עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

16 מאכלים שכדאי ולא כדאי לאכול על קיבה ריקה

ארוחת הבוקר לא רק קובעת את הטון של היום, היא גם קובעת את הטון של הבריאות שלכם. מכיוון שארוחת הבוקר היא הארוחה הראשונה שאתם מכניסים לגופכם בתחילתו של כל יום, חשוב מאוד שתאכלו מאכלים עשירים בערכים תזונתיים וקלים לעיכול, יום נהדר מתחיל בארוחת בוקר נהדרת.

זמן קריאה: 3 דקות
אילוסטרציה: (shutterstock)
קיבה חומצית
שינוי גודל טקסט

רשימת מאכלים לא מומלצים לארוחת בוקר

גרוע מאוד

1.  מיצים סחוטים שקונים בסופרים

רוב מיצי הפירות שמוצאים בסופרים מלאים בתוספות סוכר, חומרי טעם מלאכותיים, צבעי מאכל וחומרים משמרים. חלקם גם מלאים ביותר סוכר מהמשקאות התוססים.

מיצים אלה מעלים את רמת הסוכר בדם וממלאים אתכם באנרגיות למשך זמן קצר מאוד. מעט לאחר מכן הסוכר בדם שלכם צונח ואתם מתחילים להשתוקק לחטיף נוסף מלא סוכר.

Advertisements

במקום מיץ פירות קנוי, תאכלו פירות טריים כדי לתת לגוף שלכם את הל הוויטמינים, המינרלים והסיבים שיותירו את גופכם מסופק, בלי עודפי הסוכר המעובד. הכינו לעצמכם מיץ פירות או ירקות, זה בריא יותר!

2. דגני בוקר מסוכרים

רוב דגני הבוקר המשווקים לילדים, מכילים יותר סוכר מאשר קינוחים מתוקים. הם גם מכילים חיטה המלאה בויטמינים ומינרלים מלאכותיים, חומרי טעם, ריח וצבעי מאכל מלאכותיים; וסוכרים כמו אספרטיים וסוכרלוז שגם הם מלאכותיים.

דגנים אלה גורמים לעלייה מהירה של הסוכר בדם; וכך נוצרת ירידה קיצונית של האנרגיה במהלך היום, במשך הזמן הם גם גורמים לחוסר רגישות לאינסולין.

3.  מאפים

קרואסונים, עוגות מזוגגות ולחם בריוש טעימים מאוד, אבל הכי טוב לא לאכול אותם על בסיס קבוע, בעיקר לא כארוחה הראשונה של היום. לא רק שהם מלאים בחמאה או במרגרינה וכמובן בסוכר מעובד, הם גם מלאים בשמרים.

שמרים הם לא דבר רע, אך יותר מידי מהם עלול לגרום להחמרה של קנדידה (פטריית שמרים העלולה להידבק לריריות המעיים, שבמצב בריאותי תקין הייתה יוצאת מהגוף עם שאר הפסולת).

Advertisements

החליפו את המאפים המתוקים האלה בלחם מחיטה מלאה נבוטה או שתהנו ממנת הפחמימות שלכם כתפוחי אדמה בבישול ביתי.

4.  משקאות קלים

זה לא סוד שהמשקאות הקלים רחוקים מלהיות בריאים. לא רק שהם מכילים כמויות גבוהות ומגוחכות של סוכר, הם גם מלאים בחומרי טעם, צבעי מאכל וחומרי שימור מלאכותיים.

המשקאות הקלים אף פעם לא טובים והם בעיקר, גרועים בבוקר.

גרוע

5.  עגבניה

אם אתם נוטים לסבול מקיבה חומצית או כיבי קיבה, כדאי לכם לדלג על העגבניות החומציות לארוחת הבוקר.

העגבניות מועילות מאוד לגוף והן תוספת מצוינת לארוחת הבוקר, אך כדאי שלא תאכלו רק עגבנייה בבוקר. תפרסו אותן כתוספת לכריך של לחם שאור או שתכינו מהן רוטב סלסה טרי כתוספת לארוחת הבוקר.

לא טוב

6.  קפה או תה

קפה ותה משפרים אמנם את הערנות, אך להסתמך רק על הקפאין זה לא רעיון טוב, מכיוון שהוא פועל כמשתן וזה יותיר אתכם מיובשים ואיטיים. הקפאין עלול להגביר חרדה, להעלות את לחץ הדם ולגרום לשינויים במצב הרוח.

בנוסף לכך, הקפה חומצי ויכול להחמיר את רפלקס החומציות, כיבי קיבה ועוד נושאים הקשורים לעיכול. אך אין צורך שתורידו את הקפה לגמרי מהתפריט שלכם, פשוט תשתו אותו אחרי ארוחת בוקר בריאה ולא לפני.

רשימת מאכלים מומלצים לארוחת הבוקר

טוב

7.  יוגורט

יוגורט מכיל הרבה חלבון, העוזר להתפתחות ולהתאוששות השרירים ומספק אנרגיה לטווח ארוך. בנוסף לכך, השילוב של חלבון ושומן מותיר אתכם שבעים ומסופקים, זמן רב אחרי ארוחת הבוקר.

היוגורט הוא גם מקור טוב לפרוביוטיקה הבריאה למעיים, העוזרת לעיכול בריא ומחזקת את תפקודה של המערכת החיסונית.

אתם יכולים להוסיף ליוגורט מעט דבש להמתקתו או למעוך לתוכו גרעינים מלאים ואגוזים, או להוסיף עוד צבע ובריאות ע"י הוספת פירות או אוכמניות טריים.

מומלץ ורצוי שתמיד תבחרו במוצרים אורגניים. יוגורט יכול להיות גם מסויה שלא עברה הנדסה גנטית.

8.  ביצים

הביצים הן מקור לחלבון ולכולסטרול טוב, לכן הן טובות לתחושת שובע לאורך זמן והן ממלאות באנרגיה.

מצוין

9.  שיבולת שועל (קוואקר)

שיבולת שועל עשירה בפחמימות וחלבונים, מה שאומר שהיא מספקת אנרגיה לטווח הקרוב והרחוק יותר. התכולה המלאה בסיבים שלה, גורמת לכם להיות שבעים, בזמן שהיא מורידה את רמות הכולסטרול ומשפרת את הבריאות.

10.  אוכמניות

אוכמניות עשירות בנוגדי חמצון, כולל אנתוציאנינים, נוגד החמצון האחראי לצבע השופע שלהן. נוגדי חמצון אלה משפרים את לחץ הדם ואת קשיות העורקים, ממריצים את הדם ואת הזיכרון.

 11. אבטיח

ה-אבטיח מצוין להרוות את הגוף לאחר שינה ארוכה. הוא מתוק מאוד ועשיר בנוגדי חמצון וחומצות אמינו, כמו אל- ציטרולין (L-citrulline), העוזרת לשרירים להתאושש אחרי התעמלות.

12. אגוזים

אגוזים עשירים מאוד בחומרים מזינים וחלבונים, שיגרמו לכם לתחושת שובע לזמן ארוך יותר. לכן הם מהווים ארוחת בוקר או חטיף אמצע הבוקר, מצוין.

בנוסף לכך, השמנים הבריאים שלהם מצוינים לויסות דלקות ולהעצמת בריאות המוח, לכן תמרחו חמאת אגוזים אורגנית על הטוסט שלכם או קחו אתכם חופן של שקדים בדרך לעבודה.

13.  פירות הדר

שתיית מי לימון תעשה פלאים לעיכול שלכם, לרמות האנרגיה והתיאבון, אז אל תעצרו כאן. תפרסו כמה חתיכות של אשכולית או הוסיפו מיץ לימון ליים לשייק הבוקר, כדי שתקבלו את ה- הכי טוב שיש לפירות ההדר לתת לכם.

14.  פפאיה

ה-פפאיה מכילה אנזים הנקרא פאפאין, המפחית את הדלקתיות בגרון ובלוע, משפר את העיכול ונלחם בתולעים טפילות.

בנוסף לכל זה, היא גם עשירה בסיבים המנקים את המעיים שלכם מפסולת מיותרת ובכך מונעת סוגי סרטן הקשורים למערכת העיכול.

ה-פפאיה גם מצוינת לשליטה בסוכר בדם, הורדת לחץ הדם ומחזקת את בריאות הלב.

15.  כוסמת

הכוסמת היא זֵרָעוֹן עשיר בויטמין בי-6, בחומצה פנטותנית, ניאצין, חומצה פולית, תיאמין וכולין. היא מכילה סיבים עמידים המגבירים את ההורדה של המשקל העודף, מפחיתים את ההשתוקקות לאוכל ומשפרת את הסוכרת.

אפשר להרתיח את הכוסמת כדי להכין דייסה, להנביט אותה כחטיף מהיר או להשתמש בה כקמח להכנת וופלים או קרפים בריאים.

16 דגנים מלאים

דגנים מלאים כמו אורז מלא, קינואה, ירבוז (תרד סיני), דוחן, קאמוט (סוג של חיטת דורום קדומה) וכוסמין, גדושים בויטמינים ומינרלים וגם בסיבים וחלבון.

דגנים אלה מעודדים פעילות מעיים קבועה ומונעים מחלות לב, סוכרת סוג 2, השמנת ייתר וסוגים שונים של סרטן.

אתם יכולים לאכול אותם כדייסה או ליהנות מהם כלחמים להכנת כריך, טוסטים וכו'.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות