עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

11 עובדות מדהימות על פטריות שיפתיעו אתכם

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בעולם המערבי אוכלים ומודעים לערך התזונתי של הפטריות. אולם עדיין עולות מספר שאלות כגון, האם הן סוג של ירק? והאם יש להן ערך תזונתי?

זמן קריאה: 3 דקות
צילום: (depositphotos)
פטריות
שינוי גודל טקסט

אם להודות על האמת, ישנם אנשים הטועים במחשבה שפטריות הן סוג של ירק ולכן הם יעדיפו ירקות אחרים על פני פטריות. כשבפועל זה בלתי אפשרי להחליף ירקות בפטריות, למרות היתרונות שלהן.

לפטריות יש יתרונות בריאותיים טובים בהרבה ביחס לירקות הרגילים ולצערנו מעטים האנשים בעולם המערבי שמודעים לכך. התוצאה היא שאנו מפספסים את כל היתרונות של הפטריות.

Advertisements

הפטריות אינן זקוקות לאור כדי לגדול והן לא ירקות בכלל וכמו כל מקור אחר של מזון, ישנו מגוון רחב של פטריות. כאשר אתם לא אוכלים פטריות במהלך השבוע, אתם מפספסים הרבה יתרונות בריאותיים.

יתרונותיהן הבריאותיות של הפטריות

1. ירידה במשקל

ספירת קלוריות היא דבר מסורבל מאוד, לכן מומלץ לכם לשלב פטריות בתזונה שלכם, על מנת לקבל עזרה בתהליך הירידה במשקל.

מחקר שבוצע על פטריות גילה שפטריות מספקות לגופכם חומרים מזינים חיוניים, העוזרים לגופכם להוריד במשקל. הן דלות מאוד בקלוריות וזה הופך אותן לבחירה מצוינת לשליטה על המשקל.

אך גם חשוב מאוד שתשתמשו בשמן בישול בריא כאשר אתם מבשלים אותן, מכיוון שהן נוטות לספוג את השמן בעת הבישול. שמן קוקוס שהופק בכבישה קרה ולא מסונן או שמן זית כתית טהור (שהופק בכבישה קרה), שניהם בחירה בריאה ונכונה.

2. גדילת שיער וציפורניים

פטריות מספקות לגופכם סלניום, העוזר לשפר את גדילת השיער והציפורניים שלכם. הסלניום חיוני מאוד לשיער, עור, וציפורניים ארוכים, בריאים ויפים.

Advertisements

הוא גם יעיל מאוד בהאצת קצב חילוף החומרים של הגוף. בנוסף לכך, מינרל חשוב זה גם יעיל מאוד בשמירה על עור צעיר, רך וקורן.

3. מחזקות את מערכת החיסון שלכם

פטריות יעילות מאוד בחיזוק מערכת החיסון. אכילת פטריות לאורך כל השנה עוזרת לחזק את מערכת החיסון וכך מונעת מכם מחלות וזיהומים. הן גם מהוות מזון אנטי דלקתי מצוין, להקלה על כאבי פרקים.

4. עשירות בויטמין D

ויטמין D חיוני מאוד לספיגת הסידן שהוא לכשעצמו הכרחי ביותר לשם שמירה על עצמות ושיניים חזקות ובריאות.

המלצה: תניחו את הפטריות באור שמש ישיר למשך 30-60 דקות לפני הבישול, כדי לאפשר להן לספוג יותר מויטמין ה- D של השמש.

5. מצוינות למעיים

הסיבים המסיסים הנמצאים בפטריות, עוזרים לבקטריה הבריאה של המעיים לשגשג. כאשר בקטריה בריאה זו משגשגת, היא עוזרת לבריאות העיכול ולשיפור סדירות היציאות, מונעת עלייה במשקל ומפחיתה את העייפות.

הפטרייה היא גם מזון מצוין לחולי סוכרת שעוזר גם להוריד את רמות כולסטרול ה- LDL בגופכם.

6. משפרות את בריאות הזרע

אבץ, סלניום ורמות גבוהות של נוגדי חמצון נמצאים בפטרייה. שלושת היסודות הכימיים הללו חיוניים מאוד להבטחת כוחו ובריאותו של הזרע הגברי.

כאשר נשים רוצות להיכנס להיריון, הוספת פטריות למנות האוכל של בן זוגן באופן קבוע, היא דרך מועילה מאוד.

7. בעלות שימושים רפואיים

בסין נעזרים בפטריות לרפואה במשך אלפי שנים. אוהבים אותן ונעזרים בהן בעיקר בשל תכונותיהן מחזקות הבריאות.

הסינים הקדומים ידעו שאפשר להיעזר בפטריות להורדת הסיכון לזיהומים בריאות, להורדת לחץ הדם הגבוה ולחיזוק מערכת החיסון. הם אפילו מכינים תה של פטריות לשם ההנאה.

8. מורידות כולסטרול

לפטריות יש סיב ייחודי שיש לו השפעה דמויית סטטין העוזרת להוריד את רמות הכולסטרול והסוכר בדם, תוך כדי שהיא מעלה את רמות הכולסטרול ה"טוב" HDL. השפעה מורידת כולסטרול זו, מיוחסת להשפעה של ה- כיטין וה- גלוקנים שיש בפטריות.

הפטריות נטולות שומן כמעט לחלוטין והדרך הטובה ביותר להכין אותן, היא לצלות אותן קלות בטוסטר, בתנור או על הגריל (על האש) יחד עם שמן זית כתית מעולה או שמן קוקוס שהופק בכבישה קרה ולא מסונן.

בישול הפטריות עם שמן שאינו בריא, מבטל את כל מה היתרונות הבריאותיים שלהן, מכיוון שהן סופגות את השמן בזמן הבישול.

9. מכילות רמות גבוהות של נוגדי חמצון

אכילת פטריות היא בחירה מצוינת לאור העובדה שהן שופעות בנוגדי חמצון. הפטריות מכילות רמות גבוהות יותר של נוגדי חמצון בהשוואה לעגבניות למשל.

נוגדי החמצון עוזרים בהגנה על תאי הגוף שלכם והם מונעים מרדיקלים חופשיים לפלוש לתוך התאים. נוגדי חמצון הם גורמים נוגדי הזדקנות, המונעים הזדקנות מוקדמת וכמו כן הם מונעים את ההתפתחות של תאי סרטן בגוף.

10. מגבירות את רמות האנרגיה

כאשר אתם חשים עייפים ויגעים בשל סיבות אילו או אחרות, אכילת מזונות שעשירים בחומרים מזינים ונוגדי חמצון, תעזור לכם לעמוד במהירות על רגליכם. פטריות הן מזון מצוין, שיעזור לכם לשפר ולהעלות את רמות האנרגיה של גופכם.

11. תחליף לבשר של בעלי חיים

הפטריות הן מזון מצוין לטבעונים ולצמחונים, מכיוון שהן נותנות לגוף חומרים מזינים מסוימים, הנמצאים בדרך כלל בבשר של בעלי חיים. חלק מאותם חומרים מזינים הם ברזל, אבץ, סלניום, חלבון, קבוצת ויטמיני ה- B ועוד רבים נוספים.

לכן הפטריות מהוות תחליף מצוין לאנשים שלא אוכלים בשר של בעלי חיים. בנוסף לכך, יש לפטריות מרקם הדומה לבשר. לכן טבעונים וצמחונים כאחד, יכולים לבחור לאכול פטריות כחלופה מעולה לבשר.

המסקנה המתבקשת

כפי שבוודאי גיליתם מקריאת מאמר זה, יש לפטריות יותר יתרונות בריאותיים ממה שידעתם. הן תוספת מצוינת לתזונה בריאה והן הופכות את התזונה הטבעונית והצמחונית לטובות עוד יותר. זה הזמן להוסיף את הפטריות לתפריט שלכם.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות