עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

5 דרכים טבעיות ויעילות להרמת עפעפיים נפולים – פטוזיס

עפעפיים נפולים יכולים להיות הרבה יותר מסתם מטרד, המפריע לתפקוד הרגיל של העין והמשפיע גם על המראה שלכם. אולם למרבה הצער, לרפואה המערבית יש רק ניתוח באמתחתה כטיפול בעניין ואתם בוודאי מהססים לשכב על שולחן הניתוחים.

זמן קריאה: 3 דקות
(צילום: shutterstock)
פטוזיס - עפעפיים נפולים
שינוי גודל טקסט

אולם, למרות העובדה שניתוח להרמת עפעפיים הוא הטיפול הנפוץ ביותר ברפואה המערבית, ישנן מספר אפשרויות טבעיות ופחות פולשניות הכוללות תרופות הומאופתיות, אקופונקטורה לחיזוק השרירים והעצבים של הפנים, תרופות איורוודיות וכדומה.

מה זה פטוזיס (צניחת עפעף) וכיצד מטפלים בו

הסיבה לנפילת העפעפיים העליונים שלכם או פטוזיס, יכולים להתרחש בשל הזדקנות, ניתוח, מחלות כמו סוכרת, מיאסטניה גרביס, תסמונת הורנר, שבץ, מום מולד, שעורה או גידולים סרטניים.

Advertisements

מצב זה מתרחש מכיוון שהשריר האחראי על הרמת העפעף נחלש, או שהעצבים השולטים על השריר ניזוקו. עור רפוי באזור שסביב העיניים, יכול גם הוא להוות גורם לנפילה של העפעפיים.

הטיפול הנפוץ בעפעפיים נפולים הוא ניתוח עפעפיים (blepharoplasty- בלפארופלסטי). בזמן שפטוזיס יכול להתרחש בשל הגיל, כאשר ילדים מפתחים את הבעיה נדרשת פעולה מיידית על מנת למנוע עין עצלה או נזק לראייה שלהם.

אך ללא ספק המחשבה על ניתוח מרתיעה ואף מטילת מורא בין אם אתם ילדים או אנשים בוגרים. כאשר לא פחות מדאיגות הן תופעות הלוואי כגון נפיחות וחבורות במשך שבועות לאחר הניתוח.

כמו גם האפשרות להיווצרות זיהום, או לשינוי מתאר העין, העלולים להצריך מכם לבצע ניתוח חוזר. אך למרבה המזל, הרפואה האלטרנטיבית (טבעית) מביאה איתה מספר אפשרויות פחות מסוכנות והרבה פחות פולשניות.

מיאסטניה גרביס– myasthenia gravis- מחלות של חיבור העצב והשריר. תסמונת הורנר– Horner syndrome- מספר תסמינים הנגרמים בשל הפרעה בעצבים הסימפתטיים.

Advertisements

1. תרופות הומאופתיות כמו יסמין צהוב

להומאופתיה יש מגוון רחב של תרופות לטיפול בפטוזיס, אך המומלצת ביותר היא הטיפול ביסמין הצהוב, או בשמו המדעי גלסמיום סמפרוירנס (Gelsemium sempervirens).

הנגזרת של היסמין הצהוב, עוזרת להתגבר על החולשה הקשורה למצב העלול לטשטש את הראייה שלכם, הגורם לכם "לראות כפול". כאב בגלגל העין וסחרחורות גם הם מוקלים בעזרת היסמין הצהוב.

הומאופת אולי אף ייתן לכם מרשם לספילינום כדי לטפל בשיתוק של שרירי העין, המתרחש בשל פטוזיס עם שורשים נוירוגניים (שורשי מערכת העצבים) ועם שורשים מיוגניים (הנובעים מהעצבים).

ספילינום– Syphilinum- זן של חיידק העגבת שממנו מכינים תרופה המוכרת היטב בעולם הרפואה. בדרך כלל נותנים את התרופה הזו למשך זמן ארוך יותר, על מנת לרפא את התפקוד של מערכת העצבים או השרירים של הגוף.

תרופה המבוססת על צמח הרוש או בשמו המדעי קוניום מקולאטום (Conium maculatum), מקלה על שיתוק העפעפיים העליונים שלכם והיא מהווה טיפול אפשרי נוסף, שהרופא ההומאופתי שלכם יציע לכם.

לתרופה זו יש מוניטין נוסף כטיפול יעיל בתשישות של מערכת השידרה והמוח הקשורה לזיקנה.

2. אקופנקטורה לטיפול בבעיות של שרירים ועצבים בפנים

אקופנקטורה (דיקור סיני) ובעיקר אקופנקטורה של הקרקפת והפנים, יעילה מאוד לטיפול בבעיות נוירומוסקולריות (עצבים ושרירים) של הפנים.

כפי שהתגלה במחקר אחד, מצבו של מטופל עם פטוזיס שנגרם עקב המוח התיכון האוטם (רקמה גוססת בתוך המוח האמצעי), השתפרה ממצב ירוד למצב טוב, לאחר טיפול משולב של אקופונקטורה ותרופות צמחיות.

אם יש לכם שרירים מתוחים שהתנוונו בשל פטוזיס או מיאסטניה גרביס, הכנסת מחטים מקצועית אל תוך השרירים, עוזרת להרגיע אותם.

 3. תה קמומיל לטיפול בעור נפול

טיפול נרחב ומומלץ לפטוזיס הנגרם בשל עור נפול הקשור לגיל מבוגר, זה תה קמומיל. תחלטו פרחי קמומיל ותשתו את המשקה שקיבלתם (תה), כדי להקל על הדלקות וכדי להשיב את מערכת העצבים שלכם לפעילות תקינה.

יש בכוחה של חליטת הקמומיל גם להרגיע את פנים העפעפיים שלכם, בזמן שהנחת צמר גפן ספוג בחליטת קמומיל על העיניים שלכם מקלה גם על נפילת העפעפיים וגם על דלקות עיניים ושעורה.

4. נאסיה (Nasya) ו- נטרפאנה (Netrapana) לעפעפיים נפולים

כתובים איורוודיים מתארים את ה- נאסיה, כטיפול פאנצ'קארמה לפטוזיס המערב בתוכו שימוש ב- גהי (ghee- חמאה מזוקקת), מלחים ושמנים טבעיים.

שיטת הריפוי התזונתית נאסיה שנעזרים בה לטיפול בהפרעות ואטה, עוזרת להקל על התסמינים. טיפול זה כרוך בהכנסת ה- גהי, המלח והשמנים הטבעיים, ישירות אל תוך מעברי האף.

בטיפול נטרפאנה שבו גהי או שמן צמחי משמשים כטיפול, ה- גהי או השמן מונחים על העיניים שלכם למשך פרק זמן הנקבע ע"י המטפל שלכם, או עושים טיפול נטרדהארה שבו זרם של השמנים הטבעיים האלה,

נשפך על העיניים למטרת חיזוק העצבים והשרירים של העיניים שלכם. בנוסף לכך, טיפולים נוספים כמו שירודאהרה (shirodhara), בעזרת שימוש בתרופות ואטה המיוחדות, מומלץ גם הוא.

נאסיה– Nasya- עיסוי מחייה לפנים שבסיומו מזלפים טיפות אף מהצומח, שפותחות את המעברים של האף, מעלות את כמות החמצן הנכנס לגוף ואת הפראנה (אנרגיית החיים) וכך הן יוצרות שחרור עמוק והרפיה, מסלקות את המתחים הנפשיים ועוד.

פאנצ'קארמה– panchakarma therapy- זו תראפיה ייחודית שבמהלכה נעשים עיסויים עם שמנים המופקים מצמחי מרפא לשם הרגעה, אמבטיה עשירה באדים ומגוון חוקנים המורכבים משמנים טבעיים, צמחי מרפא שונים ועוד.

ואטה– vata- היא יסוד האנרגיה והתנועה, הפראנה שהיא אנרגיית החיים. היא זו המניעה את מערכת העצבים והיא זו שאחראית על כל התנועות והפעילויות של הגוף והתודעה.

5. תזונה עשירה ב- ויטמין B12

מלבד כל האפשרויות הטבעיות הנ"ל, אתם גם יכולים לתת למערכת העצבים של גופכם תמריץ, בעזרת ווידוא שגופכם מקבל את כל החומרים המזינים החיוניים שלהם הוא זקוק.

ויטמין B12 וחומצה פולית (B9) חשובים באופן מיוחד לתפקוד מערכת העצבים המרכזית שלכם. תוכלו למצוא אותו באיברים פנימיים של בעלי חיים כמו כמד וכליות או בחמוצים ביתיים שעברו התססה.

עם כל כך הרבה אפשרויות טבעיות, מי רוצה בכלל ללכת לניתוח עפעפיים נפולים. עכשיו אתם כבר לא חייבים לשקול לעבור את הניתוח הזה, פשוט תבחרו באחד מהטיפולים הטבעיים הנ"ל ותגידו שלום לעפעפיים הנפולים.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות