עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

כך תורידו את לחץ הדם, עם פרי שייק טעים ובריא!

מחלת כלי דם ולב, היא הסיבה העיקרית הגורמת למוות בכל רחבי העולם ולחץ דם גבוה (יתר לחץ דם) הוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים. עפ"י 'אגודת הלב האמריקאית', אחד מכל שלושה בוגרים בארה"ב מפתח יתר לחץ דם.

זמן קריאה: 2 דקות
שייק אוכמניות - אילוסטרציה: (shutterstock)
שייק אוכמניות לטיפול בלחץ דם
שינוי גודל טקסט

נשים לאחר הפסקת הוסת רגישות לכך במיוחד, במיוחד אם ישנם גורמים נוספים התורמים לכך כמו עלייה במשקל, חוסר פעילות גופנית ותזונה לקויה עם צריכת נתרן גבוהה (מלח מהסוג שעובר עיבוד).

למרבה המזל, אוכמניות יכולות לשמש כתרופה טבעית להורדת יתר לחץ דם ואתם יכולים להכין לעצמכם שייק אוכמניות מענג להורדת יתר לחץ הדם שלכם.

Advertisements

אוכמניות ולחץ דם גבוה

מחקר שפורסם בינואר שנה שעברה בעיתון של ה- 'אקדמיה לתזונה ותורת התזונה' ממליץ להוריד את לחץ הדם ע"י אכילת אוכמניות.

הפרי האהוב הזה העשיר בנוגדי חמצון נחשב כבר זמן רב כמאכל על והמחקר הנ"ל נתן חיזוק ואישור נוסף לכך שעליכם להכניס את האוכמניות לתזונה שלכם באופן קבוע.

המחקר על אוכמניות ולחץ דם גבוה

המחקר נוהל ע"י דר' שרה ג'ונסון ועמיתיה, אשר בחנו את ההשפעה היומיומית של אכילת אוכמניות על לחץ הדם ועל קשיות העורקים (אשר מתפתחת לפעמים כתגובה ללחץ על כלי הדם).

המחקר היה יחסית קטן אך הוא היה אקראי והשתתפה בו קבוצת ביקורת, מה שהגדיל את הקפדנות המדעית של המחקר. כל 48 המטופלים היו נשים, שהיו לאחר תחילת גיל המעבר והיה להן לחץ דם גבולי.

לחץ הדם הממוצע שהיה לכולן בהתחלה היה 138 על 79 מ"מ כספית. הן חולקו לשתי קבוצות. במשך 8 שבועות קבוצה אחת קיבלה 22 גרם של אבקת אוכמניות קפואה, בזמן שקבוצת הביקורת קיבלה פלצבו בצורת 22 גרם של אבקה זהה למראה.

Advertisements

תוצאות המחקר

קריאות לחץ הדם נלקחו לאחר 4 שבועות ושוב לאחר 8 שבועות. לחץ הדם נשאר זהה אצל שתי הקבוצות לאחר 4 שבועות, אך לאחר 8 שבועות, הייתה ירידה משמעותית של לחץ הדם אצל הקבוצה שקיבלה את אבקת האוכמניות.

נרשמה ירידה של 5-6%, אשר נחשבת לתוצאה טובה בהשוואה לתרופות מרשם נגד יתר לחץ דם. בנוסף לכך, אצל הנשים שנהנו מהאוכמניות נרשמה עלייה של 68% ברמות תחמוצת החנקן, זהו כימיקל שעוזר להרגיע ולהרחיב את כלי הדם.

השינוי הכימיקלי הזה יכול לעזור להסביר את ההשפעה החיובית שיש לאוכמניות על הגוף שלכם.

עדיין לא נערכו מספיק מחקרים לבדיקת ההשפעות המונעות, של אוכמניות בהקשר של מחלות לב. החוקרים אמרו שהם אינם אומרים לאנשים לא לקחת את התרופות נגד יתר לחץ דם.

אולם לאוכמניות יש ערך מסוים לנשים שאחרי תחילת גיל המעבר עם לחץ דם גבולי. יותר מכך, עוד ועוד אנשים מתעניינים בחלופות טבעיות במקום התרופות, לכן יותר מחקרים כמו הנ"ל צפויים להיות בעתיד הקרוב.

כמה אוכמניות אכלו הנשים במחקר?

משתתפות המחקר אכלו אבקת אוכמניות יבשה וקפואה שאותה ניתן לקנות בחנויות טבע.

  • 22 גרם שווה לבערך 1.5 כפות של אבקה.
  • כשהאומניות טריות (או טריות קפואות) זה משתווה ל-1 אחת כוס.

שייק אוכמניות לטיפול ביתר לחץ דם

המתכון:

  • 1.5 כפות אבקת אוכמניות יבשה קפואה או כוס אוכמניות טריות
  • 1/2 כוס משקה- שקדים, שיבולת שועל, אורז או חלב קוקוס
  • 1/2 כוס יוגורט (לא חלבי)
  • 1.5 כפיות של זרעי פשתן טחונים (מומלץ)
  • דבש או סילאן עפ"י הטעם

מומלץ שהמרכיבים יהיו אורגניים. תכניסו את כל המרכיבים לבלנדר ותערבלו עד שתתקבל תערובת חלקה. עכשיו תמזגו לכוס ותיהנו מהשייק הנפלא הזה!

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות