עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

כך תמנעו מאגירת רעלים בתאי השומן, הגורמים לכם להיראות שמנים ונפוחים

גוף האדם מאוד חכם, הוא יודע כיצד ומתי להיפטר מרעלים מהגוף בצורה טבעית. אולם בסביבה הרעילה של ימינו והמזון עמוס הכימיקלים, מערכת העיכול והכבד שלנו בקושי עומדים בקצב, במיוחד כאשר מדובר על הוצאת הרעלים המסיסים בשומן, החוצה.

זמן קריאה: 2 דקות
אילוסטרציה: (shutterstock)
רעלים בכבד
שינוי גודל טקסט

בזמן שקל לגוף שלכם לשטוף החוצה את הרעלים המסיסים במים, את הרעלים המסיסים בשמן כמו מתכות כבדות, חומרי הדברה, חומרים משמרים, תוספי מזון, מזהמים למיניהם, שבבי פלסטיק וכימיקלים סביבתיים נוספים זה כבר מורכב יותר.

מכיוון שהם צריכים להפוך להיות מסיסים במים לפני שהגוף יוכל לשטוף אותם החוצה; וזה לא פשוט בכלל כאשר מערכת העיכול ותהליכי ניקוי הרעלים של גופכם אינם פועלים כראוי.

Advertisements

אז איך תדעו אם הכל פועל אצלכם כשורה?

הכל מתחיל ברקמה הלימפטית הקשורה למעי (GALT), המקיפה את כל דרכי המעיים. בהן פועלים הלקטאלים (קפילרות של מערכת הלימפה המתאחדות לצינורות לימפטים גדולים יותר) כדי לספוג ולעבד חומרים מזינים ושומנים רעילים.

שני דברים חייבים לקרות כדי שהכל יפעל כשורה: 0.63 הסנטימטרים שבתוך דופן המעי חייבים שה-סיסי או ה-מוריגים (villi- בליטות שדומות לאצבע) והלקטאלים יתפקדו כמו שצריך, בזמן ש-0.63 הסנטימטרים שמחוץ למעי לא יכולים להיות גדושים.

אם מערכת הלימפה גדושה, התהליך הטבעי של עיבוד הרעלים המיועדים להשמדה ע"י הכבד נפגע קשות.

התסמינים העיקריים שאתם צריכים לשים לב אליהם

ישנם מספר תסמיני מפתח שצריך לשים לב אליהם שקורים במצב של גודש ב- רקמה הלימפטית המשפיעים על מערכת הלימפה.

  • ישנו שומן עודף סביב הבטן שלכם
  • ישנה נפיחות
  • גירויים או עקצוצים בעור
  • ידיים ורגליים נפוחות
  • נפיחות בחזה ורוך בחזה במהלך הוסת
  • רגישויות יתר
  • כאבי ראש אקראים
  • נוקשות במפרקים

שומן עודף בבטן

ישנם גורמים רבים הכוללים תזונה לא טובה, מתח יתר והיסטוריה של עצירות. עצירות יכולה לכפות את הופעת הריר, כשיותר מידי ריר גורם לשלשולים. הגוף יראה נפוח בעיקר באזור הבטן.

Advertisements

כאשר יש יותר מידי ריר, הרעלים, שנספגים בדרך כלל לתוך הלימפה כדי לנטרלם, ע"י הגברת כמות הכדוריות הלבנות ביותר מ-500 צמתים לימפתיות בתוך מערכת הלימפה אולי לא יספגו, מה שעלול לגרום לרעלים לחזור לכבד.

כבד מוצף זה לא דבר טוב

במילים פשוטות יותר, כבד מוצף הינו דבר גרוע לחלוטין. כאשר הכבד גדוש זה עלול להסתיים בתוצאה של עיבוי המרה ועכירתה, מה שמקשה על פירוק מאכלים שומניים, מתכות כבדות ורעלים אחרים המסיסים בשומן.

אנו זקוקים לזרימת מעיים אופטימלית, כדי לשמור על בריאותו הטובה של האיבר. המרה מאכלת מתכות כבדות, טפילים, חומרי הדברה, חיידקים מזיקים וכימיקלים רבים נוספים היכולים לגרום בעיות לגופכם.

כאשר ישנה כמות מספקת של סיבים בתזונה שלכם, גופכם צריך לפעול כמו שצריך. אולם אם יש מחסור בסיבים אז 94% מהמרה והרעלים שהיא מאכלת, יחזרו בחזרה לכבד.

מרה מעובה ורעלים בכבד דוחפים את המתכות המסיסות בשומן לתוך זרם הדם, הם מצידם יכולים להיכנס לתוך תאי השומן שבהם הם יכולים להיות מאוחסנים למשך שנים רבות ולגרום להתחמצנות וניוון, הגורמים בסופו של דבר למצב של חוסר איזון בריאותי.

תשרפו את השומנים כדי להיפטר מהרעלים שבבטן

חשוב מאוד לשרוף את השומן המיותר זהה מכיוון שהוא עמוס ברעלים שהצטברו בגופכם. כדי לעזור לגופכם להיפטר מהרעלים שבתאי השומן, עליכם לחולל משפר שינויים באורח חייכם.

תזונה, תכניסו לחיים שלכם יותר ירקות ופירות טריים, שום, כורכום, ירקות ירוקים עליים כמו פטרוזיליה וקוסברה, תפוחים, תפוזים, אגסים, אבטיח, מלון, לימון וכדומה, הם עשירים כולם בנוזלים, בויטמינים ובמינרלים והם יחזקו את מערכת החיסון שלכם.

התעמלות, תתעמלו על בסיס קבוע בין 3-4 פעמים לשבוע, בין 20-45 דקות כל פעם, או שתצאו להליכות של 40-60 דקות.

תמצאו דרכים להקל על הלחצים היומיים ועל המתח, תקראו ספרים, תאזינו למוזיקה שאתם אוהבים, תצאו לרקוד עם חברים, תלכו לשחות בים או בבריכה, תעשו מדיטציות, תרגילי דימיון מודרך, תרגילי נשימות, כל דבר שיגורם לכם לחוש שלווה ושמחה.

החיים שלכם נמצאים בידיים שלכם ואתם ראויים לחיות חיים בריאים, מלאי סיפוק ואושר. אז אל תחכו שחלילה יקרה משהו, תתחילו מעכשיו לשמור על עצמכם.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות