עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

עסו את כפות רגליכם לפני השינה ותפעילו את הקסם על בריאותכם

אתם בטוח תסכימו עם האמירה, שעיסוי הוא אחד מאומנויות הריפוי העתיקות ביותר בעולם. ההינדים הקדומים, הפרסים והמצרים השתמשו בעיסוי כטיפול למחלות רבות.

זמן קריאה: 2 דקות
אילוסטרציה:(shutterstock)
עיסוי כפות רגליים
שינוי גודל טקסט

בימינו, כחלק מתכניות שיקום גופניות רבות, הטיפול בעיסוי נמצא בשימוש לטיפול במצבים כרוניים רבים, כגון כאבים בגב התחתון, דלקת פרקים, בורסיטיס (דלקת הכסת), עייפות, לחץ דם גבוה, סוכרת, מערכת חיסון מדוכאת, אי פוריות, הפסקת עישון, דיכאון ועוד.

העיסוי גם יעזור לכם להקל על מתח ולחץ היכולים לגרום למחלות. את העיסוי אפשר לעשות ע"י הידיים, האצבעות, המרפקים, הברכיים, אמת היד, כפות הרגליים או עם מכשיר עיסוי.

Advertisements

עיסוי בכפות הרגליים הוא אחד מהעיסויים הטובים והיעילים ביותר. מכיוון שכל חלק בכפות רגלינו מחובר לאיבר אחר בגופנו. עשו עיסוי לכפות רגליכם בכל לילה לפני השינה ואתם תחושו בהשפעות חיוביות.

ההשפעות החיוביות שיהיו לכם מעיסוי שנעשה בכל לילה לכפות הרגליים

  • עורכם יהפוך למלא חיים יותר.
  • זרימת מחזור הדם תשתפר פלאים.
  • העיסוי בכפות הרגליים ישפר את איכות השינה שלכם.
  • משפר את זרימת הדם ובכך גורם לבצקות להשתחרר בהדרגה.
  • מתחזק את תפקודם התקין של האיברים.
  • העיסוי עוזר להרגעת תסמונת הרגל חסרת המנוחה.

הנה 6 טכניקות לעיסוי עצמי

1. טכניקת הסיבוב

תאחזו באצבעות הרגליים ביד אחת ואת הקרסול תאחזו עם היד השנייה, כעת תסובבו בעדינות את כף הרגל עם הידיים בכיוון השעון ולאחר מכן סובבו את כף הרגל לכיוון השני.

תעשו עיסוי זה בעדינות לשתי הרגליים, לפני שאתם נכנסים למיטה. אתם יכולים לחזור עליו כמה שתרצו (לזכור לסובב כל רגל לשני הכיוונים).

2. הפעלת התנגדות

תפעילו לחץ מתון על העקב עם יד אחת ועם היד השנייה תפעילו לחץ על גב כף הרגל במשך 15 שניות.

3. עקב אכילס

תניחו את האצבע ואת האגודל שלכם על גיד האכילס משני צדדיו (הגיד נמצא ממש מעל העקב), כעת תלחצו בעדינות על המקום בעזרת האצבעות, בו זמנית תניחו את היד השנייה על גב כף הרגל ליד אצבעות הרגליים ותפעילו לחץ עדין לכיוון האצבעות.

Advertisements

הלחיצות לכיוונים השונים הן על מנת לגרום לעקב להימתח מעט.

4. סיבוב כף הרגל

תאחזו את כף הרגל שלכם בשתי כפות הידיים, כעת תסובבו את כף הרגל לצד שמאל ולאחר מכן תסובבו אותה לצד ימין, בעזרת כפות ידיכם האוחזות בה. עשו זאת עם שתי כפות הרגליים, כל אחת בתורה, סיבוב לימין ואז לשמאל.

5. משיכה בודדת

תמשכו אצבע אחר אצבע בכפות רגליכם, בעדינות, בלי לגרום כאב.

6. משיכה כללית

תאחזו בכל אצבעות כפות הרגליים ותמשכו את כולן בבת אחת, בלי לגרום לכאב, ע"י כך שיד אחת אוחזת בבוהן והיש השנייה אוחזת בשאר אצבעות הרגליים. תמשכו את כולן בו זמנית לכיוון מעלה ותנערו אותן מצד לצד תוך כדי.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות