עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

הקשר שבין סוכר וסרטן

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה שבסן פרנסיסקו, גילו שישנו חומר אחד הנמצא באוכל מעובד ושהוא גם אחת מהסיבות לכ-35 מיליון מיתות מידי שנה ברחבי העולם.

זמן קריאה: 2 דקות
תאי סרטן - אילוסטרציה: (shutterstock)
תאי סרטן
שינוי גודל טקסט

כלומר שהחוקרים גילו שסוכר יכול לתפעל את ההתחלה של מספר מצבים המסכנים את חיי האדם וביניהם סוכרת, תסמונת מטבולית, עודף סוכר או תת סוכר בדם, צרבת וריפלוקס קיבתי ושטי, מחלות לב וסרטן.

למעשה, חוקרים מהמכון לסרטן 'האנטסמן' שביוטה, היו בין הראשונים שגילו שהתפתחותו של גידול תלויה בסוכר.

Advertisements

המחקר שלהם פורסם בכתב העת 'פרוטוקולים של האקדמיה הלאומית למדעים'.

על פי דון אייר, שהוא בעל דוקטורט ופרופסור במחלקה למדעי האונקולוגיה באוניברסיטת יוטה "ידוע כבר משנת 1923 שתאי סרטן משתמשים בהרבה יותר סוכר ביחס לתאים רגילים.

המחקר שלנו עוזר להראות כיצד תהליך זה קורה ואולי כיצד יהיה ניתן לעצור אותו כדי לשלוט על גדילתם של גידולים".

עד כה מספר מחקרים אישרו שאנשים עם רמות סוכר גבוהות בדם, מפתחים יותר סרטן; ואנשים שחולים בסרטן ויש להם רמות גבוהות של סוכר בדם, פחות שורדים.

אמנם כל התאים שלנו זקוקים לגלוקוז, צורה של סוכר ההופכת לאנרגיה, תאי סרטן משגשגים מפחמימות פשוטות, כולל אלה הקיימות בסוכרים מזוקקים הנמצאים במאכלים מעובדים ובממתקים.

Advertisements

התהליך שבו הגלוקוז מתפרק כדי לספק אנרגיה נקרא גליקוליזה.

בתא בריא גלוקוז מומר ליון של חומצה פירובית, המועבר לתוך תחנות הכוח או בשמן הביולוגי מיטוכונדריה, כדי "להישרף" בנוכחותו של חמצן.

תאי סרטן זקוקים גם הם לגלוקוז, שאותו הם יכולים לייצר בעצמם.

אולם בניגוד לתאים בריאים, תאי סרטן מייצרים את האנרגיה שלהם מגליקוליזה בהיעדר חמצן. תהליך זה נקרא גליקוליזה אנאירובית.

הפסולת הנוצרת מתהליך זה של גליקוליזה אנאירובית הוא צורה של חומצה לקטית, היכולה להתפרק רק על ידי הכבד.

לכן, חומצה לקטית זו נעה מתא הסרטן אל הכבד ושם היא מפורקת.

תוצר הפסולת של תהליך הגליקוליזה האנאירובית הוא שוב גלוקוז, החוזר חזרה ומזין את תאי הסרטן, כך נוצר מעגל אכזרי המשתלט על הגוף שחולה בסרטן.

מהרגע שבו תאי סרטן מופיעים בגוף, הם מסתמכים על זמינות הגלוקוז בדם כדי להתפתח.

אולם בזמן שתאים בריאים יכולים להשתמש בצורות אחרות של אוכל כמו שומנים בריאים, תאי סרטן אינם מסוגלים לבצע חילוף חומרים מכמויות משמעותיות של חומצות שומן או גופים קטונים.

לכן הם זקוקים לסוכר.

סוכרים מזוקקים קשורים בחוזקה לסרטן בשתי דרכים: האחת היא שהם מהווים גורם פוטנציאלי לסרטן והשנייה היא שהם מזינים את תאי הסרטן החל מהרגע שהם מופיעים בגוף.

כיצד להרעיב תאי סרטן למוות

מספר מומחים לבריאות ומטפלים הוליסטיים ממליצים על הדרך הכי הגיונית, יעילה, בטוחה, מתבקשת ולא יקרה לטפל בסרטן והיא: פשוט לחתוך את אספקת האוכל לגידולים ולתאי סרטן, ע"י הרעבתם בעזרת מחסור בגלוקוז.

טיפול זה של הרעבה סלקטיבית של גידולים, על ידי שינויים תזונתיים (תזונה קטוגנית) הוא אחת מהצורות החשובות ביותר של טיפול, שחולי סרטן זקוקים לה כדי לנצח את הסרטן.

בזמן שאתם מפחיתים את כמויות הסוכר ומוציאים מהתפריט את המאכלים העתירים בסוכר מעובד וממתיקים מלאכותיים ועוד.. ישנם מוצרים המכילים סוכר נסתר.

ישנה רשימה שלמה של מאכלים המוגדרים "בריאים" המכילים גם הם כמות עצומה של סוכר כמו למשל: יוגורט, דגני בוקר, לחמים מחיטה מלאה או מגרגרים מלאים ואפילו מוצרים דלי קלוריות.

אפילו ברטבים הקנויים לסלט יש סוכר.

כעת לאחר שהקשר הישיר בין גלוקוז לשגשוג תאי סרטן ברור יותר מתמיד, אנו ממליצים לכם להתחיל לקרוא את התוויות שעל המוצרים שאתם קונים.

אתם תמצאו שם הרבה מעבר לסוכר מיותר ו/או מעובד.

זה הזמן להתחיל להיות בררנים בנוגע לאוכל שאתם אוכלים, כי אף פעם לא מאוחר מידי לשנות את התזונה שלכם לבריאה יותר.

תשמרו על עצמכם ועל בריאותכם, כי מלבדכם אף אחד לא יכול לעשות זאת.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות