עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

אלה הם המזונות הטובים ביותר לריפוי ומניעת דלקות בסינוסים

ישנו מספר לא מבוטל של מזונות שמשפיעים לטובה לא רק על בריאות הסינוסים שלכם אלא גם על הבריאות הכללית שלכם. אז אם אתם רוצים למנוע מעצמכם את הסבל הנגרם מדלקות בסינוסים, שפעות והתקררויות, כדאי לכם לצרוך את המזונות הבאים.

זמן קריאה: 2 דקות
(צילום: shutterstock)
מאכלים למניעת דלקות בסינוסים
שינוי גודל טקסט

1. משקאות חמים

למשל שתיית תה נענע, ירוק או כל תה אחר שהכנתם בחליטה, עוזרים לתנועת הנזלת דרך הסינוסים שלכם החוצה, על ידי כך שהם מרטיבים את הממברנות הריריות. זאת בנוסף לשלל היתרונות הבריאותיים שאתם מקבלים מכל חליטה.

Advertisements

2. מזונות עשירים בויטמינים A, C, E ואבץ

ידוע זה מכבר שויטמין E פועל כמרכך של הממברנות, מכיוון שהוא עוזר לבנות ממברנות ריריות בריאות בגרון ובראש. תאכלו הרבה ירקות צהובים וכתומים, פירות וירקות שעשירים בויטמין A, ירקות בעלי עלים ירוקים ועגבניות.

פירות הדר כגון לימון, אשכולית, תפוז וקלמנטינה עשירים מאוד בויטמין C וכמו כן גם גמבה. את ויטמין ה- E תמצאו בשמן זית שהופק בכבישה קרה, בשמן גזר, באגוזים ובזרעים.

את האבץ תמצאו בגרעינים לבנים, בהשרייה של קטניות, דגנים ואגוזים או הנבטה שלהם, התפחת בצק ללחם מקמח מלא, בתפוחים, טחינה, קמח שיפון מלא, שיבולת שועל מבושלת, נבט חיטה וכדומה.

3. שום

כאשר אתם חותכים או מועכים את השום, במגע עם האוויר, משתחרר אנזים הנקרא אליצין. האליצין הורג את הווירוסים ומשמיד את הבקטריה הגורמת לדלקת בסינוסים ויתרון נוסף של אכילת שום הוא שהוכח במחקרים רבים שהאליצין גם הורג תאי סרטן.

תאכלו 4-6 שיני שום טריות מעוכות או קצוצות בסלט, בשייק ירקות, במטבל, בטחינה או בכל דרך שאתם אוהבים. בימים רגילים מומלץ לכם לאכול 2 שיני שום טריות, מלבד השום בבישול, כי האליצין נהרס בחום.

Advertisements

4. מי קוקוס

מי הקוקוס בעלי תכונות חזקות העוזרות לגוף להתנקות ובנוסף הם גם מכילים אשלגן.

5. אוכל חריף

מזונות חריפים כמו חזרת, פלפל חלפיניו, פלפל קאיין וכדומה, מנקים את הסינוסים שלכם בעזרת שחרור הנזלת אל הנחיריים. אולם אם אתם סובלים מצרבות, תמנעו ממזונות חריפים מכיוון שהם יכולים לגרום להתפתחות של צרבות.

כאשר החומצה עולה חזרה למעלה, היא יוצרת גירוי וגורמת לדלקת במעברי האף שלכם וכך הם נחסמים ומתחילים להתנפח.

6. מרק ירקות

אכילת מרק ממגוון רחב של ירקות הכוללים כרוב, בצל, שום, ברוקולי, פטרוזיליה וכדומה, עוזרת לחיזוק מערכת החיסון ובדרך זו לגופכם קל יותר לפרק את הנזלת המצטברת ולהוציאה החוצה, מה שגורם לתהליך של החלמה.

7. אננס

מלבד ויטמין ה- C שמכיל האננס, הוא מכיל גם ברומליין, שנעזרים בו כבר מאות שנים לטיפול בדלקות ובעיקר לאחר ניתוח סינוסים.

את כל המזונות הנ"ל, מומלץ לכם לצרוך בין אם אתם סובלים מדלקות בסינוסים ובין אם לא. מכיוון שמזונות אלה ימנעו מכם הרבה בעיות בריאותיות, החל משפעת ועד מחלות כרוניות כמו סרטן.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות