עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

מטהר אוויר טבעי עם ריח נהדר לבית, פשוט וקל להכנה

ישנם אזורים בבית כמו המטבח, חדר האמבטיה והשירותים, כיסאות, מזרנים, ספות ואפילו שטיחים, היכולים לספוג ריחות לא נעימים מכל מיני סיבות. לפעמים גם אחרי אוורור וניקוי שלהם, הם עדיין עלולים להיות ספוגים בריחות לא נעימים.

זמן קריאה: 2 דקות
(צילום: shutterstock)
מטהר אוויר טבעי
שינוי גודל טקסט

לכן אנו חשים לעתים בצורך להיעזר במטהרי אוויר. אולם מוצרים אלה בעלי הריח הנעים, מסכנים את בריאותנו. אי לכך ובהתאם לזאת, אתם תגלו שהמעבר לפתרונות טבעיים בריא יותר ופשוט יותר.

במאמר זה אתם תלמדו כיצד להכין מטהר אוויר טבעי, שכולו עשוי ממרכיבים בריאים שאינם מזיקים לבריאותכם.

Advertisements

כל אחד נעזר בסוגים שונים של ריחות, על מנת למלא את הבית בניחוחות נעימים וכדי לסלק ריחות רעים העלולים להצטבר.

מטהרי האוויר בפרט, מוערכים בשל יכולתם לחפות על ריחות לא נעימים ובשל הארומה הנעימה שהם מפיצים ברחבי הבית. פירות אקזוטיים, צמחי מרפא, ניחוחות של פירות הדר והרשימה עוד ארוכה.

אולם האם ידעתם, שמוצרים אלה המוצגים כבלתי מזיקים, פוגעים בבריאותכם?

מטהרי אוויר כמו מוצרים רבים אחרים בעלי אותו שימוש, גורמים לזיהום בבתים שלכם. הם גומרים לזיהום מסוכן שהוא שווה ערך לזיהום שבחוץ, המעלה את הסיכון לחלות בסרטן ומקושר להרבה בעיות בריאותיות הכוללות אסתמה.

על פי מחקר שנערך בשנת 2007, השימוש במטהרי אוויר מסחריים פעם בשבוע, מגדיל את הסיכון למחלת האסתמה אצל אנשים בוגרים.

Advertisements

לצערנו הרב מטהרי האוויר מכילים הרבה כימיקלים המושלכים לתוך האוויר, בכל לחיצה עליהם. על פי תוצאות המחקר של המרכז לקרינה 'מפגעים כימיים סביבתיים' שבבריטניה, מוצרים אלה מפיקים כמויות גבוהות של פורמלדהיד.

פורמלדהיד זה הוא חומר המסווג כגורם לסרטן (carcinogen) ע"י ה- 'תכנית הטוקסיקולוגית הלאומית' של ארה"ב.

בנוסף לכך, נכתב בכתב העת 'בריאות הציבור' האמריקאי שלאחר מחקר שבו השתתפו 2000 נשים בהיריון, אצל קבוצת הנשים בהיריון שהשתמשה במטהרי אוויר, עלה הסיכון ללדת תינוקות עם זיהומים בריאות.

לפיכך מטהרי אוויר, בשל המרכיבים שלהם, הם מזהמי אוויר אמתיים. כדאי לכם להימנע משימוש בהם ככל האפשר, כדי לשמור על בריאותכם תקינה.

תתחילו לבחור בהכנת מטהרי אוויר טבעיים כדי למלא את הבית, המשרד, הכיתה וכל מקום אחר, בניחוחות מרעננים שיעלימו את הריחות הלא טובים ובכלל יגרמו לכם להנאה מריחם. אתם יכולים להכין בקלות רבה, מטהר אוויר טבעי.

מתכון למטהר אוויר טבעי

המרכיבים:

  • 2 כוסות מים מסוננים או מי ורדים או מי יסמין
  • 4 כפות סודה לשתייה
  • 5-10 טיפות של שמן אתרי לפי טעמכם (לבנדר, לימון, תפוז, אקליפטוס וכו')
  • 1 בקבוק ספריי נקי ותקין
  • 1 משפך

אופן ההכנה:

  • שימו את כל המרכיבים בתוך קערה ותערבבו אותם היטב.
  • כעת תכסו את הקערה ותנו למרכיבים לשהות בה למשך 30 דקות.
  • כעת תשפכו את התמיסה הטבעית והריחנית לתוך בקבוק הספריי שהכנתם.

הנה, בקלי קלות הכנתם לעצמכם מטהר אוויר עם ריח נפלא, טבעי ובריא. לפני כל שימוש תנערו את הבקבוק מעט. כעת תתיזו אותו בכל רחבי הבית, על רהיטים על הכביסה, אין מגבלות עכשיו כי הכל טבעי ובריא.

מטהר האוויר הטבעי הנהדר הזה, מצוין להוצאת ריחות לא נעימים ובהשארת ניחוח נעים ומרענן.

מלבד השמנים המוזכרים למעלה, ישנה רשימה שלמה של שמנים שלא מומלץ להשתמש בהם בזמן היריון והנקה, לכן אם אתם בהיריון או בתקופת ההנקה, כדאי שתתייעצו עם אדם שמבין היטב.

אתם יכולים להשתמש רק במים מסוננים או מי ורדים או יסמין וסודה לשתייה, שילוב זה מנטרל היטב את הריחות הלא נעימים וגם מותיר ריח נפלא בבית.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות