עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

7 צמחים מדהימים, שיעשירו את ביתכם בחמצן ובשלווה

כולנו יודעים זה מכבר, שצמחים סופגים את הפחמן הדו חמצני ומוציאים חמצן. תהליך זה נקרא פוטוסינתזה (בלטינית- Photosynthesis) ובעברית תהליך זה נקרא הטמעת אור.

זמן קריאה: 3 דקות
שינוי גודל טקסט

פוטוסינתזה, הוא התהליך שבו הצמחים מייצרים אנרגיה ותרכובות אורגניות. מספר מחקרים שהיו בהולנד אימתו את העובדה שאנשים ששהו בחדרים בבתי חולים ששמו בהם צמחים, היו רגועים ונינוחים יותר, מאנשים בחדרים שלא היו בהם צמחים.

אז אם תהיתם מדוע ישיבה בחורשה או שדה צבעוני של פרחים גורמת לכם למצב רוח טוב, לשלווה ולתחושת רגיעה, זו הסיבה לכך.

Advertisements

צמחים משרים שלווה מכיוון שהם סופגים את הרעלים שבאוויר ומייצרים מהם חמצן וכך מעשירים את גופכם בחמצן ומקלים על תהליך ניקוי הרעלים שעושים הכבד והכליות וגם מונעים מהריאות לספוג את הרעלים הללו.

אך הנה עובדה שאולי אתם לא יודעים, ישנם צמחים התורמים הרבה יותר לסביבה, מייצור חמצן וטיהור האוויר מרעלים, הם גם ממלאים את הבית באנרגיות טובות.

תבחרו לכם צמח או שניים מהרשימה ותשימו בבית, במשרד, בכיתה ובכל מקום שבו אתם שוהים שעות רבות כל יום. כך תוודאו שאתם נמצאים בסביבה עשירה בחמצן, נקייה מרעלים וגם האווירה תהיה רגועה, שלווה ונינוחה יותר.

7 הצמחים מטהרי האוויר המדהימים ביותר לבית ולמשרד שלכם

1. אלוורה (Aloe Vera)

צמח האלוורה המכונה גם "צמח האלמוות", עם כינוי נוסף 'פצצת חמצן', נקרא כך בעיקר בשל היכולת שלו להעלות בצורה משמעותית את רמות החמצן בחלל הבית.

צמח מדהים זה מסוגל לספוג יותר פחמן דו חמצני, חד תחמוצת הפחמן ופורמלדהיד מרוב הצמחים. צמח האלוורה הוא צמח טרופי, הזקוק להרבה אור שמש ולעציץ עם ניקוז טוב.

Advertisements

מכיוון שצמח מופלא זה אינו זקוק לכמויות גדולות של מים. השקיה של פעמיים שלוש בשבוע, מספקת לו בהחלט את הצורך במים. צריך לוודא שהאדמה תהיה לחה בלבד, לא להציף אותו במים ולוודא שיש ניקוז בעציץ.

ובנוסף לכך, תוכלו גם להיעזר בג'ל המרפא והמדהים שמכילים העלים שלו לריפוי פצעים וכוויות, לטיפול באקנה, חבורות, כוויות שמש וכו'.

2. לילי השלום (Peace lily)

שמו הבוטני של לילי השלום הוא ספטיפילום וליס. זה הוא צמח יפהיפה והוא מצוין לטיהור האוויר מרעלים כגון פורמלדהיד, בנזן, קסילן, טריכלוראתילן ואמוניה. צמח זה גם מתאים מאוד לאנשים הסובלים מאסתמה.

קל מאוד לגדל צמח נפלא זה בבית. הצל והטמפרטורה של הבית מתאימים לו מאוד. צריך להשקות אותו אחת לחמישה עד 7 ימים, פשוט תבדקו אם האדמה לחה, אם היא יבשה הוא זקוק לכמות מים מספקת כדי שהאדמה תהיה לחה בלבד, לא להציף אותו.

3. צמח עכביש (Spider plan)

צמח העכביש הוא צמח ביתי נפוץ מאוד. צמח נהדר זה מפיק תועלת משהייה בשמש ישירה. צמח נדיר זה מסנן ביעילות שטח של 200 מטר מרובע מרעלים.

הרעלים שאותם הוא מסנן בין היתר הם: בנזין, פורמלדהיד, סטירן ופחמן חד חמצני. צמח זה נמצא בין הצמחים המועדפים ב- נאס"א (NASA) לטיהור האוויר.

קל מאוד לטפל בצמח זה. הוא אינו זקוק לטיפוח יום יומי, בנוגע להשקייה תשאלו במשתלה, הוא אינו זקוק לטיפוח יומיומי.

4. לענה דרקונית (Estragon)

שמה המדעי של הלענה הדרקונית הוא ארטמיסיה דרקונקולוס ושמה בספרדית הוא אסטרגון. זה הוא עשב טיבול רב שנתי, הנמצא במטבחים שונים ברחבי העולם. צמח זה היה בשימוש בתקופת האימפריה רומית כמאלחש כאבי שיניים.

צמח זה זקוק לאור שמש חלקי או מלא, צריך לוודא שהאדמה לחה כל הזמן, אך לא מימית. רצוי לבדוק את האדמה אחת ליומיים ואם היא יבשה לגמרי, רק אז להשקות אותו במספיק מים כדי שהאדמה תהיה לחה בלבד.

5. קיסוס אנגלי (English ivy)

צמח נפלא זה מטהר 60% מהרעלים באוויר ו-58% חלקיקי צואה מהאוויר תוך 6 שעות. צמח זה נבחר ע"י נאס"א כצמח הטוב ביותר לסינון האוויר, מכיוון שהוא מפרק את הפורמלדהיד ביעילות רבה מאוד.

צמח זה זקוק ל-4 שעות של שמש ישירה ביום, לפני שאתם משקים את הצמח, בדקו את האדמה. אם האדמה יבשה לחלוטין רק אז תשקו אותו, אבל לא יותר מידי, הוא לא אוהב להיות מוצף, לכן גם חשוב שיהיה ניקוז טוב בעציץ שלו.

6. חרצית (Chrysanthemum)

פרח החרצית מנטרל מהאוויר 90% של פורמלדהיד תוך 24 שעות. בפרחי החרצית משתמשים ברפואה הסינית כאשר הם יבשים על מנת להרגיע, לחטא וכאנטיביוטיקה טבעית לגוף. לכל צבע של פרח יש תפקיד שונה לגוף.

צמח נדיר זה גם נמצא בשימוש נרחב ברחבי בעולם כקוטל חרקים, מכיוון שהוא מכיל חומרים ששמם הוא פירטרינים והם רעילים לחרקים. השימוש בפרחים אלה לרפואה ידוע כבר מהתקופה הפרסית שהייתה במאה החמישית לפני הספירה.

צמח זה זקוק לאור שמש ישיר, על מנת שהניצנים יפרחו וכדי שיוכל לבצע את יכולתו לטיהור האוויר בצורה מלאה. יש להשקות אותו כל יום, אך לא להציף את העציץ. רצוי שיהיה ניקוז טוב.

7. פותוס זהוב (Golden Pothos)

זה הוא צמח מדהים נוסף הנמצא בין הצמחים המועדפים על נאס"א מכיוון שהוא מסנן את הפורמלדהיד מהאוויר בצורה יעילה מאוד. זה צמח מאוד עמיד וחזק.

בנוסף לכך שהוא מפרק ביעילות את הפורמלדהיד מהאוויר הוא גם מפרק בנזין טריכלוראתילן ביעילות רבה. הוא זקוק לאור שמש לא ישיר אך בוהק, יש להשקותו אך ורק כאשר האדמה יבשה לגמרי, לא להציף את העציץ במים, זקוק לניקוז טוב של העציץ.

צמחים מדהימים נכון? כל צמח והסגולות שלו. כל אחד מהצמחים האלה הוא בחירה מצוינת לניקוי האוויר בביתכם מרעלים ולהקלה על הנשימה. עדיף לא לשים את הצמחים בחדר השינה, מכיוון שבלילה הצמחים פולטים פחמן דו חמצני.

אתם יכולים לשלב בבית או במשרד, כמה מהצמחים האלה ובטח שבחצר אתם יכולים לשתול אפילו את כולם. תבחרו את הצמחים שהכי מתאימים לכם לבית, למשרד, לכיתה בבית הספר וכו' וכך תיהנו מאוויר נקי יותר, מרוגע ומבריאות טובה יותר.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות