עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

6 דרכים יעילות ופשוטות שבעזרתן תקלו על דיכאון

לעתים דווקא הדברים הקטנים והנסתרים מעינינו הם אלה הגורמים לנו לכאב. אם אתם סובלים מדיכאון, התקפי מיגרנות ודלקות בגוף, קיים סיכוי לא קטן בכלל, שזה בשל חוסר איזון של העצב התועה (Vagus Nerve) שלכם.

זמן קריאה: 3 דקות
שטיפת פנים
שינוי גודל טקסט

מה זה העצב התועה?

העצב התועה או בשמו הלטיני ווגוס נרב (Vagus Nerve), הוא העצב הארוך והמורכב ביותר, של 12 זוגות העצבים הגולגולתיים היוצאים מהמוח. התפקיד שלו הוא להעביר מידע אל, או מהמוח מפני השטח של המוח, לרקמות ולאברים בכל רחבי הגוף שלכם.

Advertisements

מחקר שבוצע במכון פיינשטיין למחקר רפואי הראה שהעצב התועה, הוא כפי הנראה ה"קישור החסר" לטיפול בדלקות כרוניות היכולות לגרום למגוון בעיות בריאותיות כולל לחץ דם גבוה, מיגרנות, בעיות בעיכול ובבעיות הקשורות לדלקות כמו דלקת פרקים ועוד.. וכל זאת ללא שימוש בתרופות.

נימת העצב התועה שלכם

במילים פשוטות יותר, נימת העצב התועה שלכם היא המידה שבה העצב התועה, יכול לגרום לגופכם להירגע. הוא שולט על מרבית מערכות האיברים הפנימיות של גופכם כמו הלב, הריאות, העיניים, בלוטות יותרת הכליה ודרכי מערכת העיכול.

מדוע נימה גבוהה יותר של העצב התועה טובה לכם?

נימה גבוהה של העצב התועה היא סימן לכך שמערכת העצבים שלכם פועלת בהרמוניה יחד עם המערכות השונות של גופכם, הידועה גם בשם הומאוסטזיס (homeostasis- מצב איזון שבו הגוף שומר על יציבות פנימית, למרות שינויים שקורים בסביבה שמחוצה לו), כדי לתפקד יחדיו לטובת כל האורגניזם.

מלבד היכולת להירגע מהר יותר לאחר לחץ, לאנשים בעלי נימה גבוהה יותר של העצב התועה, יש תפקוד כללי טוב יותר של המערכות הפנימיות וביניהן:

  • ויסות טוב יותר של רמות הסוכר בדם
  • סיכון נמוך יותר ללקות בשבץ ובמחלות לב וכלי דם
  • לחץ דם נמוך יותר באפן כללי
  • עיכול טוב יותר עקב ייצור תקין של אנזימי העיכול
  • הרבה פחות מיגרנות
  • הרבה פחות דיכאון
  • הרבה פחות חרדה

נימה גבוהה קבועה של העצב התועה, גורמת לאנשים להיות רגועים יותר, מפחיתה את החרדות ועוזרת להתמודד עם לחץ. נימה גבוהה של העצב התועה קשורה ישירות למצב רוח טוב.

Advertisements

לספורטאים בדרך כלל יש נימה גבוהה יותר של העצב התועה, בניגוד לאנשים שאינם פעילים גופנית.

נימה נמוכה של העצב התועה קשורה ל:

לצערנו הרב, אנשים בעלי נימה נמוכה של העצב התועה, נוטים יותר לבעיות לב ושבץ, לסוכרת, לתסמונת העייפות הכרונית, לדיכאון, ולפגיעות קוגניטיביות.

כל זאת מבלי להזכיר שהם סובלים יותר ממחלות דלקתיות כגון מחלות אוטואימוניות למיניהן כמו בעיות בבלוטת התריס, דלקת מפרקים שגרונית, מחלת מעי דלקתית, אנדומטריוזיס, זאבת וכדומה.

אנדומטריוזיס- endometriosis- מחלה גיניקולוגית שבה התאים של רירית הרחם (אנדומטריום) נודדים מחוץ לרחם ומתבייתים במקומות שונים בגוף. סיבוך נפוץ של מחלה זו, הוא צלקות הנוצרות במערכת הרבייה שגורמות לאי פוריות.

כך אתם יכולים להגביר את נימת העצב התועה שלכם

לכל אדם יש נימה שונה של העצב התועה וכל אחד ואחת מכם יכול לשלוט בפעילויות של העצב התועה שלו, בקלות רבה.

1. נשימות עמוקות תוך שימוש בסרעפת שלכם

תנשמו נשימות עמוקות, במקום הנשימות הרדודות שאותן אתם נושמים מהחלק העליון של הריאות שלכם. תנשמו פנימה ותוך כדי תרפו את הפנים ובמיוחד את הלסת שלכם.

אתם גם יכולים לשחרר את השרירים המתוחים שבצוואר שלכם, בעזרת עיסוי עדין.

2. תהמהמו ותצחקו

הצחוק מגביר את שחרורם של הבטא אנדורפינים (נוירו פפטידים אנדוגנים אופיואידים) ואת תחמוצת הפחמן, שטובים מאוד למערכת כלי הדם. צחוק והמהום גם משחררים בגוף אוקסיטוצין וסרוטונין.

אוקסיטוצין וסרוטונין הם ההורמונים המקלים על לחץ, המשיבים את האיזון הרגשי. אתם גם יכולים לומר את הצליל 'אום' בצורה מחזורית וממושכת, מספר פעמים ביום.

3. תדברו

פשוט ככל שזה ישמע לכם, דיבור יעיל מאוד להעלאת נימת העצב התועה שלכם, בשל הקשר שיש לו עם מיתרי הקול.

4. תשטפו את פניכם עם מים קרים

אם אתם יכולים תעשו מקלחת קרה בבוקר, משוגע ככל שזה נשמע לכם. זו תרופה סינית קדומה הממריצה את נימת העצב התועה. המעבר בין חום לקור יעיל מאוד, תשטפו את פניכם עם מים קרים כקרח למשך 15 שניות ותחזרו על כך 10-15 פעמים.

5. תעשו מדיטציות

על פי מחקר שהתבצע בשנת 2010, אנשים שעושים מדיטציה על בסיס יומי וחושבים בצורה חיובית יותר, בעלי נימת עצב תועה טובה יותר.

6. תעלו את כמות החיידקים הטובים במעיים שלכם

בנוסף לעובדה שישנן אין ספור סיבות מצוינות להעלאת כמות החיידקים הטובים במעיים שלכם, כמות גבוהה זו תיצור בגופכם 'לולאת משוב' חיובית לאורך העצב התועה שלכם וכך תגביר את הנימה שלו.

פרוביוטיקה היא מקור מעולה לבקטריה הטובה. מקורות לפרוביוטיקה טבעית הם: בירה, זיתים במלח, לחם שאור המורכב מחומרים טבעיים, אפונה ירוקה, חומץ תפוחים אורגני לא מסונן ושהופק בכבישה קרה.

כל אחת ואחת מהשיטות הנ"ל תועיל מאוד לבריאותכם הכללית, פשוט לאור העובדה שהן גם עוזרות להפחית את הלחץ, שהוא הגורם המרכזי למחלות.

כעת כשאתם מודעים לאחד מהדברים שבדרך כלל נסתרים מעיניכם, תוכלו להיעזר בכלי העצמתי הזה, על מנת לשפר את נימת העצב התועה שלכם ולעזור לגופכם לטפל ולרפא דלקות בגוף.

תכניסו את 6 התרגולים הפשוטים והקלים הללו, לשגרת היום יום שלכם ותראו שאתם מרגישים הרבה יותר טוב, בזמן קצר יחסית.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות