עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

פצע קר (הרפס סימפלקס) 6 דברים הגורמים לו להתפרץ

את התרחיש הבא בוודאי חוויתם לפחות פעם אחת בחיים שלכם, אתם בדיוק נמצאים בתהליך של התארגנות לאירוע חשוב, לפגישה או אפילו לדייט, יש לכם בגד יפה מוכן, השיער שלכם ביום טוב (האיפור מושלם) ופתאום אתם מגלים..

זמן קריאה: 2 דקות
אילוסטרציה: (shutterstock)
פצע קר, הרפס סימפלקס
שינוי גודל טקסט

פצע קר שהחליט לצאת דווקא עכשיו ושהרגשת העקצוץ שחשתם על השפה העליונה או התחתונה אתמול, לא הייתה סתם משהו חולף. לנשים שבינינו ברור שאף כמות של קונסילר לא תסתיר אותו ולגברים, אין אפילו איך לטשטש אותו.

פצע קר יכול לקרות לכל אדם ועל פי מרפאת מאיו ארה"ב, 90% מכלל האנשים הבוגרים בעולם יקבלו תוצאה חיובית בבדיקה של הווירוס הרפס סימפלקס – HSV-1, הגורם לפצע הקר להתרחש.

Advertisements

בעוד הרוב המכריע של האנשים הנושאים בתוכם את הווירוס הרפס סימפלקס (HSV-1), לא יחוו תסמינים ולעתים נדירות אם בכלל, יחוו התפרצות.

בשביל כל שאר הנשאים, פצע קר הוא מטרד מביך, המתפרץ בזמנים בלתי צפויים. לאנשים הסובלים מפצעים קרים חשוב לדעת שישנם דברים היכולים לעורר התפרצויות.

חלק מהדברים בלתי ניתנים לשליטה ולמזלנו, בחלק מהדברים ניתן לשלוט.

אלה הם 6 הדברים המעוררים את התפרצותו של פצע קר

1. זיהום ויראלי (נגיפי)

זיהום נגיפי הוא אחד ממעוררי ההתפרצות של פצע קר, שקשה להימנע מהם.

אך דברים מסוימים כמו למשל, לשטוף ידיים עם סבון על בסיס קבוע והתרחקות מאנשים חולים, יצמצמו את הסיכויים שלכם לתפוס חיידק שעלול לגרום להתפרצות של אותו פצע קר.

Advertisements

2. חום גבוה

חום גבוה הוא עוד מעורר התפרצות שקשה לשלוט בו. אבל, כמו עם זיהומים, הקפדה על היגיינה אישית מפחיתה את הסיכויים שלכם לחלות; ובדרך זו פוחתים הסיכויים שלכם להתפתחות של חום גבוה המעורר את ההתפרצות של ה- פצע הקר.

3. לחץ

לחץ נמצא בקטגוריה של מעוררי ההתפרצות, שאתם כן יכולים לשלוט עליהם. הלחץ היומי שאתם נמצאים בו, זורע הרס בגופכם גם בדרכים אחרות.

לכן שליטה על רמות הלחץ שלכם, תיתן לכם יתרונות נוספים, מעבר להפחתת הסיכויים שלכם להתפרצות של פצע קר. תעשו פעילויות מרגיעות כמו בילוי עם חברים טובים, מדיטציה, תרגילי נשימות, תחביבים מהנים וכדומה.

4. שינויים הורמונליים

חלק מהשינויים ההורמונליים העלולים לגרום להתפרצותו של פצע קר, קשורים גם לווסת של האישה וזו הסיבה שלא כל כך קל לשלוט עליהם.

לכן חשוב מאוד שתאזנו את ההורמונים שלכם, תבססו את התזונה שלכם על פירות וירקות, אגוזים, זרעים, דגנים מלאים וקטניות ותמעיטו ככל האפשר במזונות מעובדים, קמח לבן, סוכר לבן ומלאכותי, בשרים מעובדים וכדומה.

5. עייפות

שינה איכותית במשך 7-9 שעות בכל לילה, חשובה מאוד לכל כך הרבה היבטים של בריאותנו הגופנית והנפשית כאחד. בעיקר כאשר אתם חווים התפרצות של פצע קר, שינה איכותית של 8 שעות בלילה, תסייע לכם מאוד.

אך אל תחכו להתפרצות הבאה, תתחילו להרגיל עצמכם לשינה איכותית באורך של 8 שעות, בכל לילה, כבר מהיום. כך תמנעו מעצמכם את ההתפרצות הבאה שעלולה להיגרם בשל המחסור בשעות שינה.

6. חשיפת יתר לרוח או לשמש

חשיפת יתר לאיתני הטבע בהחלט עלולה לגרום להתפרצותו של פצע קר. לבישת צעיף או ברדס (קפוצ'ון) בימים עם רוחות עזות, או חבישת כובע וישיבה במקומות מוצלים בימים שטופי שמש, תסייע לכם.

זה לא אומר שאתם לא צריכים לשבת חשופים לשמש אף פעם, אלא תמתנו את מספר השעות שאתם מבלים בשמש, בעיקר בשמש החזקה של הצהריים. מכיוון שעוצמת השמש בבוקר ובערב, מסייעת לריפוי הגוף.

ההתמודדות עם הווירוס הרפס סימפלקס – HSV-1, אמנם לא פשוטה, אך אתם בהחלט יכולים לסייע לגופכם להיפטר ממנו על ידי תזונה בריאה, הכוללת את חומצת האמינו ל-ליזין והשופעת בויטמינים C, A ו- E ועוד.

על ידי הימנעות ממזונות ומסוכרים מעובדים ומלאכותיים ועל ידי העשרת התפריט היומי שלכם בפירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, זרעים וקמחים בריאים כמו קמח מלא, כוסמין וכדומה, אתם תחזקו את גופכם ואת מערכת החיסון שלכם.

אתם בוודאי כבר יודעים שגוף ומערכת חיסון חזקים, יכולים להכניע ולהיפטר יחדיו מכל נגיף, חיידק וזיהום, עוד לפני שהוא פוגע בגופכם. תשמרו על הבריאות שלכם, היא יקרה וחשובה מאוד.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות