח, הודות לשפע הסיבים התזונתיים שהם מכילים.

מוצרים טבעיים וירקות

מזונות עשירים באשלגן, עוזרים להוריד את רמות הנתרן וכך הם מגינים עליכם מפני לחץ דם גבוה. מומלץ לכם מאוד לאכול יותר תרד, שעועית לימה (לבנה), בטטות, עגבניות, בנות, שום, תפוזים, פטרוזיליה, כוסברה וכדומה.

צמחי מרפא ותבלינים

במקום להמשיך להשתמש במלח השולחני, מומלץ לכם לקנות מלח הימלאיה או מלח אטלנטי המכילים רמות טבעיות ובריאות של נתרן וגם עקבות של מינרלים.

תתבלו את האוכל שלכם במגוון תבלינים וטעמים, תאכלו אותו פיקנטי ותוסיפו לתיבול שלכם כורכום + פלפל שחור, אורגנו, טימין (קורנית), מרווה, רוזמרין, כמון, קארי, פלפל צ'ילי, פלפל קאיין וכדומה.

תשמרו על הבריאות שלכם ואל תשחקו אותה, כי אחרי שהיא נפגעת, לא תמיד פשוט להשיב אותה לקדמותה. תזכרו שאתם ראויים לחיים שופעים באושר, שמחת חיים, הנאה וסיפוק.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות