עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

ספחת (פסוריאזיס), 3 סוגי בדים שימנעו מכם גירויים מיותרים

תמנעו מעצמכם התפרצויות וגירויים מיותרים של ספחת (פסוריאזיס), בעזרת לבישת 3 סוגי הבדים הנעימים והטבעיים האלה.

זמן קריאה: 2 דקות
צילום: (depositphotos)
ספחת (פסוריאזיס)
שינוי גודל טקסט

ספחת (פסוריאזיס) היא מחלה כרונית דלקתית של מערכת החיסון, הגורמת לתאי העור לגדול באופן מואץ. לרוב ספחת מופיעה על הקרקפת, הברכיים, המרפקים, הידיים וכפות הרגליים, אך היא יכולה להופיע בכל מקום אחר.

הרבה יותר מאשר רק מצב גופני, ספחת עלול לגרום להכרה עצמית, הנוגעת בכל הבט בחיי האדם והמשפיעה על החלטות יומיומיות, שאנשים שאין להם ספחת לא צריכים לחשוב עליהם פעמיים, כמו סוג הבדים שהם לובשים.

Advertisements

סגנונות ובדים מסוימים עשויים להחמיר את מצב העור הפגוע, בעוד שאחרים הרבה יותר נעימים.

ד"ר טיאן נגויאן, רופאת עור במרכז הרפואי ממוריאל בחוף אורנג' שבעמק פאונטן, קליפורניה, ממליצה לסובלים מספחת ללבוש בדים רכים ונושמים והיא מייעצת להם לא ללבוש בדים מגרדים.

"כל דבר הגורם לזיעה ו/או לגירוי של שכבות הספחת (פסוריאזיס), יכול להחמיר את המצב", מסבירה ד"ר נגויאן.

באופן כללי, טבעי זה טוב ומלאכותי זה רע, גם כאשר מדובר בספחת. בדים מלאכותיים נפוצים כוללים גם את הפוליאסטר, הניילון ו-האלסטיין (ספנדקס, לייקרה). תקראו מה כתוב על תוויות הבגד לפני שאתם קונים אותו.

3 סוגי בדים להקלה על ספחת (פסוריאזיס)

1. כותנה

ככל שתכולת הכותנה בבד גבוהה יותר, הוא נעים יותר במגע עם העור; ונעימות על העור, היא המפתח לסובלים מספחת. בד רך ונושם כמו כותנה, צריך להיות הבחירה הראשונה למי שסובל מספחת. או למי שיש עור יבש מאוד או רגיש מאוד.

Advertisements

ד"ר דלפין לי, רופאת עור במרכז הבריאות של פרובידנס סנט ג'ון בסנטה מוניקה, קליפורניה, מדגישה את הניסוי הקליני האיטלקי המשווה בין השפעת גרביים המכילות סיבים מלאכותיים לגרביים רגילות מכותנה, על ספחת ברגליים.

הניסוי הראה שאין הבדל קיצוני בין שני סוגי הבדים, אך עם זאת, שביעות הרצון הכללית של המטופלים שגרבו גרביים המכילים סיבים מלאכותיים, הייתה נמוכה יותר מבחינה סטטיסטית.

2. מודל

מודל הוא סוג של זהורית, זה הוא סיב שמייצרים אותו וצריך לוודא אם הוא מלאכותי או טבעי בבגד שאתם בוחרים, הוא מיוצר במקור כסיב טבעי מתאית עץ האשור והוא חומר גולמי טבעי.

בשנת 1938, הצליחו לייצר את הזהורית באופן מלאכותי בפעם הראשונה, לכן חשוב שתוודאו שמדובר בחומר הטבעי. מודל הוא בד אידיאלי לסובלים מ- ספחת מכיוון שמשקלו קל, הוא חלק, רך ומאוד נושם.

הוא דומה במרקם שלו לכותנה אך אינו נוטה להתכווץ, לדהות או ליצור כדוריות בד עליו. תמצאו לכם בגדים תחתונים ובגדי אימון ממודל, מכיוון שהם מרחיקים את הלחות מהעור והם מתייבשים מהר יותר במצבים של הזעה כבדה.

לעתים קרובות אנשים הסובלים מספחת ובמיוחד ספחת הפוכה, נפצעים בבתי השחי, במפשעה, תחת החזה ובקפלים טבעיים אחרים של הגוף.

תגלו מה הדבר שגורם לכם להזיע ותמצאו את הדרכים לצמצם את כמות הזיעה כמה שיותר, מכיוון שהזיעה גורמת לגירוי ולגירודים בעור ומחמירה את הספחת (פסוריאזיס).

3. משי

היכולת לנשום היא גורם חשוב, אך זה לא שיקול הדעת היחיד.

לדוגמה, פשתן הוא בד נושם מאוד, אך הוא עלול לגרום לאי נעימות במגע עם נגעים של ספחת מכיוון שפני השטח שלו אינם אחידים ומעט מורמים.

משי מהצד השני, הוא מרגיע וקריר, אפילו בזמן התפרצויות ספחת, מכיוון שהוא בעל תכונות הדוחות את הלחות, עוזרות לאזן את טמפרטורת הגוף, הוא היפואלרגני, הוא אינו יוצר חשמל סטטי והתוצאה היא שהוא אינו נדבק לגוף.

בנוסף לבדים נושמים, תלבשו בגדים רחבים מעט, מהסגנון הנוח. "אנשים עם ספחת (פסוריאזיס) חשים את החיכוך עם הגוף, כאשר הם לובשים בגדים צמודים", אומרת ד"ר לי.

"גם חשוב מאוד שתמנעו מבדים הגורמים לגירויים בעור על פי בסיס פרטני, כלומר לדוגמה, יש אנשים שצמר גורם להם לגירויים ולגירודים בעור. הכי טוב להימנע מבדים שגורמים לגירוי, בעיקר בתקופה של התפרצות", מדגישה ד"ר לי.

לא פחות חשוב, שתכבסו את הבגדים שלכם בעזרת חומרים טבעיים בלבד, שאינם מכילים צבעים מלאכותיים, סבונים מסחריים ושהם נטולי ריח ו/או בושם שאינו 100% טבעי וללא שום חומר מלאכותי.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות