עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

תקראו את זה לפני שאתם הולכים שוב להסתפר

החלק הכי פחות נעים בלהסתפר, זה לא המחיר או החשש שהספר יגזור לכם יותר שיער ממה שביקשתם, החלק הכי פחות נעים זה החלק שבו חופפים לכם את השיער על הכיור.

זמן קריאה: 2 דקות
שבץ מוחי
שינוי גודל טקסט

אמנם יש בכיורים של הספרים חריץ המיועד לראש, אך זה בכל זאת לא כל כך נח. כדאי שתהיו מאוד זהירים בנוגע לכיור החפיפה, מכיוון שיש משהו רציני יותר מחוסר הנוחות.

הספר שלכם, מבלי לדעת כמובן, שם אתכם בסיכון ללקות ב- 'שבץ מוחי של סלון יופי'. המומחים אומרים שזה שבץ מוחי הנגרם בשל פגיעה בכלי הדם שבצוואר, כתוצאה מהמאמץ ומתנועות הנדנוד של הראש, שנוצרות בשל הכיור שבסלון היופי.

Advertisements

יכול להיות שנתקלתם במקרה שבו אישה הבחינה לפתע בחולשה בזרועה השמאלית וברגלה השמאלית, בערך שבוע לאחר שביקרה בסלון היופי.

שבוע נוסף לאחר מכן, היא הובהלה לביה"ח עם בחילות, הקאות וחום גבוה. הרופאים הודיעו למשפחה שהיא לקתה בשבץ מוחי.

מה זה שבץ מוחי

שבץ מוחי הוא מחלה הנגרמת בגלל שמגיע מעט מידי חמצן למוח. כאשר כלי דם נחסם או ניזוק, זה גורם לזרימה לא תקינה של דם למוח ואפילו עלול להוביל להתקרשות של דם.

זרימת הדם המופחתת הזו, עושה את דרכה למוח והורגת תאי מוח. ההשלכות על הגוף תלויות באזור במוח שניזוק. אם ניזוק הצד השמאלי של המוח, יופיעו קשיים בדיבור ועם השפה ו/או בעיות בצד הימני של הגוף.

אם ניזוק הצד הימני של המוח, יכול להיות אובדן ראייה ו/או בעיות בצד השמאלי של הגוף. בארה"ב השבץ המוחי הוא הגורם הנפוץ ביותר לתמותה ובישראל הוא במקום השלישי.

Advertisements

בארה"ב היחס בין נשים וגברים הלוקים בשבץ מוחי הוא 40% גברים ו-60% נשים, בישראל היחס הוא 47% נשים ו-53% גברים.

תסמינים של שבץ מוחי שאי אפשר לפספס

  • חולשה בצד אחד של הגוף
  • צד אחד של הפנים נפול
  • לקויות בדיבור (יכול להישמע כשכרות)
  • אבדן ראייה, ראייה כפולה, סחרור בראייה

מספר דרכים למניעת שבץ מוחי

במספרה / בסלון היופי

חשוב מאוד שתשמרו על הצוואר שלכם, תבקשו מהספר שיחפוף את שיערכם בכיור שמותאם לגובה שלכם או בכיסא שניתן להתאים לגובה הכיור.

תניחו מתחת לצוואר בזמן החפיפה אצל הספר, לפחות מגבת אחת מקופלת, כדי למזער את המאמץ של הצוואר עד כמה שניתן.

כשאתם בבית

לחץ דם

אם אתם סובלים מ- לחץ דם נמוך או גבוה, תמצאו דרכים טבעיות יומיומיות למתן אותו. מכיוון שהמומחים אומרים שלחץ הדם הוא הגורם הגדול ביותר שניתן למנוע, כדי להימנע משבץ מוחי.

שמירה על לחץ דם מאוזן היא אחד מההבדלים הגדולים ביותר שתוכלו לעשות, כדי למנוע שבץ מוחי.

תזונה

חשוב מאוד שהתזונה שלכם תהיה מאוזנת ובריאה. אם אתם אוכלים מאכלים שמכילים כמויות גבוהות מידי של שומן טראנס, כולסטרול, סודיום (הוא תרכובת כימית שמוסיפים למלח השולחן) וסוכר לבן, אתם מעלים את הסיכון שלכם לשבץ מוחי, כל יום.

תוציאו מהתזונה שלכם את המזונות המעובדים הנ"ל ותכניסו במקומם מזונות מלאים המכילים שומנים בריאים וטבעיים, במקום מלח שולחני תתחילו להשתמש במלח הימלאיה ורוד או מלח ים אטלנטי וכדומה.

תפחיתו את צריכת דברי המתיקה והסוכר הלבן, הפרוקטוז, הגלוקוז וכדומה ובמקומם תאכלו יותר פירות, סוכר חום, דבש, סילאן.

פעילות גופנית

הפעילות הגופנית חשובה לא רק לכדי למנוע שבץ מוחי, אלא גם לבריאות הכללית שלכם. היות ובאותה מידה שחשוב מה אתם מכניסים לגופכם, חשוב גם מה שאתם עושים איתו.

אם אורח החיים היום יומי שלכם נטול פעילות גופנית, הסיכון שלכם ללחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, סוכרת, מחלות לב, שבץ וכדומה, גבוה יותר.

חשוב מאוד: אם שתם שמים לב שמישהו בקרבתכם חווה את אחד מהתסמינים הנ"ל של שבץ מוחי, תפנו במהירות לעזרה רפואית! מכיוון שככל שתגיבו מהר יותר לסימני האזהרה, כך עולים הסיכויים להחלמה והתאוששות.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות