עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

אלה הם 22 הדברים שיקרו לגופכם אם תאכלו כף של שמן קוקוס כל יום

אכילת כף של שמן קוקוס בכל יום, מועילה מאוד לבריאותכם ולרווחתכם הכללית. שמן הקוקוס טעים מאוד וישנן הרבה מאוד הוכחות מדעיות לכך ששמן הקוקוס (לא מסונן, בכבישה קרה, כתית) מועיל מאוד לבריאותנו.

זמן קריאה: 4 דקות
(צילום: shutterstock)
כף שמן קוקוס
שינוי גודל טקסט

המינון היומי המומלץ הוא בין 2 עד 4 כפות ליום, אולם כף אחת של שמן קוקוס בכל יום, היא התחלה מצוינת. אם אתם לא כל כך אוהבים את טעם שמן הקוקוס לבד, אתם יכולים להוסיף אותו לרטבי הסלט או לשייקים שלכם.

1. עוזר להורדה במשקל

אם אתם מנסים להוריד במשקל, שמן הקוקוס בהחלט יכול להאיץ את התהליך, האצה זו נעשית בשל מספר סיבות. אכילת שמן קוקוס מאיצה את חילוף החומרים וממלאה את גופכם ביותר אנרגיה למשך היום.

Advertisements

אתם גם תחושו פחות רעבים לאחר אכילת שמן הקוקוס. שמן הקוקוס גם ממריץ את ספיגתם של החומרים המזינים מהמזון ומאיץ את העיכול. בנוסף לכך, שמן הקוקוס מאזן את ההורמונים וכתוצאה מכך רמות הלחץ יורדות.

2. עוזר לבניית השרירים

שמן הקוקוס ממלא את הגוף באנרגיה מתמשכת ובשל כך, אכילת שמן הקוקוס לפני שאתם הולכים להתעמל, תקל על גופכם בזמן האימון. בנוסף להעלאת הסיבולת של הגוף, הוא גם משפר את זרימת הדם.

3. מונע השתוקקויות

אכילת שמן קוקוס מפחיתה את ההשתוקקות של גופכם לדברי מתיקה ואוכל מהיר. הוא מאזן את רמות הסוכר בדם, את הכולסטרול ואת לחץ הדם.

שמן הקוקוס משפר את ייצור ההורמונים, ממריץ את תפקודי הכליות והכבד, משפר את היכולות הנפשיות ומנקה את העור.

4. שומר על העיכול שלכם בריא

שמן הקוקוס מחסל את הבקטריות ואת המיקרובים המסוכנים, שהם הסיבה העיקרית לעיכול קלוקל. עיכול לא תקין גורם בסופו של דבר לפגיעות חמורות בבריאות הכללית.

Advertisements

שמן הקוקוס גם עוזר לספיגה טובה יותר של ויטמינים ומינרלים, בעיקר של מגנזיום, סידן, ויטמין A וויטמין E. שמן הקוקוס גם מצמצם את הדלקתיות במעיים, היכולה להיגרם בשל רגישויות למזון או בשל תזונה לא בריאה.

5. הוא מווסת את התיאבון

בשל העובדה ששמן הקוקוס מספק לגופכם המון אנרגיה מתמשכת, הצורך לנשנושים בין הארוחות יפחת בצורה משמעותית.

6. משפר את התיאבון ואת הריכוז

אכילת כף של שמן קוקוס בכל בוקר כשהקיבה ריקה, היא דרך מעולה להעיר את מוחכם. מכיוון ששמן הקוקוס מכיל שרשרת בינונית של טריגליצרידים המשפרת את הזיכרון.

7. מונע הפרעות ניווניות של מערכת העצבים

השפעתו הטובה של שמן הקוקוס על המוח, עוזרת למנוע מחלות ניווניות של מערכת העצבים במוח כמו אלצהיימר. הוא מספק למוח מקור חלופי לאנרגיה, המוכר בשמו הכימי כ- קטונים.

ישנן מחלות ניווניות רבות של מערכת העצבים במוח, המתפתחות במהלך השנים ובאות לידי ביטוי בשלבים מאוחרים יותר של החיים.

8. מונע ומטפל בדלקות בדרכי השתן

רוב האנשים אינם שותים מספיק מים ביום וכתוצאה מכך, גופם מיובש כל הזמן וזו אחת הסיבות הגורמות לדלקות בדרכי השתן. הפתרון הראשון הוא כמובן לשתות את מינון המים היומי שגופכם זקוק לו, 8-12 כוסות.

אולם אכילת שמן קוקוס, במיוחד במקרים קשים, היא דרך יעילה מאוד למנוע ולטפל בדלקות אלה.

שמן הקוקוס הוא אנטיביוטיקה טבעית חזקה מאוד ומכיוון שהוא מכיל שרשראות חומצות שומן בינוניות, הוא ממוסס את הבקטריות המזיקות, שמתפוררות ומתות כתוצאה מכך.

9. מסלק ריח רע מהפה

הגורם העיקרי לריח רע מהפה הם חיידקים ושמן הקוקוס הוא בעל סגולות אנטי מיקרוביאליות, לכן הוא מושלם להעלמת ריח רע מהפה.

שימו כפית של שמן קוקוס בפה ותעבירו אותו מצד לצד, במשך 30 שניות עד 1 דקה.

10. מלבין שיניים

החיידקים הגורמים לריח הרע מהפה, גורמים גם לבנייה של פלאק על השיניים שהוא חומר תפר. בשל כך, חלקיקי מזון נדבקים לשיניים שלכם וזה הגורם המרכזי לכתמים על השיניים.

שמן הקוקוס מסיר את לוחיות החיידקים האלה וכך מפחית את הצטברות הפלאק על השיניים שלכם.

11. ממלא בלחות ומזין את השפתיים

שמן הקוקוס מעשיר בלחות ומזין את השפתיים שלכם בטבעיות גמורה.

12. מקל על פה יבש

שתייה מרובה של מים לא תרטיב את פיכם באופן מיידי. במקרה ואתם רוצים להתחיל בתהליך של השבת מים לגופכם, עליכם לשתות 2 כוסות מים. אך אתם יכולים להתחיל עם כף של שמן קוקוס.

בזמן ששמן הקוקוס נמצא בתוף הפה שלכם, שמן הקוקוס ינעל את הלחות בתוך הפה וירגיע את התסמינים של הפה היבש. לאחר מכן, עליכם לשתות 1/2 כוס מים כל חצי שעה, עד שגופכם יתמלא חזרה בנוזלים שאיבד.

13. מרגיע גרון מגרד ויבש

להקלה על גרון מגרד ויבש, עליכם לשתות כוס מים ולאחר מכן לאכול כף של שמן קוקוס. בשל סגולותיו נוגדות הדלקות, שמן הקוקוס ירגיע את הגירוי והיובש בגרון.

14. מגן על הלבלב והכבד

הכבד ממיר את שרשראות חומצות השומן הבינוניות (MCTs) ישירות לאנרגיה, לכן אכילת שמן קוקוס תגרום לכך שפחות שומן יצטבר בכבד. הלבלב אחראי על ייצור אנזימים שתפקידם להמיר את חומצות השומן לאנרגיה.

היות והכבד אינו צריך לפרק את שרשראות חומצות השומן הבינוניות, זה מוריד את הלחץ מהלבלב.

15. מונע עמידות בפני אינסולין

עמידות לאינסולין נגרמת כאשר ישנם ריכוזים גבוהים של גלוקוז במחזור הדם, באופן תמידי. בשל כך, הלבלב מייצר יותר אינסולין, שהוא ההורמון המאזן את רמות הסוכר בדם.

ייצור יתר של אינסולין, גורם לתאים להיות חסרי רגישות לנוכחות ההורמון החיוני הזה. אז אתם בטח שואלים את עצמכם עכשיו, כיצד שמן הקוקוס מונע את העמידות בפני אינסולין?

הוא מונע זאת בזכות תכולתו הגבוהה בשרשראות חומצות שומן בינוניות. הקטונים מייצרים אספקת אנרגיה לתאי הגוף ואינם זקוקים לאינסולין לשם כך.

16. מחזק את בריאות הלב וכלי הדם

חומצה לורית, שהיא חומצת השומן העיקרית שמכיל שמן הקוקוס, מעלה באופן טבעי את רמות הכולסטרול הטוב. היא גם יכולה להפוך את הכולסטרול ה"רע" לכולסטרול טוב.

מכיוון שרמות הכולסטרול הטוב גבוהות, בריאות מערכת כלי הדם והלב משתפרת והסיכון לכל סוגי מחלות הלב, מופחת משמעותית. שמן קוקוס כתית שהופק בכבישה קרה, שופע בנוגדי חמצון, המונעים נזק חמצוני לעורקים.

כך נמנעת הצטברות של פלאק (רובד חיידקים) על העורקים, שהם הגורם לשבץ ולהתקפי לב.

17. מטפל בדלקת פרקים

שמן הקוקוס מטפל ומרפא דלקות פרקים. הוא עושה זאת בעזרת סגולותיו נוגדות הדלקות העצמתיות ונוגדי החמצון שהוא שופע בהם.

כפי שהוזכר קודם, שמן הקוקוס עוזר לספיגה טובה יותר של הויטמינים A ו- E וגם של המינרלים מגנזיום וסידן, שהם חשובים מאוד לשמירה על רקמות חיבור ועצמות חזקות.

18. מונע סרטן

הקטונים הנוצרים בזמן שאנו אוכלים שמן קוקוס, ממלאים באנרגיה את התאים הבריאים של הגוף והם מזניחים את התאים הסרטניים (לא מספקים להם אנרגיה). תאים סרטניים אלה אינם יכולים להשתכפל, מכיוון שאין להם את האנרגיה הדרושה לכך.

שמן הקוקוס גם הורג את ה- הליקובקטר פילורי (Helicobacter pylori- חיידק גראם שלילי הבונה מושבות בתוך גופים חיים, ברבדים העמוקים של רירית התריסריון והקיבה וכך מחליש את הקיבה בפני סביבתה החומצית), שכפי הנראה הוא הגורם לסרטן הקיבה.

19. מפחית את תדירות ההתקפים

הקטונים גם מפחיתים בצורה משמעותית את תכיפותם של ההתקפים הנגרמים בשל אפילפסיה עמידה לתרופות, אצל ילדים.

20. מדרבן ייצור הורמונים בריא

גוף האדם זקוק למספר חומצות שומן לסינתזת (synthesizing- מיזוג) הורמון בריא. רוב חומצות אלה נמצאות בשמן הקוקוס ולאכילת כף אחת של שמן קוקוס בכל יום, יש השפעה משמעותית על ייצור ההורמונים.

אתם תחושו את התוצאות בצורות של- תחושות חזקות יותר של רווחה, תהיו יותר אנרגטיים במהלך היום, תשנו שינה איכותית וטובה יותר ותרגישו פחות לחוצים.

21. ניחוח גופכם יהיה נעים יותר

ישנם מספר גורמים האחראים לניחוח הגוף והם כוללים לחץ, תזונה לא בריאה, גדילת יתר של מיקרואורגניזמים, חוסר איזון הורמונלי, הצטברות רעלים הגורמים לתפקוד לקוי של הכליות והכבד.

לאור העובדה ששמן הקוקוס משפיע בצורה חיובית על בריאותכם, הוא עוזר לגופכם לייצר ניחוח נעים יותר.

22. ציפורניים, שיער ועור בריאים יותר

שמן הקוקוס מכיל מספר סגולות ההופכות אותו למושלם לתחזוק בריאותם של השיער, הציפורניים והעור שלכם. הודות לכך שהוא מכיל חומצות שומן, הוא מעשיר בלחות ומזין את העור.

כפי שכבר הוזכר לפני כן, שמן הקוקוס עוזר לגוף לספוג טוב יותר את ויטמין ה- E וה- A, שניהם ויטמינים חיוניים מאוד לבריאות הכללית ולצמיחה בריאה של השיער, הציפורניים והעור שלכם.


ניתן להשיג את שמן הקוקוס באתר הבריאות iHerb

לקניה

Advertisements

אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות