עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

4 עובדות רפואיות שהגיע הזמן להפסיק להאמין להן

כאשר זה נוגע לבריאות ולעובדות רפואיות, ישנו כל כך הרבה מידע שמסתובב בעולם, שאנו לא יכולים אפילו להתחיל להרכיב רשימה של כל העובדות האלה.

זמן קריאה: 2 דקות
אילוסטרציה: (shutterstock)
עובדות רפואיות מורכות
שינוי גודל טקסט

חלק מהעובדות האלה מגיעות אלינו ממקור ראשון כמו רופא המשפחה, מומחים, תזונאים ודיאטנים וחלק מהעובדות מטפטפות לתוך הידע שלנו, דרך אמצעי התקשורת כמו המדיה החברתית, עיתונות מודפסת ומאמרים באינטרנט.

אך עובדות רבות אחרות עוברות אלינו מאנשים אחרים כשאנו ילדים ואנו נוטים להיאחז באמונה בהן בעקשנות, רק בגלל שהאמהות שלנו האמינו בהן, כי האמהות שלהן אמרו להן שזה ככה.

Advertisements

מה יקרה אם תגלו פתאום שחלק מהעובדות האלה אינן מדויקות ב-100%?

ובכן, לפניכם מספר עובדות רפואיות נפוצות שאנשים מאמינים בהן, שמומחים לרפואה נשאלו לגבי אמיתותן. התשובות של מומחים אלה לרפואה, אולי יפתיעו אתכם במקצת.

עובדה מופרכת מס' 1

אדם השוקל יותר מהממוצע לא בריא אוטומטית

רק בגלל שהמשקל שלכם גבוה יותר או שגופכם גדול יותר מהאדם הממוצע, זה לא אומר שאתם אוטומטית לא בריאים.

במחקר שערך ד"ר סטיבן נ. בלייר יחד עם עמיתיו, הוגדר שיעור התמותה בין אדם עם עודף משקל המתעמל על בסיס קבוע, לבין אדם המתאים למדד מסת הגוף (BMI) על פי המפרט שלו, אך הוא אינו מתעמל על בסיס קבוע.

תוצאות מחקר זה חשפו מידע מעניין, הן הראו ששיעורי התמותה בשלב מאוחר יותר של החיים היו כפולות. כלומר, שאדם שמשקלו מעל הממוצע שמתעמל בקביעות, אינו סובל בהכרח מבעיות בריאותיות.

בניגוד לאנשים שמשקלם ממוצע ואינם מתעמלים בקביעות, או אינם מתעמלים בכלל. לבריאות אין בהכרח קשר ישיר למשקל שלכם, מכיוון שמשקל גבוה יותר מהממוצע לא בהכרח מצביע על בעיות בריאותיות.

Advertisements

עובדה מופרכת מס' 2

היריון נמשך 9 חודשים

כל אישה שונה מחברתה וכך גם הגוף שלהן פועל אחרת. אם נרחיב לרגע את העובדה הזו, נבין שבהתאם לכך גם כל היריון פועל באופן שונה.

בזמן שישנן נשים שאכן נושאות את העובר שלהן עד השבוע ה-40 לפני הלידה, זו עובדה שאין זה חצוב בסלע עבור רוב הנשים בימינו. עד כדי כך, שרק 5% מהתינוקות הנולדים, נולדים בדיוק בתאריך הלידה המשוער שלהם.

עובדה מופרכת מס' 3

פירות וירקות אורגנים אינם מכילים כימיקלים וחומרי הדברה

החקלאות האורגנית שגשגה לאחר שמחקרים שונים חשפו במדויק את הכימיקלים וחומרי ההדברה המזיקים, שמשתמשים בהם בזמן גידול הפירות והירקות שאנו אוכלים.

אולם, רק בגלל שכתוב על מארז של פירות 'אורגני' על התווית, לצערנו אין זה אומר שהם אכן נטולי כימיקלים לחלוטין. ישנם למעלה מ-20 כימיקלים שאושרו לשימוש בכל הקשור לגידולים אורגניים.

עובדה מופרכת מס' 4

אנו משתמשים רק ב-10% מהמוח שלנו

את הביטוי קרוב לוודאי שמעתם אין ספור פעמים במהלך חייכם. כמו כן הוא משמש כדוגמה על ידי כמעט כל האנשים הנמצאים בתפקידים סמכותיים בעבודה, כשמטרתם היא להצביע על כך שמוח האדם הוא דבר יוצא מן הכלל.

אך האמת היא, שלא משנה כמה פעמים האמירה הזו נאמרת, היא פשוט לא נכונה. מדענים ונוירולוגים (רופאי עצבים) הוכיחו בעזרת ניסויים שהם ביצעו, שהמוח כולו פועל לאורך כל ימי חייו של האדם. מכיוון שלשם זה המוח שלכם קיים וזה תפקידו.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות