עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

9 דברים משונים שהגוף שלנו עושה ומעולם לא ידענו שהם מנגנוני הגנה

גוף האדם מתמודד ללא הרף עם התקפות מפולשים חיצוניים, העלולים לגרום לזיהומים ולמגוון מחלות. פולשים אלה שונים ומגוונים מאוד, החל ממיקרובים חיים כמו חיידקים, טפילים, פטריות ווירוסים ועד כימיקלים מזיקים, רעלים ותרופות.

זמן קריאה: 2 דקות
שינוי גודל טקסט

הגוף שלנו מבצע מחזורים ביולוגיים מורכבים רבים, אשר ברוב המקרים קשים מאוד להבנה. אחד מסוגי המחזורים הביולוגיים המורכבים האלה, הוא מנגנון ההגנה של גופנו.

למזלנו הרב, יש לגופנו הרבה הגנות פנימיות וחיצוניות, המגינות עלינו מפני פגיעה במהלך כל היום והלילה, המונעות מפולשים מסוכנים לחדור אל תוכו.

Advertisements

המחסומים הגופניים המשאירים אותם מחוץ לגופנו, מכונים קו ההגנה העיקרי של הגוף. לפניכם תשעת הדברים המשונים שגופכם עושה כל הזמן ולא היה לכם מושג שהם חלק ממנגנון ההגנה של גופכם.

1. פיהוקים

הפיהוק הוא רפלקס של הגוף ותכליתו העיקרית של הפיהוק היא, קירור המוח לאחר עומס יתר. על פי ההשערה של גארי האק מאוניברסיטת מרילנד ואנדרו גאלופ מאוניברסיטת פרינסטון שאותה העלו בשנת 2007.

זאת לאחר שמחקר שבוצע בשנת 1987 על ידי חוקר אמריקאי בשם ד"ר רוברט פרוביין, שבו הוכיח מעבר לכל ספק, שאין שום קשר בין מחסור בחמצן לבין הפיהוקים.

2. התעטשויות

בדרך כלל, אנו מתעטשים כאשר מעברי האף שלנו נסגרים על ידי יותר מידי מיקרובים, אלרגנים, אבק או גירויים אחרים. התעטשות היא הדרך של גופכם להיפטר מהפסולת הזו.

3. התמתחויות

ההתמתחות עוזרת לגוף שלכם לשחזר את זרימת הדם התקינה, היא משפרת את מצב הרוח ובאותו זמן היא גם מתפעלת את השרירים שלכם. ההתמתחות היא אימפולס שהגוף זקוק לו, כדי להתכונן לעומסים הגופניים המצפים לכם במהלך היום.

Advertisements

4. שיהוקים

העצב התועה שלכם הופך להיות חסר מנוחה, כאשר אתם בולעים פיסות גדולות של מזון, אוכלים יותר מידי או אוכלים במהירות. העצב התועה קשור לסרעפת ולבטן שלכם. התוצאה היא כמובן התקפי שיהוקים.

5. עוויתות שרירים כשאתם נרדמים

כל אחד ואחת מכם חווה את התחושה המוזרה הזו לפחות פעם אחת בחיים, אתם שוכבים במיטה במטרה לישון את שנת הלילה שלכם וכאשר אתם מתחילים להירדם, הגוף שלכם כמו נדחף לשנייה על ידי משהו שדומה לשוק חשמלי.

ברגע המסוים הזה, השרירים שלכם מתעוותים כל כך חזק, שאתם מרגישים שכאילו בעוד רגע אתם נופלים מהמיטה ואתם מתעוררים בדיוק באותה שנייה.

הפלא התמוהה הזה מתרחש כתוצאה מהעובדה שכאשר אתם מתחילים להירדם, קצב הנשימות שלכם יורד במהירות, באותו זמן שבו הדופק שלכם מאט והשרירים שלכם נרגעים.

למרבה התדהמה, המוח שלכם מסיק שהשינויים האלה הם אותות של מוות. לכן הוא מנסה להציל אתכם במהירות, בעזרת שוק חשמלי שהוא גורם לגופכם.

6. התקמטות של העור

הקימוטים המופיעים בכפות ידיכם ובאצבעותיכם מעת לעת, בעלי תפקיד חשוב ביותר. תחושה זו נגרמת כתוצאה מכך שכאשר גופכם נמצא במגע עם לחות במשך זמן ארוך, הוא מזהה שהסביבה יכולה להיות חלקלקה.

לכן עור הידיים שלכם מתחיל להשתנות לאלתר, על מנת לאפשר לכם לאחוז במשטחים חלקים.

7. אובדן זיכרון

אובדן זיכרון המתרחש אצלכם מידי פעם בפעם, קורה לאחר שחוויתם חוויה בלתי נעימה. המוח שלכם מוחק בפשטות את הרגעים הנוראיים האלה מהזיכרון שלכם.

8. צמרמורת (עור ברווז)

הצמרמורת מפחיתה את כמות החום שגופכם מאבד דרך הנקבוביות שעל עורכם, מה שמקל עליכם להתחמם בתנאי אקלים קרים.

9. דמעות

הדמעות הן כלי של ההגנה הרגשית. מדענים רבים מאמינים שבמצבים טראומטיים, גופנו יוצר מקור חזק של גירוי, על מנת להסיח את דעת האדם מהכאב שהוא חווה באותו זמן. שימו לב שכאשר יש לכם כאב בלתי נסבל בגוף, הבכי עוזר להקל על עצמתו.

הסיבות הנ"ל, הן רק כמה מהסיבות לכך שעלינו להוקיר תודה לגופינו, מכיוון שהוא פועל 24 שעות ביום, במשך 7 ימים בשבוע, ללא הפסקה, כדי להגן עלינו ולוודא שאנו בריאים, חזקים ומאושרים.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות