עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

אם יש לכם יבלות או עור קשה וסדוק בכפות הרגליים? אז אתם צריכים לדעת את זה!

אם אתם סובלים מעור קשה וסדוק או מיבלות בכפות הרגליים, עפ"י דיווח של 'מדע יומי', יכול להיות שיש לכם סרטן הושט. זה נכון שתודה לאל לא כל יבלת או עור קשה וסדוק מצביע על כך, אך צריך לדעת ולבדוק כל דבר שקורה לנו אפילו כדי לבטל את האפשרות.

זמן קריאה: 2 דקות
שינוי גודל טקסט

הקשר בין יבלת או עור סדוק וקשה בכפות הרגליים או בכפות הידיים לבין סרטן הושט, מבוסס על מחקר שהתבצע ב'אוניברסיטת המלכה מרי' שבלונדון. מחקר זה בוצע השנה והתפרסם בעיתון הביולוגי 'טבע התקשורת'.

במחקר זה התגלה ע"י צוות החוקרים שאותו גן הגורם לסרטן הושט, גורם גם לעור על כפות הרגליים והידיים להתעבות ולהתקשות ולגדול ליבלות כל כך קיצוניות, עד כדי כך שצריך לפעמים להשתמש בסכין על מנת להוריד אותן.

Advertisements

העור הקשה והסדוק והיבלות, הן לא התסמינים היחידים שבגללם אתם צריכים לדאוג. עליכם להיות ערניים גם לתסמינים הבאים.

8 תסמינים שעליכם לשים לב אליהם ולבדוק אותם, במידה והם מופיעים יחד או לאורך זמן

1.  קושי לבלוע בשר, לחם או ירקות טריים

כאב או קושי לאכול את המאכלים האלה, עלולים להוות סימן לכך שישנו גידול החוסם את הנתיב לקיבה.
כמובן שזה גם יכול להיות סימן לגרון נפוח מדלקת, תפנו לרופא כדי שתדעו במה מדובר.

2.  ליחה או הצטברות של רוק בגרון

'האגודה האמריקאית לסרטן' מסבירה שהגוף מגיב לקושי לבלוע ע"י יצירת כמויות גדולות וסמיכות של רוק או ליחה.

3.  כאב בחזה

יכול להיות שהתחושה היא תחושה של חוסר נוחות, לחץ או צרבת, אומרת 'האגודה האמריקאית לסרטן'. מכיוון שאלה תסמינים של מחלות אחרות ופחות נוראיות כמו צרבת, אל תהיו מודאגים אם אלה התסמינים היחידים שאתם חשים.

אך עדיין חשוב שתפנו לרופא אם זה נמשך לפחות שלושה שבועות, ברוב ימות השבוע, או אם זה מתרחש יחד עם תסמינים אחרים.

Advertisements

4.  צואה שחורה

'האגודה האמריקאית לסרטן' מזהירה שמצב זה של דימום עלול להיווצר כתוצאה מגידול בושט או מדימום באזור הקיבה, המעי הדק או המעי הגס. בכל מקרה תיגשו לרופא כי מדובר במצב המסכן את בריאותכם.

5.  תחושת עייפות תמידית

אם יש גידול והוא גורם לדימום בושט, הגוף עלול לאבד יותר מידי תאי דם אדומים וכך לגרום לאנמיה. אומרת 'האגודה האמריקאית לסרטן'. התסמין המרכזי של אנמיה שאינה מטופלת בדרך רפואית או טבעית, זו תחושת עייפות גופנית תמידית.

6.  הקאות חוזרות ונשנות

אם אתם מקיאים מייד לאחר שסיימתם לאכול, בתדירות שמרגישה לכם שמשהו לא בסדר, או אם יצא לכם דם בהקאה, תפנו לרופא. קורה שמקיאים לפעמים אחרי האוכל וזה די נדיר, אך אם השכיחות עולה או שדם גם יוצא החוצה, תפנו לרופא.

7.  שיעול תמידי

שיעול מתמשך, החורג ממצב סטנדרטי של כמה ימים עד שבוע, או שאם השתעלתם ויצא דם, זהו גם סממן לסרטן הוסט. לכן תפנו לרופא על מנת לבדוק את זה. כדי שתוכלו לפסול אפשרויות ולהבין מה הגורם לכך.

8.  צרידות ממושכת

זהו תסמין, שכאשר הוא מלווה ע"י אחד או יותר מהתסמינים שלמעלה, הוא עלול להצביע על סרטן הושט.

אם אתם סובלים מאחד או יותר מהתסמינים הנ"ל, תפנו לרופא ותעשו בדיקות.

זה נכון שלא כל הקאה או צרידות ואפילו לא כל קושי לבלוע אוכל, מצביעים על סרטן הושט. אולם אם אין גורם ברור לתסמין אחד או שמופיע יותר מתסמין אחד, לכו לרופא.

מטרת הכתבה הזו היא לא להכניס אתכם להיסטריה. מטרתה היא אחת ואחת בלבד, לתת לכם את המידע הדרוש לכם על מנת לדעת לזהות ולהבין, שאולי זה הזמן לשינוי אורח החיים שלכם וזה הזמן לעבור לתזונה בריאה יותר.

תוסיפו יותר ירקות ופירות טריים ואורגנים לארוחות שלכם ותתחילו להימנע מאוכל מעובד ושמנוני, ממשקאות ממותקים קנויים ומסוכרים מעובדים, ממתקים למיניהם שאינם עשויים מחומרים טבעיים.

תשמרו על עצמכם ועל הבריאות שלכם! מגיע לכם לחיות חיים בריאים, מאושרים ויפים.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות