עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

6 עקרונות בסיסיים שיעזרו לגופכם לרפא את עצמו מהר יותר

אם אתם סובלים ממחלות כרוניות או מכאבים כרוניים, תעיפו מבט על אורח החיים שלכם. ישנם מספר שינויים פשוטים שאתם יכולים לעשות, על מנת להאיץ את הריפוי שלכם ושיובילו אתכם לבריאות מדהימה.

זמן קריאה: 4 דקות
(צילום: shutterstock)
ריפוי מהיר
שינוי גודל טקסט

בעזרת הבנת העקרונות הבסיסיים האלה ודבקות בהם, תוכלו לצפות לשיפורים מדהימים בחיים שלכם. שיפור מצב הרוח, שיפור ביכולת הלמידה, שיפור בריכוז ובזיכרון, החלמה וריפוי מהירים יותר של הגוף ועוד ועוד..

1. הימנעו ככל האפשר מאכילת מזונות מעובדים למיניהם

ישנם מזונות מעובדים רבים בכל הסופרים והחנויות, שהם רעילים ומזיקים לגופנו. מזונות אלה בדרך כלל ממכרים, בשל כימיקלים מסוימים שמוסיפים להם, ההופכים את המזונות האלה למלאי טעם, הם מתעתעים במוח שלנו וגורמים לנו לאכול מהם עוד ועוד.

Advertisements

למזונות המעובדים האלה מוסיפים גם תוספי מזון מלאכותיים כגון חומרי טעם וריח, צבעי מאכל וחומרים משמרים, שהם חומרים סינתטיים רעילים.

ישנו גם תוסף הסוכר, ממתיקים מלאכותיים, נתרן גבוה, שומני טראנס ובקיצור, כל המזונות האלה מכילים חומרים היוזמים התפתחות של מחלות בגופנו ובאותה נשימה, הם גורמים לנו להתמכר אליהם.

תוספי מזון מעשי ידי אדם אלה, מצטברים בגוף ובמשך הזמן הם הופכים להיות אף יותר רעילים וכך מתחילות הבעיות הבריאותיות. על מנת להוריד במשקל, עליכם לאכול אוכל בריא המוביל אתכם להורדה במשקל ולבריאות גופכם.

ההורדה במשקל נוצרת בטבעיות עם מזונות בריאים אלה. תמלאו את התזונה שלכם במזונות בריאים, טריים ומלאים, במקום המזונות המעובדים והרעילים הנ"ל ואתם תחושו את בלוטות הטעם שלכם משתנות בהדרגה ואת ההשתוקקות למזונות המעובדים נפסקת.

למענן עצמכם, תגיעו כבר היום להחלטה, לבחור במזונות בריאים.

Advertisements

2. תאכלו ארוחת בוקר

אם אתם נוטים לנשנש מזון במהלך היום, או שאתם שמים לב לכך שאתם חסרי אנרגיה לעתים קרובות כאשר אמצע היום מגיע, אז עליכם לוודא שאתם אוכלים ארוחת בוקר משביעה ומספקת בכל בוקר.

ארוחת הבוקר שלכם צריכה למלא אתכם באנרגיה שאתם זקוקים לה כדי לעבור את היום, לכן כדאי לכם לאכול מזונות מזינים.

אם אתם קצרים בזמן, תשקלו להכין לעצמכם שיבולת שועל שהושרתה בלילה, שייקים או מיצים, שאתם יכולים להכין במהירות ולתת לגופכם את ההזנה שהוא זקוק לה, על מנת למנוע מעצמכם את התרוקנות האנרגיות בצהריים.

ישנו מגוון רחב של אפשרויות לארוחת בוקר, תנסו ארוחת בוקר עשירה בחלבונים כמו אגוזים, או ארוחת בוקר עשירה במזונות גולמיים, או שפשוט תשלבו את החלבונים והמזונות הגולמיים יחד.

3. שימו לב ללעיסה שלכם

אל תמעיטו מערך הלעיסה של המזון שאתם אוכלים. תיקחו את הזמן לאכול ותלעסו היטב את המזון. לעיסת המזון שלכם ביסודיות, תוך כדי ערבוב שלו עם הרוק שלכם וקדם עיכול של האוכל, יאפשרו לגופכם לספוג טוב יותר את החומרים המזינים.

יתרון נוסף של לעיסה כמו שצריך הוא, שכך אתם מונעים מחתיכות גדולות של מזון שלא מתעכלות, לגרום לכם לבעיות בריאותיות שונות.

אנשים רבים אוכלים את האוכל שלהם במהירות, מבלי להבין שחתיכות מזון לא מעוכלות הנמצאות בדרכי העיכול, הופכות להיות מזון לפטריות וחיידקים, מה שגורם לגוף לחוות הפרעות בעיכול.

שימו לב ללעיסה שלכם בזמן שאתם אוכלים. מספר רב של פעמים המומחים אומרים כיצד הכי טוב ללעוס את המזון. הדרך הכי טובה היא ללעוס, עד שהמזון שבפיכם הופך לנוזלי ומאבד את המרקם שלו.

כשתלעסו כך, אתם תוכלו להתענג על טעמו הנפלא של האוכל שאתם אוכלים ולא רק עם הלשון שלכם, אלא עם כל הווייתכם. גם מזונות רכים צריכים להילעס ולהתערבב עם הרוק, כדי ליהנות מספיגת החומרים המזינים.

הלעיסה שולחת אות למערכת העיכול שלכם וכך מוגברת יעילות תהליך העיכול. בנוסף לכך, אתם גם תשימו לב שאתם אוכלים פחות, מכיוון שאתם נותנים לקיבה שלכם זמן (בדר"ך 20 דקות), להבין שאתם כבר שבעים.

4. צאו להליכה

לא לכל אדם יש את הזמן להתעמל בכל יום, אך יהיה לכם קל יותר למצוא זמן לצאת להליכות קצרות. מומחים לבריאות ממליצים לכם לעשות 30 דקות של תרגילי סיבולת לב ריאה 3-4 פעמים בשבוע.

אך אם אין לכם את הזמן להתעמל, הדבר הפשוט והקל ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לצאת להליכה, של 15-30 דקות בכל יום.

ישנם יתרונות רבים להליכה יום יומית, בעיקר אם אתם צועדים באור השמש ונהנים מקרני השמש (המקור הטבעי לויטמין D) ושואפים אוויר חופשי. אם אתם יכולים, תלכו יחפים על האדמה ותצרו קשר עם כדור הארץ.

שחייה ורכיבה על אופניים גם הם תרגילים יעילים מאוד אם יש לכם זמן פנוי בשבילם. הכי חשוב, שתבחרו לעשות משהו שאתם נהנים ממנו, כדי שתתמידו בו לאורך זמן.

5. תאכלו ותשתו מיצים של מזונות מלאים

כפי שהוזכר בנקודה מספר אחת למעלה, תדחקו החוצה את המזונות המעובדים ותתחילו לאכול מזונות אמתיים ומלאים.
אז כיצד תדעו לבחור את המזונות הנכונים?

מזונות מלאים הם מזונות שהמראה שלהם דומה לאיך שהם נראים בטבע. לדוגמה, אם החלטתם לאכול בשר מידי פעם, אז תאכלו חתיכה של בשר, במקום לאכול בשר שנטחן ועובד כדי להפוך לנקניקיות, נקניקים, המבורגרים, שניצלים וכדומה.

מזונות שאינם דומים לשום דבר בטבע כמו למשל סופגניות ופיצה, או חטיפים למיניהם, הם מה שנקרא 'מזונות מעובדים'. עליכם להימנע מהם ככל האפשר.

תכניסו לתזונה שלכם מזונות מלאים כמו צמחי מרפא, פירות, ירקות, אגוזים, דגנים מלאים, קטניות, שומנים בריאים ומזונות מותססים (חמוצים ביתיים). תוסיפו מיצי פירות וירקות לתזונה שלכם, כדי לקבל את מירב היתרונות של ספיגת החומרים המזינים מהפירות והירקות.

6. תשנו 7-9 שעות בלילה

כמות השינה שאתם ישנים, משפיעה מאוד על הבריאות שלכם. אנשים שיש להם חסך בשינה מספקת או בשינה של 7-9 שעות בלילה, נוטים יותר לסבול מיתר לחץ דם ומסיכון גדול יותר לפתח מחלות לב.

אם יש לכם קשיים להירדם בלילה, אולי יצירת מגע עם קצב היממה שלכם יעזור. קצב 24 השעות של היממה הנבנה במערכת המעקב הפנימית של גופכם, שולט על התפקודים הגופניים של כמעט כל האורגניזמים.

כאשר אתם לא ישנים מספיק בזמן הנכון, או ששנת הלילה שלכם מופרעת, קצב היממה שלכם עלול להיות מושפע באופן חמור. על פי הקצב, גופכם מתחיל להתכונן לשינה החל מהשעה תשע בערב, כאשר הוא מתחיל את הפרשת המלטונין כדי לעזור לגופכם לישון.

בערך ב-10 בלילה, התנועה הפריסטלטית של המעיים מפחיתה את תפקודה, כדי שלא תאכלו אחרי 9 בערב ותכינו עצמכם לשינה על ידי עמעום האורות.

במחזור האידאלי עלינו להיות במיטה בשעה 10 בלילה, כדי שבשעה 11 נישן שינה עמוקה, שזה הזמן שבו הגוף מתחיל את תהליך סילוק הרעלים והריפוי.

הגוף מתחיל את התהליך עם כיס המרה, אחר כך הכבד, הריאות ולבסוף המעי הגס, ממש לפני שהגיע הזמן שלכם להתעורר, שזה בסביבות 6 או 7 בבוקר.

כאשר אתם לא ישנים בשעות האלה כפי שאתם צריכים, הגוף מתחיל להיות עמוס, ללא שום סיכוי לנקות את הרעלים ולרפא עצמו. במשך הזמן, איברי גופנו מתחילים לתבוע את המחיר ולפתח מחלות.

על ידי כך שתדבקו ב-6 העקרונות הללו, אתם תוכלו לשפר את בריאותכם פלאים. אתם לא תצטרכו יותר להוריד את כמות הקלוריות או ליישם דיאטה מסוימת, כדי ליצור את דרך החיים הטובה ביותר שלכם.

תשמרו על הבנה פשוטה וברורה זו במחשבותיכם, כדי לעלות על המסלול הנכון ולהתמיד בו, בדרככם לבריאות מדהימה.

תשמרו על הבריאות שלכם, היא יקרה וחשובה ואתם ראויים לחיות חיים ארוכים, יפים ובריאים. תזכרו את זה כל הזמן, הבריאות שלכם בידיים שלכם, אז תשמרו עליה מכל משמר.

ציטוט נפלא של מייקל פולאן "אם זה הגיע מתוך צמח, תאכלו את זה, אך אם זה מיוצר במפעל, אל תאכלו את זה".

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות