עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

8 מאכלי על לחיזוק השיניים ולמניעת שחיקתן

החיוך שלכם הוא לרוב הרושם הראשוני של אנשים אחרים עליכם. אם ברצונכם לוודא שהפנינים הלבנות שלכם תשארנה חזקות, עליכם לשמור עליהן. במקביל לכך שצחצוח ושימוש בחוט דנטלי חיוניים, גם המאכלים שאתם אוכלים משפיעים על שיניכם.

זמן קריאה: 2 דקות
שינוי גודל טקסט

למאכלי העל יש הרבה יתרונות בריאותיים בשביל גופכם, אך אולי אתם לא מודעים לתועלת שיש בהם גם לשיניים שלכם. אם אתם מחפשים הגנה נוספת, כדאי שתיקחו בחשבון גם את המאכלים שאתם אוכלים.

8 מאכלי העל לשיניים לבנות וחזקות

1.  שוקולד מריר

כל אוהבי השוקולד בטוח שמחים לגלות עכשיו ששוקולד מריר טוב לשיניים. השוקולד המריר הוא מקור מצוין להגנה על השיניים שלכם. בשוקולד יש קקאו והקקאו מכיל טאנין. הטאנין עוזר להגן על השיניים מפני שחיקה ומפחית את דלקות החניכיים.

Advertisements

הטבה נוספת היא ששוקולד מריר מכיל נוגדי חמצון העוזרים להילחם בבקטריות המזיקות שבפה. לכן יש לכם סיבה מעולה לאכול שוקולד מריר אורגני, ללא תוספת חלב או אבקת חלב וללא סוכר או תחליפי סוכר, אלא אם הסוכר טבעי.

2.  סלרי

הפריכות של הסלרי נותנת יותר מאשר רק חטיף מרענן וטעים, הוא גם יכול לעזור לשיניים שלכם. התגלה שהסיב שיש בסלרי פועל כמנקה שיניים ושככל שאתם לועסים אותו יותר זמן, מתאזנות רמות ה- פי.אייץ' שבפה שלכם.

התוצאה מלעיסת הסלרי, היא שהאמייל שלכם יהיה מוגן מפני הפלאק הנבנה עליו.

3.  אגוזי מלך

אגוזי המלך הם מקור מעולה לוויטמין די העוזר לשמור על עצמות ושיניים חזקות. אכילת חופן אגוזי מלך מקולפים, כל יום, תעזור לכם לרפא את האמייל ולשמור על שיניים חזקות ובריאות.

אמנם לא לכל האגוזים יש ויטמין די, אך בכולם יש הרבה סידן שהוא חיוני לא פחות לשמירה על שיניים ועצמות חזקות ובריאות. לכן הקפידו לאכול חופן אגוזים גולמיים בכל יום או לפחות 4 ימים בשבוע.

Advertisements

4.  תפוחים

התפוחים הם מקור נפלא לוויטמינים והם פתרון טבעי לניקוי השיניים. בשל המרקם הקשה שלהם, כאשר אתם נוגסים בהם ולועסים אותם, השיניים עוברות ניקוי.

מומלץ לכם מאוד לאכול תפוח אחרי כל ארוחה, על מנת לנקות את שכבת הפלאק שנוצרה על השיניים שלכם.

5.  תפוזים

החומצות (הבסיסיות) והוויטמינים הקיימים בתפוזים פועלים כמנקים וחוט דנטלי לשיניים שלכם. לאחר שסיימתם את התפוז, מומלץ לכם לשטוף את הפה במים, על מנת שהחומצה של התפוז לא תישאר בפה שלכם לאורך זמן.

היות שכמו כל חומצה, גם החומצה הבסיסית של התפוז, יכולה לאחר פרק זמן מסוים לאכל את השיניים אט אט.

6.  פטרוזיליה

לפטרוזיליה יש איכויות טבעיות לרענון הנשימה ולמנוע מבקטריות לפגוע באמייל שלכם. מומלץ לכם ללעוס גבעול של פטרוזיליה טרייה עם העלים, לפחות פעם ביום אחרי ארוחה במקום מסטיק, על מנת לקבל את היתרונות האלה.

אתם גם יכולים להוסיף פטרוזיליה טרייה לסלט הירקות שלכם, בכל ארוחה על פי טעמכם.

7.  ירקות ירוקים וירקות שורש

תוסיפו לארוחות שלכם ירקות שורש כגון לפת, בטטות, צנון לבן, קולרבי, בצל, גזר, סלק, שורש לוטוס ועוד.. וירקות ירוקים כגון סוגים של כרוב, עולש, ברוקולי, חרדל ולפת, קוסברה, שמיר ועוד.

מכיוון שירקות אלה יוצרים בסיסיות גבוהה וגם עשירים מאוד בוויטמינים ומינרלים.

8.  פטריות

הפטריות הן מקור עשיר לוויטמין די והן עוזרות לספיגה של הסידן אשר מחזק את העצמות והשיניים.

כפי שאתם רואים, מומלץ לכם מאוד להוסיף את המזונות האלה לתזונה היומית שלכם, כך תאזנו את חומציות הגוף ותשמרו על שיניים ועצמות חזקות ובריאות יותר וגם על גוף בריא יותר.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות