עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

8 המזונות הטובים ביותר לשמירה על הריאות

החל מהמהפכה התעשייתית, זיהום האוויר עלה בכמה מדרגות שהן הרבה מעבר לעישון סיגריות. האוויר שאנו נושמים עתיר כימיקלים, עשן של אוטובוסים, תחנות פחמיות, עשן של מכוניות, מפעלים, אבק ועוד והריאות שלנו הן אלה שסופגות את עיקר הזיהום.

זמן קריאה: 4 דקות
שינוי גודל טקסט

לכן חשוב מאוד לדעת כיצד אנו יכולים לשמור על הריאות שלנו; ואחת הדרכים היא המזון שאנו אוכלים. אז אם אתם רוצים לחיות חיים בריאים, עליכם לנקוט בפעולה שתהפוך את החיים שלכם לטובים, מאושרים וכמובן בריאים יותר.

על מנת להשיג חיים בריאים וטובים אלה, אתם צריכים לאכול מזונות בריאים, לשנות את אורח חייכם לבריא יותר, להקפיד על פעילות גופנית סדירה וכל אלה יחד יעזרו לכם לשמור על שרירי הידיים, החזה והרגליים שלכם במצב מעולה ויחזקו את אספקת החמצן ללב ולריאות שלכם.

Advertisements

התזונה בהחלט משפיעה על בריאות הריאות שלכם

ישנם אנשים שאולי יופתעו לגלות שהמזונות שהם אוכלים משפיעים על הנשימה שלהם. כמובן שעליכם גם לקחת בחשבון שהמזונות שאתם אוכלים, משמשים כדלק לשמירה על כל מערכות הגוף שלכם; והם מספקים לגופכם את האנרגיה שלה הוא זקוק לביצוע כל הפעילויות הגופניות והמוחיות שאתם עושים בכל שנייה.

בעזרת אכילת המזונות הנכונים והזנת גופכם בחומרים המזינים שלהם הוא זקוק, אתם תוכלו לחזק ולטפח את מערכת הלב וכלי הדם שלכם, תוך כדי שמירה על בריאות הריאות שלכם. אתם תנשמו בקלות רבה ובחופשיות.

האיזון התזונתי הכרחי

התזונה שלכם צריכה להיות בנויה מהשילוב הנכון של חלבונים, פחמימות ושומנים בריאים. כאשר הגוף שלכם מבצע חילוף חומרים לפחמימות, הוא יוצר יותר פחמן דו חמצני, מאשר כאשר הוא מבצע חילוף חומרים לשומנים בריאים.

לכן אנשים מסוימים הסובלים ממחלת ריאות חסימתית כרונית, עוברים לתזונה המכילה פחות פחמימות ויותר שומנים בריאים, העוזרת להם לנשום ביתר קלות.

כמובן שהשומנים חייבים להיות השומנים הנכונים, למרות שהחדשות האחרונות בנוגע לסכנות שאינן מובנות כהלכה של השומנים הרוויים, תשנה את הדרך שבה אנו מביטים עליהם בעתיד הקרוב.

Advertisements

במובנים של אוכל לבריאות הריאות, עליכם להבין בראש ובראשונה את הצורך של גופכם לתזונה ואת המשמעות של תזונה מסייעת.

אתם זקוקים ל:

  • לצרוך כמות קלוריות התואמת את צריכת האנרגיות של גופכם.
  • לצרוך פחמימות המספקות כוח עמידה מספק.
  • לצרוך חלבון הנותן לשרירים שלכם מספיק כוח.
  • לצרוך שומנים בריאים להוספת אנרגיה לגופכם.

בנוסף ליסודות החשובים האלה, אתם צריכים גם לוודא שהתזונה שלכם כוללת כמות מספקת של סיבים, ויטמינים ומינרלים. כל אלה חשובים מאוד ולא רק לבריאות הריאות שלכם, אלא גם לתפקוד התקין של מערכות הגוף שלכם ולשם הרווחה הכללית של גופכם.

תעזרו לריאות שלכם להיות בריאות למשך כל החיים

כפי שד"ר נורמן ה. אדלמן, קצין הרפואה הראשי של האגודה האמריקאית לריאות אומר, "הריאות שלכם עמידות מאוד, בתנאי שהן אינן מותקפות מבחוץ".

ד"ר אדלמן אומר שעל פי רוב, הריאות שלכם לא יהיו בצרות אלא אם אתם גורמים להן לצרות. מחובה לציין שעישון בהחלט גורם לצרות לריאות שלכם.

אלה הם המזונות הטובים ביותר לשמירה על בריאות הריאות שלכם

1. ירקות בעלי עלים ירוקים כהים

ירקות בעלי עלים ירוקים כהים, הם בין המזונות המעולים ביותר לשמירה על בריאות הריאות שלכם. הם מהווים מקור עשיר לויטמין C ולקרטנואידים לוטאין וזאקסנטין.

קרטנואידים הם פיגמנטים מסיסים בשמן הקיימים בצמחים ושני הקרטנואידים המסוימים האלה, עוזרים להפחית את הסיכון להתפתחות סרטן הריאות והשד על פי, המרכז הלאומי למידע ביוטכנולוגי האמריקאי (גוף שממומן על ידי הממשלה).

2. אשכולית

במובנים של מזונות השומרים על בריאות הריאות, האשכוליות נמצאות גם הן בראש הרשימה. זאת מכיוון שהן מכילות פלבנואיד מסוים הנקרא נריגנין, הידוע ביכולתו למנוע את פעילותם של אנזימים מסוימים, היכולים לגרום להתפתחות הסרטן.

בנוסף לכך, האשכוליות גם ידועות בכוחן לנקות את הריאות בקרב מעשנים ובקרב אנשים שהפסיקו לעשן.

3. תפוח

כולכם בוודאי מכירים את האמרה "תפוח אחד ביום משאיר את הרופא רחוק". יתרונותיהם הבריאותיים של התפוחים, כבר תועדו היטב, אך עדיין לא בצורה ממוקדת בהקשר של בריאות הריאות.

אולם עם זאת, ישנן הוכחות רבות לכך שהם בין המזונות הטובים ביותר לשמירה על בריאות הריאות שלכם. באתר הנקרא applepolyphenols.com, פורסם מחקר שבוצע בהוואי על תפוחים.

במחקר זה תועדה ירידה של 40-50% בסיכון לפתח סרטן הריאות, בקרב אנשים שעיכלו את הכמות הגבוהה ביותר של הפלבנואידים של תפוחים.

4. בצל

מסתבר שלא רק תפוח ביום מרחיק את הרופא, אלא שגם הבצל מרחיק את הרופא מכיוון שהבצל מכיל פלבנואיד מסוים הנקרא קוורצטין.

בנוסף לעובדה שהבצל נותן לגופכם הגנה מסוימת מפני סרטן הריאות והערמונית, אכילת בצלים גם מפחיתה את הסיכון שלכם ללקות במחלות לב ושבץ.

5. ירקות ממשפחת המצליבים

ירקות מצליבים, עשירים מאוד באיזותיוציאנטים (Isothiocyanates), שגם הם נמצאים ברשימה של המזונות לשמירה על בריאות הריאות שלכם.

האיזותיוציאנטים, מפחיתים בצורה משמעותית את ההתרחשות של סרטן הריאות באחוז מרשים של 23%, על פי מחקר שפורסם באתר של המרכז הלאומי למידע וביוטכנולוגיה האמריקאי.

הירקות המצליבים כוללים ברוקולי, כרובית, כרוב, קייל, צנון וכדומה. בנוסף לכך שהם מכילים איזותיוציאנטים, ירקות אלה מכילים גם רמות גבוהות של כלורופיל, העוזר לנקות את הדם ולייצור של תאי דם. מלבד כל אלה, הם מקור מצוין לנוגדי חמצון חזקים מאוד.

6. רימון

ה-רימון הפגין את יכולתו המרשימה להפחית את גדילתם ואת התפשטותם של תאי סרטן בריאות; ואף למנוע את התפתחותו של סרטן הריאות, בקרב עכברים.

זאת על פי מחקר שבוצע לאחרונה באוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון ארה"ב, שבו נעזרו בתמצית אשכוליות. בקרב העכברים שנלמדו במהלך המחקר, נצפה צמצום בגידול בכ- 53.9% לאחר 84 ימים; וצמצום של 61.6% לאחר 140 ימים.

השימוש ברימון כצמח מרפא קיים כבר מאות שנים. הוא מכיל רמות גבוהות יותר של נוגדי חמצון ביחס ליין אדום ותה ירוק, ששניהם נחקרו והתגלו בשנים האחרונות כחומרים מונעי סרטן.

7. קטניות, זרעים ואגוזים

הקטניות, הזרעים והאגוזים הם מקורות עשירים מאוד למינרל מגנזיום. המגנזיום הוא מינרל חיוני מאוד לבריאות הריאות. בנוסף לכך, פירותיה אלה של אמא טבע גם הוכחו כמקור מצוין לחומצות שומן חיוניות, ההכרחיות לשמירה על בריאות מערכת כלי הדם והלב שלכם.

8. כורכום

הכורכום ידוע זה מכבר, כאחת מהתרופות הטבעיות החזקות ביותר. הכורכום מכיל חומר טבעי הנקרא כורכומין, שעד היום עוד חוקרים את כוחותיו ויכולותיו המרפאים והחזקים.

הכורכום הוא כלי עזר ידוע ברפואה האלטרנטיבית הטבעית כצמח מרפא כבר מאות שנים; והוא מתועד היטב בשל היכולת שלו כאחד מהמזונות היעילים ביותר לשמירה על בריאות הריאות, כמו גם בשל יכולתו למנוע את התפתחות סרטן המעי ומחלות כבד.

תשמרו על הריאות שלכם בריאות

תזונת ריאות עלובה, היא אחת מהנסיבות המתישות ביותר שכל אדם עלול להיקלע אליהן. כמעט ואין דבר גרוע יותר מחוסר היכולת לנשום בחופשיות. מצב כזה גורם לתובנה, עד כמה חשוב המזון וכמה חשובה בריאות הריאות.

על מנת לשמור על פעילות תקינה של הריאות שלכם, או כדי לעזור להן להחלים לאחר מחלה, או אפילו אם אתם מעשנים או שהפסקתם לעשן, אכילת המזונות הנכונים הכרחית מאוד.

אך עליכם לזכור, שכדי למקסם את אורח החיים הבריא שלכם, תזונה נכונה ובריאה זה לא הכל. עליכם גם לעשות פעילות גופנית.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות