עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

אמרו לכם שמיקרוגל מזיק, אך לא אמרו לכם את זה

כולנו משתמשים במיקרוגל, למעשה עפ"י הסטטיסטיקה האחרונה שנעשתה, יותר מ-80% מאוכלוסיית העולם משתמשים במיקרוגל. אך האם אי פעם שאלתם את עצמכם, כיצד המיקרוגל מחמם את האוכל שלנו?

זמן קריאה: 2 דקות
קרינה אלקטרומגנטית -אילוסטרציה: (shutterstock)
מיקרוגל
שינוי גודל טקסט

אז כך הוא פועל, הזרם החלופי כופה על האטומים להפוך את הקוטביות שלהם. תהליך זה יוצר פיקציה והוא מרטיט את הנוזלים שבתוך מולקולות האוכל וכך גורם לאוכל להתחמם.

לכן השאלה העיקרית היא- עד כמה מזיק המיקרוגל? ובכן, תמשיכו לקרוא מכיוון שיש לנו את התשובה הזו בשבילכם.

Advertisements

ראשית כל כדאי שתדעו שחימום האוכל שבמיקרוגל מסיר ממנו את חומרי התזונה הטבעיים שלו. מה שהתחיל כצלחת אוכל עשירה בחומרים מזינים כעת הפכה להיות "אוכל מת", בגלל החימום המבודד (dielectric heating) של המיקרוגל.

מולקולות (מולקולה- מתארת מבנה הבנוי ממספר אטומים המחוברים ביניהם בקשר כימי) המים רוטטות במהירות במיקרוגל ובאוכל בתדרים גבוהים, מה שיוצר חיכוך מולקולרי שמחמם את האוכל שלכם.

תהליך זה גורם למבנה המולקולרי של האוכל שלכם להשתנות, וכתוצאה מכך כמות החומרים המזינים שבמזון מצטמצמת.

במחקר שנעשה, קבוצה של חוקרים החליטה לבדוק את ההשפעות של החימום במיקרוגל בהקשר לאבדן של ויטמין בי-12 במאכלים כמו בשר בקר גולמי, עוף וחלב. תוצאות המחקר הראו שהיה אבדן של 30-40% מהוויטמינים, כאשר האוכל נחשף לחימום במיקרוגל.

התגלה שנוצר שינוי של הוויטמין בי-12 לצורה בלתי פעילה של ויטמין באוכל, במהלך החימום במיקרוגל.

Advertisements

חשוב מאוד שתדעו- שהגורמים הנלחמים בבקטריות שבחלב האם, נהרסים גם הם בחימום במיקרוגל. נעשה מחקר, שבחן את המנהג הנפוץ לחימום חלב אם קפוא במיקרוגל מטעמי נוחות, לבדוק האם נשמרים חומרי התזונה.

החוקרים גילו שחלב אם שחומם במיקרוגל לטמפרטורה גבוהה, יש בו צמיחה גדולה יותר של אי- קולי (E coli- חיידק העלול לגרום לזיהום חמור בדם) פי 18 יותר מאשר בחלב האם שלא חומם במיקרוגל.

חימום במיקרוגל בטמפרטורות נמוכות גם הוא מפחית בצורה דרמטית בפעילות של הליזוזים (lysozyme – אנזים המצוי בנוזלי הגוף וגם ברקמות ותאים שונים) וגם זה מעודד את צמיחתם של חיידקים מזיקים לתינוקות.

אתם גם צריכים לזכור שכאשר אתם מחממים אוכל בקופסאות פלסטיק או צלחות פלסטיק במיקרוגל, עלולים להיווצר לכם חומרים מסרטנים באוכל.

מקבץ מאכלים שחוממו במיקרוגל התגלה כמכיל כימיקלים רעילים כמו ביספנול איי, פוליאתילן (polyethylene terpthalate- מייצרים ממנו גם בקבוקי שתייה קלה- PET), בנזן, טולואן וקסילן.

קופסאות הפלסטיק שבהן השתמשו לחמם את האוכל במיקרוגל, התגלו כמשחררות את החומרים המסרטנים, יחד עם רעלים נוספים לאוכל שלכם והם נספגים בגוף בזמן האוכל.

המומחים גם גילו שנוצרים שינויים בדם אצל אנשים שאכלו ירקות וחלב מחוממים במיקרוגל. תוצאות המחקר הראו שכמות כדוריות הדם האדומות יורדת, בזמן שכמות תאי הדם הלבנים עולה וכך גם רמות הכולסטרול עולות.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות