עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

12 הרגלים מזיקים שעליכם להימנע מהם לפני השינה

כמות שינה מספקת חשובה מאוד לבריאותנו, מכיוון שזה הזמן שבו גופנו טוען את עצמו מחדש ומתקן נזקים פנימיים. תיקון של תאים ורקמות נעשה בזמן שגופנו נמצא במצב שינה.

זמן קריאה: 2 דקות
הרגלים מזיקים לפני השינה
שינוי גודל טקסט

מחסור בשעות שינה גורם לגופנו לנטות יותר לפתח מחלות שונות כגון מחלות לב, לחץ דם גבוה, שבץ ועוד רבות. כאשר אנו לא ישנים מספיק, לגוף שלנו חסרה האנרגיה להילחם כנגד סיבוכים אלה, מכיוון שחסרה לו האנרגיה שהוא זקוק לה.

אם אתם חווים קשיים חוזרים ונשנים להירדם בלילה, תמשיכו לקרוא ותגלו אילו סיבות ומאיזה הרגלים אתם צריכים להימנע, שכפי הנראה מפריעים לכם לישון שינה טובה ומספקת.

Advertisements

1. הימנעו משתיית מים קרוב לשעת השינה

אל תשתו יותר מידי מים לפני השינה, מכיוון שאז אתם תקומו לשירותים מספר פעמים בלילה כדי להוציא אותם החוצה. השינה הטובה שלכם תישבר מספר פעמים.

2. תרגילו את עצמכם לזמן שינה קבוע

כאשר אתם מתרגלים לזמן שינה קבוע, הגוף שלכם מזהה שזו שעת השינה הקבועה שלכם וכך קל לו יותר להירדם.

שינה בשעות שאינן קבועות, ללא דפוסי שינה קבועים, מבלבלת את המוח שלכם ואתם עלולים למצוא את עצמכם ישנים יותר שעות במהלך היום ופחות שעות בלילה.

3. אל תאכלו לפחות 2 שעות לפני השינה

תהליך העיכול הראשוני שמתבצע מייד בסיום הארוחה, ישאיר אתכם ערים. בנוסף לכך, אם תהליך העיכול אינו מתבצע היטב, זה יגרום להם להיות נרגזים וזה יגרום לבטן שלכם להתנפח ואף עלול לגרום לכאבי בטן.

4. אל תשחקו בגאדג'טים שלכם

הימנעו מלשחק בגאדג'טים שלכם 1 שעה לפני השינה. אל תשימו את הטלפונים החכמים שלכם או את הלפטופ (מחשב נייד) שלכם לידכם, כאשר אתם מתכננים שינה או מנוחה טובה.

Advertisements

מכיוון שהאור, צלילי ההתראות ואפילו המחשבה שהם נמצאים לידכם, תשאיר את מוחכם ערני ומודע כל הזמן. בנוסף לעובדה שהאור הכחול שיש בטלפונים החכמים שלכם מפריע גם הוא למוח להירדם.

5. תבחרו צליל לשעון המעורר ותכוונו אותו כמו שצריך

אם המספרים המעוצבים של השעון המעורר שלכם גדולים ובהירים מידי, הם יוצרים הסחת דעת נוספת למוחכם מהמחשבה שזה הזמן שלכם לישון.

כדאי לכם לבחור בשעון מעורר עם מספרים מעומעמים ועם צלילים שמעירים אתכם בנעימות ובלי להלחיץ.

6. תוודאו שאתם נכנסים למיטה רעננה ונוחה

כאשר המיטה שלכם אינה נקייה ומסודרת, זה גורם לחוסר נעימות ובדרך זו אתם בטוח לא תצליחו לישון את שינת היופי שלכם. תשמרו על המצעים, המיטה והכריות נקיים, מסודרים ונוחים.

מכיוון שהם אלה המלווים אתכם להשגת שינה וחלומות מתוקים.

7. האם אתם קוראים ספרים לפני השינה?

מומלץ לכם לנסות להימנע מהרגל זה, היות ואם הספר שאתם קוראים עכשיו מעניין, הקריאה שלו לא תעזור לכם להירדם מהר יותר. כשהתוכן מעניין, הדחף לסיים את הספר מהר יותר עולה והם גורמים למוחכם להישאר ערני.

פשוט תקראו את הספר שלכם מוקדם יותר ממה שאתם רגילים.

8. תמצאו את תנוחת השינה הנוחה לכם ביותר

ישנה המלצה ממומחי שינה, שעדיף לישון על הצד מאשר על הבטן או על הגב. לכן גם חשוב שתשנו עם כרית שמחזיקה את ראשכם ואת הצוואר כמו שצריך, כדי שלא ייווצר לחץ על הכתף שלכם.

9. שימו שמיכה לידכם

גם אם זה יום חם, תוודאו שתמיד תהיה לידכם שמיכה בהישג יד, על מנת שאם וכאשר יהיה לכם קר, תוכלו להתכסות במהירות ללא הפרעה לשינה שלכם.

בלילות החורף הקרים, אתם יכולים לשים כרית חימום ליד כפות רגליכם, כדי לשמור על החום שלהן. כשחם לכפות הרגליים, חם לכל הגוף.

10. תכינו את עצמכם בכל לילה לפני השינה

תיצרו לעצמכם הרגל של מקלחת נעימה, שטיפת הפנים עם מים חמימים וצחצוח השיניים לפני השינה. המים החמימים מרגיעים את הגוף ומקלחת חמימה לפני השינה, מאפשרת לגוף להיכנס למצב שינה בקלות יתרה.

11. אל תשתו קפה לפחות 4 שעות לפני השינה

הקפאין שמכיל הקפה, גורם להמרצה של חילוף החומרים וכך הוא משאיר אתכם ערניים ומלאי התלהבות למשך זמן ארוך.

12. תעשו מתיחות 3-4 שעות לפני השינה

אם לא יצא לכם להתעמל היום או שזה לא יום ההתעמלות שלכם, תעשו מתיחות. מתיחות ירעננו את גופכם וכאשר תלכו לישון, יהיה לכם קל יותר להירדם והשינה שלכם תהיה עמוקה ואיכותית יותר.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות