עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

12 מוצרי מזון שעדיף לכם לאחסן מחוץ למקרר

ישנם מוצרים מסוימים שלא צריכים להיות מאוחסנים במקרר, כל אחד מהסיבות שלו. עליכם לשים לב לכך, מכיוון שישנם מזונות שכאשר אתם שמים אותם במקרר, המרקם שלהם משתנה וטעמם דוהה. ישנם מקרים שבהם הלחות הנוצרת במקרר, גורמת להם להתקלקל מהר יותר. לכן המשיכו לקרוא ותגלו איזה מוצרים אף פעם לא כדאי לכם לאחסן במקרר.

זמן קריאה: 2 דקות
שינוי גודל טקסט

1. עגבנייה

את העגבנייה לא צריך לשים במקרר מכיוון שהשהות במקרר, משנה את הטעם ואת המרקם שלה. העגבנייה צריכה אור כדי להישאר טרייה ורעננה.

Advertisements

אוניברסיטת פלורידה מסבירה שטעמה של העגבנייה הוא תוצאה של פעולת גומלין בין החומצות, הסוכרים והתרכובות הנדיפות השונות שעגבנייה מכילה.

2. דבש

את הדבש עליכם לשמור בטמפרטורת החדר, מכיוון שבמקרר הוא מתקשה במהירות וכך מאבד חלק מהאיכות שלו.

3. שום

כשאתם שמים את השום במקרר והוא מתחיל את תהליך ההנבטה ההופך אותו לבריא אף יותר, עולה הסיכוי שהוא יתחיל לעלות עובש בגלל הלחות שבפנים. השום צריך אוויר פתוח כדי להישאר טרי.

4. קפה

אחסון הקפה במקרר או במקפיא, גורמת לו לאבד חלק מהטעם ומהארומה שלו ובנוסף, הוא גם סופג את הריחות שיש בפנים.

5. לחם

שימו לב שכאשר אתם מאחסנים את הלחם במקרר, הוא הופך לקשה ויבש. אם אתם יודעים שלא ייגמר הלחם ביום שבו קניתם אותו או שקניתם שניים מראש, עדיף לכם לשים אותם במקפיא, כך טריותו משוחזרת בזמן החימום.

Advertisements

6. רטבים חריפים

הרוטב החריף אינו זקוק לקור המקרר על מנת לא להתקלקל, לכן פשוט תאחסנו אותו בארון התבלינים או בארון המזון שלכם ואולי תופתעו לגלות, שהוא יישמר לכם למשך 3 שנים.

7. בצל

הבצלים כמו השום, זקוקים לאוויר חופשי על מנת שלא להעלות עובש ולהירקב.

8. בזיליקום וצמחי מרפא אחרים

את הבזיליקום ואת שאר צמחי המרפא, אל תכניסו למקרר מכיוון שהם ייבלו ויספגו ריחות מהמקרר. עדיף לכם לשים אותם בתוך כוס מים על השיש. הם זקוקים לאור כדי שנוגדי החמצון שלהם יישארו חזקים ולא יאבדו את כוחם.

9. מלון

אחסון המלון במקרר גורם לכך שנוגדי החמצון שהוא מכיל מאבדים את ערכם.

10. תפוח אדמה, בטטה ודלעת

תפוחי האדמה אמנם מוריקים באור ואז הופכים לאסורים לאכילה, אך הם זקוקים לאוויר פתוח וזה נכון גם לגבי הבטטות והדלעת.

את תפוח האדמה, אתם יכולים לשים במתקן המיועד לירקות שנמצא במטבח שלכם ותכסו אותם עם פיסת בד נקייה ואטומה.

אם קניתם דלעת שלמה, תכניסו אותה למקרר רק אחרי שכבר השתמשתם בחתיכה ממנה, או שתשטפו אותה היטב, תחתכו ותקפיאו אותה במנות (עדיף).

11. ליקרים

בניגוד לוודקה, הליקרים אינם זקוקים למקרר על מנת להישמר. פשוט תניחו אותם בתוך ארוך המזון, או במזנון שלכם כדי שיוסיפו צבע לסלון.

12. שמן זית

את שמן הזית יש לאחסן במקום חשוך וקריר, אך המקרר בהחלט לא הבחירה הנכונה. מכיוון שבמקרר הוא מתקשה בחלקו וזה מקשה על השימוש בו. מלבד העובדה שהוא שמן ושמנים מחזיקים מעמד לפחות שנה, בתנאים הנ"ל.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות