עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

25 טיפים פשוטים ומפתיעים עפ"י מחקרים, שיעזרו לכם לחיות עד גיל 100!

הרבה אנשים במשך מאות שנים מנסים למצוא את מעיין הנעורים, אך הסוד לחיים ארוכים אינו טמון בניתוחים פלסטיים או תרופת פלא, אלא תלוי באורח החיים שלכם, בתזונה שלכם ובהרגשה שלכם.

זמן קריאה: 6 דקות
צילום: (shutterstock)
יום הולדת 100 שנים
שינוי גודל טקסט

אלה 25 טריקים פשוטים ומפתיעים לפעמים, עפ"י מחקרים שהוכיחו שאם תיישמו אותם על בסיס יומי, יעזרו לכם להאריך את חייכם.

25 טיפים לחיים ארוכים ואיכותיים יותר

1.  תחליפו את ההפוך בכוס תה

חליטות תה טבעיות, עשירות בנוגדי חמצון הנקראים פוליפנולים, שעוזרים לגופכם להילחם במחלות לב, סרטן והזדקנות מוקדמת.

Advertisements

מחקר ישראלי גילה שאנשים ששותים חליטות תה במתינות על בסיס יומי, חיים יותר שנים באופן משמעותי, יחסית לאנשים שאינם שותים תה. למשל חליטת תה ירוק או תה שחור, קמומיל, שורש כורכום, שורש ג'ינג'ר, נענע, אקליפטוס, עלי זית וכדומה.

תזכרו שחשוב מאוד להשאיר את החליטה במים הרותחים על מנת להפיק ממנה את המרב, היות והמחקר גילה שהחליטה מוציאה למים עוד 15% מהמרכיבים שמונעים את ההזדקנות המוקדמת.

2.  תעמדו על רגל אחת כל בוקר

זה אולי ישמע לכם מוזר, אך עמידה על רגל אחת כל פעם, תוך כדי שאתם מתלבשים בבוקר, מכריחה את הגוף שלכם להתאזן, מחזקת את הליבה שלכם (גב, אגן וקיבה) שהיא השרירים שתומכים בעמוד השדרה שלכם.

הפיזיותרפיסט תום זלצמן אומר ש: "פעולה פשוטה זו המתבצעת כל יום, נותנת יתרונות משמעותיים לטווח הארוך בהקשר של להישאר פעילים לזמן ארוך יותר וכהגנה מפני נפילות ועצמות שבורות, כאשר מתבגרים".

3. תקיימו יחסי מין לפחות 2-3 בשבוע על בסיס קבוע

מחקר גדול שהתבצע בויילס על אריכות ימים גילה שאנשים שקיימו יחסי מין פחות מפעם בחודש, היו בסיכון כפול למות בגיל צעיר מאשר אנשים שקיימו יחסי מין פעמיים בשבוע לפחות.

Advertisements

מלבד היתרונות הבריאותיים, זוגות שיש להם יחסי מין בריאים, מרגישים צעירים יותר ב-7 שנים מגילם הביולוגי.

עפ"י מחקר שהתבצע ב- 'בית החולים המלכותי אדינבורו', יחסי המין עוזרים גם מכיוון שהם מקלים על מתחים מספקים תחושה של שביעות רצון ומאפשרים שינה טובה ואיכותית יותר.

4. תאכלו אגוזי מלך כל יום

אגוזי המלך הם בין האגוזים הבריאים ביותר על הפלנטה, מכיוון שהם מכילים נוגדי חמצון הנלחמים במחלות ואנטי אייג'ינג, עפ"י מחקר שהתבצע לאחרונה ב- 'אוניברסיטת סקרנטון' בארה"ב.

5. תשתמשו בפחות קרם הגנה מהשמש, אך אל תישרפו

הסטטיסטיקה מראה ש50% מהאזרחים באנגליה סובלים ממחסור של ויטמין D, החומר המזין הנוצר כתוצאה מהפעולה של קרני השמש על עורנו. מחסור זה מעלה את הסיכון שלכם לחלות במחלות קטלניים הכוללים מחלות לב, אוסטאופורוזיס וסרטן.

על מנת להעלות את הרמות של ויטמין D בגופכם מבלי להעלות את הסיכון לחלות בסרטן העור, מחקר על סרטן שבוצע באנגליה ממליץ לכם לבלות באור השמש בין 15-20 דק' ביום, בשעות 8-11 בבוקר ובשעות אחה"צ, ללא קרם הגנה.

חשוב מאוד שלא תישרפו, כי אז תאבדו את כל היתרונות הבריאותיים של אור השמש.

6. תיצרו 6 חברויות אמיתיות שתוכלו תמיד לסמוך עליהן

פיתוח חברויות קרובות וקשרי משפחה הוא אחד מהסודות לחיים עד גיל 100, עפ"י מחקר אוסטרלי שהתקיים לאחרונה על אנשים מאריכי חיים.

חברויות אמיתיות נותנות תמיכה רגשית, העוזרת להתמודד עם הלחץ וההרגשה של להיות אהובים מגבירה את הייצור של הכימיקלים דופמין ואוקסיטוצין בגוף הגורמים להרגשה טובה, מעודדים את צמיחת המוח וגורמים להרגשה צעירה ורעננה.

מחקר אחר הצביע על כך ש-6 הוא המספר האופטימלי של חברים שכל אדם זקוק לו.

7. תפסיקו לאכול כאשר אתם מלאים ב-80%

האוקינאווה, שבט המתגורר באיים היפנים המרוחקים, בעלי השיעור הנמוך ביותר בעולם של השמנת יתר וגם את האחוז הגבוה ביותר בעולם של אנשים החיים מעל גיל 100.

אתם שואלים מה הסוד שלהם? ובכן, בכל ארוחה הם מפסיקים לאכול כשהם מרגישים שבעים בערך ב-80%, הם משאירים בשמחה כל שארית של אוכל מיותר בצלחת.

חוקרים אמריקאים גם גילו שבעלי החיים יכולים לחיות פי שניים יותר שנים, כל עוד הם אוכלים פחות שליש אוכל.

בנוסף לכך שמנהג זה עוזר להם לשמור על משקל בריא, התפיסה שלהם אומרת שכאשר אוכלים פחות, חילוף החומרים עובד פחות, מה שמפחית מהלחץ על הגוף.

8. תלכו לישון שעה מוקדם יותר כאשר אתם יכולים

המחסור בשינה גורם לכם להיות בסיכון גבוה יותר של בעיות בריאותיות כמו דיכאון ומחלות לב, עפ"י מחקר שבוצע לאחרונה.

ועם זאת, שינוי קטן עושה הבדל גדול. מחקר שבוצע ב- 'בית הספר למנהל עסקים בהרווארד' בארה"ב גילה שאנשים שישנו באופן קבוע 7 שעות או פחות בלילה והולכים לישון שעה אחת מוקדם יותר, לחץ הדם שלהם ירד בצורה משמעותית.

מה שמוביל לכך שהסיכון שלהם לקבל התקף או שבץ לב, ירד בצורה משמעותית.

9. תשתמשו בחוט דנטלי כל לילה

" מחלות חניכיים הן המצב הכי נפוץ בכדור הארץ" אומר רופא השיניים דר' ג'יימס ראסל.

"לכן אני אומר בסרקזם- תשתמשו בחוט דנטלי כדי לשמור על השיניים שלכם"!

לא רק השיניים שלכם יודו לכם, במהלך 10 השנים האחרונות מחקרים גילו קשרים בין מחלות חניכיים לסיכון גבוה יותר לחלות במחלות אחרות הכוללות מחלות לב, סוכרת וסוגי סרטן שונים.

10. תתחילו לשים לב לפרטים

מחקר שהתבצע ע"י הפסיכולוג האמריקאי דר' הווארד פרידמן גילה שהמנבא הטוב ביותר לחיים ארוכים, הוא עד כמה האדם בעל שימת לב לפרטים קטנים.

בדיוק ככה, אנשים שזהירים עם הכסף, מתחשבים באחרים ומתמקדים בפרטים כמו להחזיר כל דבר למקום שלו, נוטים לחיות שנים ארוכות יותר!

הסברה היא שאנשים בעלי שימת לב לפרטים הקטנים, מייצרים יותר מהכימיקל המוחי סרוטונין, הגורם להרגשה טובה וזה גורם להם לאכול בנחת ומשפר את איכות השינה שלהם.

אנשים אלה גם התגלו כנמשכים לבחירות בריאות והם נוטים לחיות בסגנון חיים פחות מסוכן.

11.  תכניסו לבית בעל חיים, עם עדיפות לכלב

אנשים שיש להם בעל חיים בבית פחות לחוצים, פחות מדוכאים ויכולים לחיות שנים ארוכות יותר מאלה שאין להם בעל חיים בבית, עפ"י תוצאותיו של מחקר.

לגידול בע"ח בבית יש השפעה מרגיעה היכולה אפילו להוריד את לחץ הדם שלכם ולהוריד את הסיכון שלכם להתקף לב, עפ"י מחקר שהתבצע באוניברסיטת מינסוטה בארה"ב.

מחקר נוסף גילה שאנשים שמגדלים כלב ויוצאים איתו להליכה כל יום, חיים בממוצע 7 שנים יותר מאנשים שאין להם כלב.

12.  אל תשימו את הפירות במקרר

אתם אולי חושבים שכשאתם שמים את הפירות במקרר אתם מאריכים את חייהם, אך מחקרים גילו שפירות מקוררים מכילים פחות חומרים מזינים מאשר פירות שהושארו בטמפרטורת החדר.

לדוגמה: עגבניות ופלפלים שאוחסנו בקערה ולא במקרר מכילים פי שניים בטאקרוטן ופי-20 יותר ליקופן.

אלה חדשות טובות, מכיוון ששני נוגדי החמצון האלה מקושרים ללב בריא יותר ולהורדת הסיכון לסוגי סרטן מסוימים.

13.  תהיו מועילים ותושיטו את ידכם לאנשים אחרים

העזרה לאחרים לא רק תגרום לכם להרגיש טוב עם עצמכם, היא גם נותנת לכם יתרונות בריאותיים עצומים מאוד!

מחקר אמריקאי ארוך טווח גילה שאנשים שהתנדבו במהלך חייהם על בסיס קבוע במהלך חייהם, חיו שנים ארוכות יותר בצורה משמעותית מאנשים שלא התנדבו בכלל.

האנשים המתנדבים גם חוו פחות דיכאון, פחות כאב ונהנו מבריאות כללית טובה יותר.

14.  תשירו במקלחת

שירה על בסיס יומי וקבוע יכולה להיות פוליסת ביטוח בריאות טובה יותר מאשר לבלוע ויטמינים, עפ"י הממצאים של מחקר משותף בין אוניברסיטת ייל ואוניברסיטת הרווארד בארה"ב.

הם גילו שלהיות חבר מקהלה מעלה את תוחלת החיים והם הסיקו מכך שזה מכיוון ששירת שירים ישנים וטובים מפחיתה את הלחץ בצורה משמעותית, מחזקת את בריאות הלב ומסייעת להדוף את הדיכאון.

15.  תאכלו ירקות ופירות פי שתיים יותר מהרגיל

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת האירופאי 'לב' גילה שלאנשים שאוכלים 8 או יותר פירות וירקות ליום, יש פחות 25% סיכוי למות ממחלות לב, מאשר אנשים שאוכלים רק 3 פירות או ירקות ליום- שזה הממוצע הלאומי.

זאת מכיוון שכל פי וירק מצוידים בויטמינים ומינרלים חיוניים ונוגדי חמצון, המחזקים את מערכת החיסון ונלחמים בנזקים לתאים בגופכם, הגורמים להזדקנות מוקדמת.

16.  תעשו מאמץ להפחית את כמות האנחות שלכם!

אנשים אופטימיים חיים 12 שנים יותר מהפסימיסטים, עפ"י חוקרים אמריקאים מקליניקת 'מאיו' שבעיר רוצ'סטר במדינת מינסוטה.

פסימיסטים גם נוטים יותר לחלות במחלות נגיפיות ופחות סביר שהם יבצעו בדיקות רפואיות חיוניות היכולות לגלות את סרטן השד או העור.

17.  תשתו הרבה מיץ תפוחים טרי ביתי

מיץ תפוחים יכול לעזור לכם לשמור על המוח שלכם צעיר עפ"י מחקר שהתבצע לאחרונה; ופורסם בכתב העת 'מחלת ה- אלצהיימר'.

החוקרים גילו ששתיית שתי כוסות של מיץ תפוחים ביתי טבעי מפחיתות את ההיווצרות של הפלאק הדביק שהתגלה במוח של חולים במחלת הדימנציה.

18.  תיצרו עץ של אילן היוחסין שלכם ותלמדו את ההיסטוריה שלכם

הגילוי של היסטוריית המחלות המשפחתית יכולה לעזור לכם לחזות את העתיד הבריאותי שלכם, מכיוון שיש מחלות גנטיות.

"אנו חושדים שמצב כמו מחלת לב או סרטן הוא גנטי, אם הוא מופיע בתדירות גבוהה יותר מהמצופה בהתחשב בסיכויים, בעיקר בגילאים צעירים", אומר דר' אנאנד סגר, מומחה לגנטיקה ורופא ב- 'קליניקת רחוב הארלי', בי"ח פרטי בלונדון.

ע"י זיהוי מחלות העוברות בתוך המשפחה שלכם, אתם יכולים לצפות את התסמינים וכך לעלות על הבעיות בשלב מוקדם. מה שמקל על הטיפול והריפוי של מחלות גנטיות, אם ואולי תזהו את התסמינים אצלכם.

19.  תצפו שעה אחת פחות בטלוויזיה בלילה

אחרי גיל 25 כל שעה שבה אתם צופים בטלויזיה יכולה להוריד לכם 20 דקות מתוחלת החיים שלכם, אומרים מדענים מ- 'המכון הלאומי לסרטן' בארה"ב.

ההיגיון העומד מאחורי הבנה זו הוא שככל שאתם צופים יותר בטלוויזיה, כך הגוף שלכם יותר יושב מאשר פעיל, השרירים לא פועלים והקלוריות לא נשרפות, מה שמוביל לכך שהסיכון שלכם לחלות במחלות מגוונות ולמות בגיל צעיר עולה.

20.  תדאגו לא לדלג על אף בדיקה רפואית

"'שירות הבריאות הלאומי' האמריקאי מציע בדיקות בשביל הכיף, מכיוון שהם יכולים והם מצילים חיים, ע"י תפיסת מחלות בשלבים מוקדמים, כשעדיין אפשר לטפל בהן", אומר דר' דון הארפר.

"לכן אם מציעים לכם לעשות בדיקה כלשהי בין אם זה כתם על העור, בדיקת לחץ דם או ממוגרפיה, קביעת הפגישה הזו צריכה להיות בעדיפות גבוהה ולא משהו שמתפלש בתחתית של סדר העדיפויות שלכם".

21.  תמדדו את המותניים שלכם ולא את המשקל

מדענים גילו שמדידת המותניים מנבאה טוב יותר מחלות לב, מאשר מדידת המשקל או מדידת מסת הגוף (BMI), מכיוון שהיא יכולה להצביע על קיומו של שומן בקרביים, שזה השומן המסוכן העוטף את האיברים החשובים של גופכם.

היקף המותניים שלכם צריך להיות מתחת ל-94 סנטימטר אצל גברים ומתחת ל-80 סנטימטר אצל נשים.

22.  תתחתנו- זה טוב לבריאות שלכם

לגברים נשואים יש סיכון מופחת פי-3 למות ממחלות לב, מאשר גברים שמעולם לא התחתנו. בזמן שלנשים הנישואים מורידים בחצי, את הסיכון למוות לבבי, עפ"י מחקר שבוצע ב-2009.

23.  תצחקו לפחות 20 פעמים ביום

הצחוק מחזק את מערכת החיסון שלכם, חותך בייצור של הורמוני הלחץ וממריץ את תאי ה- T הקטלניים, הנלחמים בסרטן.

אך לצערנו, כבוגרים אנו צוחקים בממוצע הנמוך של 5-15 פעמים ביום, בזמן שילדים צוחקים, מצחקקים ומחייכים מאות פעמים ביום.

24.  תוותרו על הסיגריות

על פי מחקר ארוך טווח שהתקיים בפינלנד, עישון לא רק מקצר את אורך החיים ב-10 שנים, אלא הוא גם מוריד את איכות חייכם בגילאים מבוגרים, מכיוון שמעשנים נוטים לסבול יותר ממחלות מתישות.

25.  תמצאו משהו טוב להאמין בו

יותר מ-1000 מחקרים מצאו קשר הדוק בין אמונה לחיים ארוכים יותר.

המסקנה שהגיעו אליה במחקרים אלה היא אמונות חזקות עוזרות לאנשים להתמודד עם לחץ ובעיות רגשיות. גם נראה שאמונה יוצרת להם בגוף הגנה מפני מחלות לב, נשימה ובעיות בעיכול.

כפי שאמרנו בתחילת המאמר, כל הטיפים האלה פשוטים וקלים ליישום. הכל תלוי בכם, עד כמה אתם יודעים ומאמינים שאתם ראויים לחיות חיים איכותיים וארוכים יותר. הבריאות שלכם נמצאת בידיים שלכם, תשמרו על עצמכם ותמיד תמצאו סיבות לשמוח.

בוודאות!

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות