עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

אלה הם הגורמים לנימי דם שבורים על הפנים וכך תטפלו בהם

נימי דם שבורים על הפנים, יכולים לגרום לכתמים אדומים. בזמן שכלי הדם או הנימים השבורים אינם מהווים סיכון בריאותי, הם לא נעימים למראה והם יכולים להשפיע על הביטחון העצמי שלכם.

זמן קריאה: 6 דקות
צילום: (shutterstock)
נימי דם שבורים
שינוי גודל טקסט

הופעתם של ורידים אדומים זעירים מתחת לעור הפנים שלכם, מתרחשת כאשר כלי הדם מוגדלים (טלאנגיאקטזיה) ומורחבים. ישנם אנשים שהופעתם של נימים מפוצצים על הפנים שלהם, הועברה אליהם גנטית.

אולם ישנן סיבות נוספות לכלי דם שבורים על הפנים. לפעמים אפילו התעטשות או הקאה עלולים לגרום לנימים שעל פניכם לקפוץ החוצה. בהתאם לגורם לנימי הדם השבורים, ישנה אפשרות שתוכלו להפחית בדרך טבעית את הכתמים שעל הפנים שלכם.

Advertisements

ישנן תרופות ביתיות רבות העוזרות לכווץ את הנימים המורחבים ולהפחתת האדמומיות שעל פניכם. במאמר זה יוצגו בפניכם הגורמים להופעת נימים שבורים על הפנים.

בנוסף לכך, תלמדו גם כמה שיטות טבעיות למניעת נימים שבורים אלו וטיפולים טבעיים שיעזרו לכם לשפר את מראה העור שסביב הלחיים, הסנטר, העיניים והאף.

6 הגורמים העיקריים לנימי דם שבורים על הפנים

ידיעת הגורמים לכלי דם שבורים על הפנים שלכם תוכל לעזור לכם למנוע מכלי דם שבורים נוספים להופיע. גם אם הנימים שעל הפנים שלכם נוטים להישבר, ישנם דברים רבים שתוכלו לעשות על מנת למנוע מכך לקרות.

בשל המראה שלהם, נימים שבורים נקראים לפעמים ורידי עכביש. זאת מכיוון שכלי דם שבורים נראים כמו רשת קטנה של קווים קטנים אדומים או כחולים, מתחת לעור הפנים.

ורידי עכביש יכולים להופיע גם ברגליים והם קרובי המשפחה של ורידים בולטים. שם נוסף שיש לנימי דם מפוצצים הוא ורידי חוט.

Advertisements

1. תורשתי

תורשה יכולה להשפיע על הופעתם של כלי דם שבורים על הפנים שלכם. ד"ר קרול דרסרקיסיאן אומרת שגורמים תורשתיים יכולים להטות מראש את הסיכוי של האדם להופעתם של ורידי עכביש.

2. מזג אוויר קיצוני

חשיפה למזג אוויר חם או קר מאוד יכולה להשפיע על הוורידים על הפנים שלכם ולגרום להם לעלות למעלה. התוצאה יכולה להיות הופעתם של ורידים קטנים עם מראה דמוי פתיל על הפנים שלכם.

טמפרטורות חמות או קרות קיצוניות, יכולות גם להשפיע על מחזור הדם של גופכם ולגרום לעור הפנים שלכם להאדים (הסמקה). במזג אוויר קיצוני, אתם צריכים להתמיד להגן על הפנים שלכם מחשיפת יתר לאלמנטים, כדי למנוע הסמקה של הפנים.

כדאי גם שתמנעו מרחיצת הפנים שלכם עם מים חמים מאוד או קרים מאוד, כדי להפחית את האפשרות להישברות כלי הדם.

3. חשיפת יתר לקרני UV (אולטרה סגולות)

האגודה האמריקאית לעור אומרת שחשיפת יתר לקרניים האולטרה סגולות, יכולה גם היא לגרום להופעתם של נימי דם שבורים על הפנים שלכם. החוקרים אומרים שחשיפת יתר לקרני השמש מזיקה לנימי הדם שעל פניכם וגורמת להם להתרחב לצמיתות.

מצב זה יכול להותיר אתכם עם נימי דם שבורים סביב האף, הלחיים והסנטר. הדרך הטובה ביותר להגן על עורכם מפני חשיפת יתר לקרני השמש, היא מריחת אלוורה שקופה או מסנן קרינה טבעי לפני שאתם יוצאים מהבית או חבישת כובע רחב שוליים.

4. שתייה מופרזת של אלכוהול

שתיית אלכוהול בכמות גבוהה על בסיס קבוע, עלולה לגרום לנימי הדם שלכם להתרחב ולהותיר את פניכם עם ורידים פתיליים ונימים שבורים.

ד"ר סוזן סימפקין, דרמטולוגית, אומרת ששתיית יתר של אלכוהול גורמת למוח לווסת בצורה לא נכונה את השליטה בכלי הדם. מה שעלול לגרום לפנים להיות אדומות באופן תמידי, בשל כלי הדם השבורים מתחת לעור של הלחיים.

ד"ר סימפקין גם אומרת ששתיית יתר של אלכוהול פוגעת בכבד ויכולה גם היא לגרום להופעתם של ורידי עכביש על הפנים, הצוואר, החזה והבטן.

5. רוזציאה

רוזציאה היא מצב כרוני של העור הגורם לוורידים של הפנים להתרחב. זה יכול לקרות כתוצאה מסומק קבוע ומנימים שבורים בלחיים. ד"ר מריה מרזלה אומרת שרוזציאה היא הגורם לוורידים השבורים על הפנים.

6. התעטשות או הקאות

אחת הסיבות היכולה לגרום להופעתם הפתאומית של נימי דם שבורים על הפנים שלכם, היא לאחר התעטשות או הקאה.

ד"ר רוד מוסר אומר שכפי שהתעטשות יכולה לגרום לנימי דם שבורים, כך יכולה ההתעטשות לגרום לנימי דם קטנים בעיניים שלכם להתפקע וזהו מצב הנקרא דימום תת קרקעי.

5 דרכים טבעיות לטיפול בכלי דם שבורים על הפנים

לאחר שבחנו את הגורמים לכלי דם שבורים על הפנים, זה ברור שהפחתה בכמות שתיית האלכוהול, שימוש באלוורה כהגנה מקרני האולטרה סגולות וטיפול בעורכם, יכולים לעזור למנוע את הישברותם של כלי הדם.

אם נוצרו אצלכם ורידים שבורים או ורידי עכביש, ישנם מספר טיפולים טבעיים לוורידים שבורים שתוכלו לעשות.

1. ויטמין C וליזין

צריכת ויטמין C וחומצת האמינו ליזין, יכולה לעזור לכם להפחית את הופעתם של כלי דם שבורים בפנים ובכלל. ויטמין ה- C נחוץ בין היתר כדי לשמור על עורכם בריא והוא גם עוזר לחזק את כלי הדם שלכם.

ישנם מחקרים האומרים ששילוב של ויטמין C וליזין, עוזר לדחוף את מערכת כלי הדם והלב. כתב העת 'איתות נוגדי חמצון ורדוקס' דיווח שויטמין C בעל תפקיד חשוב מאוד במחזור הדם ובשמירה על בריאות כלי הדם.

חוקרים גילו שויטמין C עוזר לכלי הדם לשמור על הגמישות שלהם ועוזר לייצור ה- קולגן בממברנות של כלי הדם. ישנם מחקרים נוספים המראים שליזין חיוני לשמירה על בריאות הוורידים וכדי למנוע מהם להיחלש.

ישנם רופאים הממליצים לוודא שבתזונה שלכם יש מספיק ויטמין C, כדי לשמור על כלי הדם חזקים. אתם גם יכולים לקחת תוספי תזונה של ויטמין C וליזין, כדי לוודא שאין לכם חוסרים וכדי למנוע את הופעתם של כלי דם שבורים נוספים על הפנים.

כדור אחד מכל ויטמין ליום, ייתן לכם את המינון היומי המספק. אתם גם יכולים לקרוא את תוכן התווית כל הקופסה כדי לדעת מה המינון המומלץ. לאנשים מעשנים מומלץ לבלוע 2 כדורי ויטמין C 1000 ליום.

2. הממליס (Witch hazel)

מקורו של צמח הממליס הוא בארה"ב וקנדה. לצמח הממליס יש תכונות מכווצות היכולות לעזור לכלי הדם המורחבים שעל פניכם להתכווץ.

הריכוז הגבוה של הטאנינים הטבעיים הנמצאים בממליס, עוזרים להקטין את הנקבוביות והם גם בעלי תכונות נוגדות חמצון. מחקר שבדק לעומק את ההשפעות של מריחת הממליס על עור עם כלי דם שבורים, הראה שיש לו השפעה מרפאה.

כתב העת 'סקירת רפואה אלטרנטיבית' דיווח שלממליס יש השפעה שעוצרת דימום. מה שאומר שהוא עוזר לשמור על הדם בתוך כלי הדם השבור. החוקרים אמרו שהממליס נמצא בשימוש שנים רבות זה מכבר, לטיפול בוורידים בולטים.

אתם יכולים להשתמש בביטחון גמור בממליס כדי לצמצם את הופעתם של כלי דם או ורידי עכביש על פניכם. פשוט תספיגו פיסת צמר גפן בממליס ותמרחו אותו על הוורידים השבורים שעל הפנים.

תחזרו על פעולה זו 2-3 פעמים ביום, כדי לעזור לצמצם את הופעתם של הכתמים האדומים על הפנים הנגרמים בשל ורידי העכביש.

2. עצבונית החורש (Butcher’s broom- רוסקוס)

צמח עצבונית החורש, הוא צמח ירוק עד והוא חלק ממשפחת השושניים. הוא גדל בטבע בחורשות ואזורים טרשיים ברחבי הים התיכון, הוא נמצא בתדירות גבוהה במזרח, עד איראן; ובמערב, עד דרום ארצות הברית.

טיפול טבעי נוסף שיכול לעזור לכם לצמצם את הופעתם של כלי דם שבורים על הפנים ולשפר את גוון עורכם, היא תמצית של עצבונית החורש. עצבונית החורש ידועה ביכולתה לשפר את מחזור הדם ובכיווץ ורידים.

כתב העת 'סקירת הרפואה האלטרנטיבית', מדווח שישנה גדילה בכמות ההוכחות המדעיות התומכות בשימוש המסורתי בעצבונית החורש לטיפול בוורידים שבורים.

ניסויים שבוצעו על בני אדם הראו שלקיחת תמצית של עצבונית החורש גרמה לשיפור בגוון הוורידים ושיפרה את מחזור הדם.

4. חומץ תפוחים אורגני, לא מסונן ולא מפוסטר (ACV)

חומץ תפוחים גולמי יכול גם הוא לעזור לכם כנגד כלי דם שבורים בפנים ולשפר את מראה העור שלכם. ישנן סיבות רבות לשטיפת הפנים עם חומץ תפוחים גולמי וצמצום נימים שבורים היא רק אחת מהן.

כתב העת 'הוכחות המבוססות על רפואה משלימה ורפואה אלטרנטיבית' מדווח שחומץ תפוחים גולמי, לצד הטיפול המומלץ ע"י הרופא, יכולים לעזור לצמצם את הופעתם של כלי דם מתחת לעור.

חוקרים גילו שעל ידי הנחת קומפרסים של חומץ תפוחים גולמי, נוצרת הקטנה של תסמיני ההתרחבות והוורידים השבורים.

על פי מחקר, לאחר 3 חודשים, השימוש החיצוני בחומץ תפוחים גולמי התגלה כמגביר של השפעת הטיפול הרפואי וכמפחית את התסמינים של ורידי עכביש ללא שום תופעת לוואי.

על מנת להיעזר בחומץ התפוחים הגולמי לצמצום כלי הדם השבורים בפנים שלכם, אתם יכולים פשוט למרוח חומץ תפוחים גולמי על המקום עם הווריד השבור.

שימו לב: מכיוון שעור הפנים עדין, חשוב מאוד לדלל את חומץ התפוחים הגולמי עם מעט מים לפני שאתם מורחים אותו ולהשאיר אותו בהתחלה לפרקי זמן קצרים, כדי לראות כיצד עורכם מגיב.

בהתחלה, תדללו את חומץ הפתוחים הגולמי עם מים בכמויות שוות, למשל 1 כף מים עם 1 כף חומץ.

זה מה שעליכם לעשות כדי לטפל בכלי הדם השבורים:

  • תספיגו עיגול צמר גפן או חתיכה של פד גאזה בחומץ המדולל.
  • תשימו את עיגול צמר הגפן על הוריד השבור שעל הפנים שלכם.
  • תחזיקו את צמר הגפן על הוריד למשך 15 דק' לכל היותר.
  • חיזרו על פעולה זו פעמיים עד שלוש פעמים ביום, עד שהווריד השבור ייעלם.

5. תמצית ערמונית הסוסים (Horse chestnut)

מקורו של עץ זה הוא מהרי יוון ובולגריה אך ניתן למצוא אותו גם בהימלאיה, בצפון איראן ובקווקז. עץ זה שכיח מאוד במדינות אירופה כעץ שדרה ובפארקים כקישוט הרחובות בשל נוכחותו המרשימה.

תמציות מעץ ערמונית הסוסים עוזרות לשפר את המראה של כלי דם שבורים (לא רק בפנים) ושל ורידי עכביש. ערמונית הסוסים מכיל תרכובת הנקראת אסקין (aescin) העוזרת לחזק את בריאות כלי הדם.

לתמציות עץ ערמונית הסוסים יש גם תכונות אנטי דלקתיות העוזרות לשפר את מחזור הדם ואת גוון הוורידים. כתב העת 'ארכיונים של דרמטולוגיה' גילה שלקיחה קבועה של תמציות ערמונית הסוסים, יכולה לעזור לטפל במגוון מצבים של ורידים.

לקיחת תמציות ערמונית הסוסים באופן קבוע מפחיתה את התסמינים של כלי דם שבורים ומפחיתה את הדליפה של כלי הדם.

דרכים למנוע את הופעתם של כלי דם שבורים על פניכם

אמנם ישנן תרופות ביתיות רבות היכולות לעזור לכם לצמצם את הופעתם של כלי דם שבורים על הפנים, אך הרבה יותר טוב למנוע אותם מלכתחילה. כך תחסכו לעצמכם הרבה זמן וכסף על טיפולים של הסרת ורידים ופרוצדורות שונות למיניהן.

4 טיפים מעשיים להימנעות מהישברות כלי דם תחת עור הפנים שלכם

1. הימנעו

תמנעו ככל האפשר מחשיפה לטמפרטורות קיצוניות ומשהייה מופרזת בשמש. המשמעות היא, כיסוי פניכם עם צעיף במזג אוויר חורפי, קר מאוד ועם רוחות קרות.

2. שתיית אלכוהול

תפחיתו בכמויות של האלכוהול שאתם שותים, מכיוון שאלכוהול מחליש את הנימים של הפנים שלכם.

3. מים חמימים

תשטפו את פניכם עם מים פושרים, במקום לשטוף אותן עם מים חמים מאוד או קרים מאוד.

4. טמפרטורה יציבה

תוודאו שהטמפרטורה בבית שלכם יציבה ואם יש לכם שליטה על כך, אז גם במשרד.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות