עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

פטריה בכף הרגל, אבקה טבעית בהכנה ביתית

פטריה בכף הרגל (tinea pedis) היא בעיה שכיחה ומטרידה הגורמת לאי נוחות ולריח רע. טיפול כימי יכול להיות לא יעיל ומלא בתופעות לוואי. בכתבה זו נציג פתרון טבעי ויעיל: אבקה ביתית המורכבת מחומרים טבעיים בלבד כמו חימר בנטוניט, פלפל קאיין, ושמנים אתריים. נלמד אתכם כיצד להכין את האבקה וליישם אותה בצורה נכונה על כפות הרגליים והציפורניים הנגועות. הכינו את כפות הרגליים לקיץ עם טיפול טבעי ומרענן שיביא לתוצאות מהירות ומפתיעות!

זמן קריאה: 2 דקות
חימר בנטוניט לטיפול בפטריה בכף הרגל
חימר בנטוניט לטיפול בפטריה בכף הרגל
שינוי גודל טקסט

פטריה בכף הרגל, הידועה גם בשם tinea pedis, היא בעיה שכיחה שגורמת לאי נוחות רבה. כאשר היא מופיעה בין האצבעות או הציפורניים, היא יכולה לגרום לריח רע ולאי נוחות רבה.

התגובה הראשונית בדרך כלל היא לפנות לטיפולים זולים ללא מרשם, אך טיפולים אלו מלאים בכימיקלים ולעיתים קרובות אינם יעילים.

Advertisements

הפתרון המוצע כאן הוא אבקה אנטי פטרייתית טבעית שתוכלו להכין בבית. אבקה זו אינה רק מחסלת את הפטרייה אלא גם מפיגה את הריח הלא נעים. כמו כן, היא מספקת תחושת הרגעה במקרה של לחות מוגברת בכפות הרגליים בעת פעילות חיצונית או טיול.

יתרונות מרכיבי האבקה

חימר בנטוניט (bentonite clay)

יתכן ואתם תוהים מהו חימר בנטוניט, ומדוע אנו מוסיפים אותו למתכון זה. החימר הוא חומר טבעי המסוגל לספוג רעלים ומיקרואורגניזמים מתוך הגוף ועל פני העור. במקרה שלנו, החימר מסייע בהוצאת רעלים מהכפות הרגליים, שנחשפו לחיידקים מזיקים.

אבקת פלפל קאיין

פלפל קאיין מועיל בזכות תכונותיו התרמוגניות שיוצרות תחושת חום. פלפל הקאיין הוא פלפל חריף מאוד, ואבקת קאיין מורכבת מפלפלי קאיין מיובשים וטחונים. קפסאיצין שבפלפל מחסל ומונע התפתחות פטריות.

שמן קינמון

שמן קינמון ידוע ביכולתו לחסל זיהומים, ובעיקר זיהומי קנדידה הגורמים לפטריה בכף הרגל. הוא תורם לניקוי האזור ומניעת התפשטות הפטריה.

שמן ציפורן

לשמן ציפורן יש תכונות אנטי דלקתיות חזקות מאוד, והוא אף מחסל עובש ופטריות. שמן זה מסייע בהרגעת העור ומניעת דלקות.

Advertisements

שמן לבונה (Frankincense oil)

שמן לבונה מכיל תכונות חיטוי עוצמתיות, המעצימות את הריפוי של הפטריה ומסייעות בשמירה על בריאות העור.

אבקה טבעית לטיפול בפטרייה בכף הרגל

  • משך זמן ההכנה: 5 דקות
  • הכמות מספיקה ל: 10 טיפולים

המרכיבים:

  • 1.5 אחת וחצי כפות חימר בנטוניט
  • 1/2 חצי כפית אבקת פלפל קאיין אורגני
  • 2 שתי טיפות שמן אתרי קינמון
  • 2 שתי טיפות שמן אתרי ציפורן
  • 2 שתי טיפות שמן אתרי לבונה
  • בקבוק ערבוב מזכוכית או צנצנת זכוכית עם מכסה אוטם

אופן ההכנה:

בקערה קטנה תערבבו היטב את חימר הבנטוניט ואת אבקת פלפל הקאיין.

לאחר מכן תוסיפו את השמנים האתריים, ותערבבו היטב את התערובת בעזרת כף עץ.

כעת תעבירו את התערובת אל המיכל שבחרתם. מומלץ לכם מאוד לבחור בכלי זכוכית, כדי למנוע זליגה של BPA אל תוך התערובת או שתבחרו בכלי נטול BPA.

אתם גם יכולים לשים את התערובת בתוך צנצנת זכוכית; ולהשתמש במברשת מייק אפ נקייה.

זהו, האבקה שלכם לחיסול הפטרייה בכף הרגל מוכנה!

אופן השימוש:

  1. פזרו את האבקה על כפות הרגליים. יש לשטוף היטב את הידיים לאחר מכן, מכיוון שהתערובת מכילה פלפל קאיין.
  2. ניתן לשים מעט אבקה בתוך הגרב, במקום של האצבעות ואז לגרוב את הגרביים.
  3. פזרו את האבקה על כפות הרגליים, פעמיים ביום, במשך שבועיים. ניתן גם לישון עם האבקה על כפות הרגליים, אך יש לגרוב גרביים כדי שהסדינים לא יוכתמו.
  4. במקרה של גירוי נוסף בכפות הרגליים יש להפסיק את השימוש מידית.

אפשרויות נוספות לאבקה לטיפול בפטרייה בכף הרגל

במידה והסתדרתם עם האבקה הנהדרת הטבעית הזו, אשר יכולה גם לשמש למניעת התפתחותן של פטריות בכף הרגל, אז פשוט תכינו כמות כפולה.

לשם מניעת פטריה בכף הרגל, תפזרו את האבקה על כפות הרגליים בין פעם לשלוש פעמים בשבוע. כדי למנוע את התפתחותן, כבר בתחילת הדרך.

אם אין לכם כרגע בבית את השמנים הנ"ל, אתם יכולים לשים במקומם את: שמן עץ התה, שמן לבנדר ושמן מנטה או שמן אקליפטוס.

במקרה ואין לכם בבית כרגע חימר בנטוניט, אתם יכולים לשים במקומו קורנפלור (עדיף אורגני), עד שתשיגו את החימר. הקורנפלור אומנם לא סופח רעלים, אך הוא יעיל מכיוון שהוא מסייע בייבוש המקום, מה שמחסל את הפטרת.


שאלות נפוצות

הטיפול הטבעי היעיל ביותר לפטריה בכף הרגל הוא שימוש באבקה ביתית המורכבת מחימר בנטוניט, אבקת פלפל קאיין, ושמנים אתריים כמו שמן קינמון, שמן ציפורן ושמן לבונה. אבקה זו מסייעת בחיסול הפטריה, סופחת לחות ורעלים ומרגיעה את העור.

הטיפול הטבעי בפטרייה בכף הרגל עשוי לקחת בין שבועיים לשלושה שבועות עד שתראו שיפור משמעותי. חשוב להתמיד בשימוש יומיומי באבקה פעמיים ביום, ולנקות ולייבש היטב את כפות הרגליים לפני השימוש.

כן, האבקה יכולה לסייע גם בטיפול בפטריה בציפורניים. יש לפזר אותה בזהירות על הציפורניים הנגועות ולחזור על הפעולה פעמיים ביום. חשוב לשמור על היגיינה נאותה ולטפל בציפורניים הנגועות בעדינות כדי למנוע החמרה במצב.

השימוש באבקה הטבעית בדרך כלל בטוח וללא תופעות לוואי, מכיוון שהיא מורכבת מחומרים טבעיים בלבד. עם זאת, במקרה של גירוי נוסף או תגובה אלרגית יש להפסיק את השימוש מיד ולשטוף את האזור במים פושרים. ייתכן כי אחד המרכיבים אינו מתאים לכם ולכן מומלץ לבדוק את הרגישות האישית לכל אחד מהמרכיבים לפני השימוש המלא.

כדי למנוע פטריה בכף הרגל בעתיד, יש לשמור על היגיינה נאותה של כפות הרגליים, לייבש אותן היטב לאחר המקלחת, ולהימנע מלבישת נעליים רטובות או סגורות לזמן ממושך. ניתן להשתמש באבקה הטבעית למניעה פעם עד שלוש פעמים בשבוע, ולוודא שמירה על כפות רגליים יבשות ומאווררות.


ניתן להשיג באתר הבריאות iHerb את רוב המרכיבים.

Advertisements
אבקת חימר בנטוניט
לחצו לקניה
פלפל קאיין אורגני
לחצו לקניה
שמן אתרי קינמון
לחצו לקניה
שמן אתרי ציפורן
לחצו לקניה
שמן אתרי לבונה
לחצו לקניה
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות