עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

8 תרופות ביתיות טבעיות, להרגעת מיתרי הקול שלכם וגרון כואב

כולנו חווינו מול קהל זה או אחר את המבוכה של אותו הרגע שבו אנו מתחילים לדבר והקול שלנו נסדק. ישנן פעמים שבהן קולנו נסדק, בשל מיתרי קול מתוחים.

זמן קריאה: 2 דקות
צילום ואילוסטרציה: (shutterstock)
סירופ בצל לכאבי גרון
שינוי גודל טקסט

זה יכול להיגרם בשל צרחות, שירה או מחלה. מתח או חרדה, כשהתוצאה היא מתיחות הסוגרת את הגרון, יכולות גם הן להיות מקור הבעיה.

דר' אוז אומר ששתיים מהסיבות השכיחות ביותר הגורמות לבעיות בקול ובגרון הן ריפלוקס ושטי או צרבת. כאשר חומצה מהקיבה עוברת את הוושט ישר לגרון, זה גורם לתחושת צריבה וכך נגרמת נפיחות בגרון.

Advertisements

בנוסף ל: להפסיק לעשן ולחתוך בכמות הקפאין, השוקולד והאלכוהול בצורה קיצונית, עפ"י עצתו של דר' אוז, ישנן מספר תרופות ביתיות לטיפול בקול סדוק ובגרון נפוח.

8 מהתרופות הטובות והקלות ביותר להכנה

1.  החלקת המעלית

תרגיל קול זה הוא אחד מסודות הזמרים, מבצעים את הצליל 'איאיאיאיאיאי' מצליל נמוך העולה לגובה ואז להוריד שוב. לאחר מכן, עשו את אותו תרגיל עם הצליל 'אהאהאהאהאה'.

2.  כף של דבש

דבש גולמי מרגיע מאוד את הגרון, בו בזמן שהוא מספק שכבה אנטי מיקרוביאלית. טיפול זה יעיל מאוד אם אתם חושדים שהקול שלכם נסדק כתוצאה מדלקת גרון.

3.  אדים

להתקלח במקלחת חמה עם אדים או למלא קערה עם מים רותחים ולנשום את האדים. מכיוון שהאדים מוסיפים לחות והלחות תעזור לשמור על מיתרי הקול שלכם לחים.

4.  גרגרו מי מלח

1/2 חצי כפית מלח (כמובן עדיפות למלח הימלאיה ורוד או כל מלח טבעי אורגני אחר) מומסת בכוס מים פושרים, יכולה לעשות פלאים למיתרי הקול המתוחים.

Advertisements

5.  גי'נג'ר

הסגולות האנטי דלקתיות של הג'ינג'ר, הופכות אותו לטיפול נהדר בדלקת גרון ובעיות אחרות הקשורות לגרון. מומלץ לכם לקחת חתיכה של ג'ינג'ר מסוכר (אורגני) או לשתות כוס תה של ג'ינג'ר טרי.

6.  סירופ בצל

קחו 3-4 בצלים בגודל בינוני, תקצצו אותם לחתיכות קטנות ותרתיחו עם 4 כוסות מים, עד שהתערובת מתעבה לסירופ.

קחו 4 כפות מסירופ הבצל ושימו אותן בכוס מים חמים, תוסיפו דבש ופרוסת לימון. תשתו את המשקה הנהדר שקיבלתם וכך תרגיעו את מיתרי הקול ותטפלו בדלקת הגרון.

7.  אקליפטוס

העלים של עץ נפלא זה הם אנטי- בקטריאלים, אנטי- מיקרוביאליים ואנטי- נגיפיים ומרגיעים מאוד את הגרון המגורה.

אתם יכולים להכין מהעלים שלו תה או לקנות סוכריות אקליפטוס מחנות טבע או לקנות שמן אתרי אקליפטוס, להרתיח מים, לשים בקערה עם כמה טיפות של שמן אקליפטוס ולנשום עם האדים, למשך 10 דקות.

8.  גומי לעיסה

לעיסת מסטיק מגבירה את הליחה ואת כמות הריר וכך עוזרת לשמור על הגרון לח, עפ"י 'המרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד'. מסטיק (עדיף מבית טבע) בטעם מנתה אולי מכיל את היתרון של יצירת תחושה מרגיעה בגרון.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות