עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

יתרונות בריאותיים ומפתיעים מאכילת פירות וירקות סגולים

המשמעות של תזונה בריאה, היא אכילת יותר ירקות בכל ארוחה בהשוואה למזונות אחרים ויותר פירות במהלך היום, בשל העובדה שהם מקור טבעי אידאלי ועשיר בויטמינים, מינרלים ובחומרים מזינים נוספים החיוניים לשמירה על בריאותכם.

זמן קריאה: 2 דקות
(צילום: shutterstock)
פירות וירקות סגולים
שינוי גודל טקסט

הירקות והפירות בעלי מגוון צבעים כגון כתום, ירוק, צהוב, אדום, סגול ועוד. מומחים רבים לבריאות ממליצים להוסיף פירות וירקות סגולים לתזונה שלכם, היות ויש להם יתרונות בריאותיים רבים להעניק לכם.

5 היתרונות העיקריים של הירקות והפירות הסגולים

1. מאטים את תהליך ההזדקנות

פירות וירקות שצבעם סגול, עשירים מאוד בנוגדי חמצון העוזרים להאט את תהליך ההזדקנות של גופכם. אם אתם רוצים להיראות צעירים יותר מכפי גילכם, עליכם לאכול יותר ירקות סגולים במהלך השבוע.

Advertisements

ככל שהפירות והירקות בעלי גוון סגול כהה יותר, כך הם עשירים יותר בנוגדי חמצון.

2. מאזנים את לחץ הדם

מכיוון שהם מכילים פלבונואידים, מזונות כמו שזיפים או שזיפים מיובשים, חצילים, דומדמניות שחורות, ענבי קונקורד (זן של ענבים ביבשת אמריקה) וכרוב סגול, עוזרים לאזן את לחץ הדם שלכם.

אכילת הירקות והפירות הסגולים תפחית את הסיכון שלכם ללקות בלחץ דם גבוה, כמו כן במספר בעיות בריאותיות נוספות הקשורות ללב. יתרון נוסף שיש לירקות ופירות סגולים וטעימים אלה, הוא שהם מונעים את ההתפתחות של תאים סרטניים בגוף.

3. מונעים זיהומים בדרכי השתן

זה הוא יתרון מדהים נוסף שתקבלו מאכילת הירקות והפירות הסגולים הנפלאים הללו, הודות לאנתוציאנינים שהם עשירים בהם, המונעים מבקטריות כדוגמת אי- קולי להידבק לדפנות של דרכי השתן.

אי- קולי E.coli- נקרא על שם האדם שגילה אותו, אשרישיה קולי או אשריכיה קולי זה השם שלו בעברית, חיידק הנמצא בחלקה התחתון של מערכת העיכול וחלק מהאחריות שלו היא פעילות מעיים תקינה.

Advertisements

לכן ככל שאתם אוכלים יותר פירות וירקות סגולים, כך אתם מוגנים יותר מפני דלקות בדרכי השתן.

4. משפרים את בריאות הלב

חשוב מאוד שתחזקו את בריאות הלב שלכם על בסיס קבוע, כדי שתוכלו למנוע תקריות של התקף לב ובעיות לב נוספות. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות כן, היא אכילת פירות וירקות סגולים בתזונה היומית שלכם.

החל מנוגדי החמצון שהם עשירים בהם ועד האנתוציאנינים, חומרים מזינים אלה עוזרים לוודא שלבכם נמצא במיטבו כל הזמן.

5. מפחיתים את הסיכון לסרטן המעי

יתרון נוסף ולא פחות חשוב, שתקבלו מאכילת ירקות ופירות סגולים ונפלאים אלה, הוא הפחתת הסיכון שלכם לפתח סרטן במעיים.

האנתוציאנינים הקיימים בקליפת הפירות והירקות האלה אוצרים בתוכם כוח עצום כאשר מדובר בבריאות שלכם, לכן אל תוותרו על ירק סגול בכל ארוחה או על פרי סגול במהלך היום.

כפי שאתם רואים, לפירות ולירקות הסגולים המרהיבים והטעימים האלה, יש שפע של יתרונות לבריאות שלכם. כאשר אחד מהדברים הטובים שלהם הוא, שאתם יכולים להכין אותם במגוון דרכים וצורות, שיגרמו לכל בני המשפחה שלכם לאהוב אותם.

אל תופתעו שלאחר אכילת הפירות והירקות הסגולים, אתם תחושו בריאים יותר מאשר הרגשתם לפני כן.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות