עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

5 עובדות שלא ידעתם על שמן קוקוס לטיפוח השיער

שמן קוקוס הוא אחד מהמרכיבים הבריאים ביותר על כדוה"א והוא מחזק את בריאות הגוף שלכם. הוא מאוד מועיל לעור, לשיער, לציפורניים וזו הסיבה שמוסיפים אותו לפעמים לקרם גוף, משחות הגנה מהשמש ולמוצרי יופי נוספים.

זמן קריאה: 3 דקות
שמן קוקוס לשיער
שינוי גודל טקסט

שמן וחלב קוקוס נפוצים מאוד בהודו, בורמה, סרי לאנקה, מלזיה, אינדונזיה, פיליפינים והקריביים, הנשים שם נעזרות בשמן קוקוס כדי לטפח את שיערן ולשמור עליו ארוך ורך כמשי, כבר מאות שנים רבות.

במאמר זה אנו נציג לפניכם את עיקר יתרונותיו של שמן הקוקוס לטיפוח וחיזוק שיערכם.

Advertisements

5 הדרכים היעילות ביותר, לטיפוח שיערכם ע"י שמן קוקוס

1.  מתקן נזקים בשיער

שמן קוקוס טוב בהרבה יותר משמן מינרלים ומשמן חמניות, במניעת נזקים לשיער. זה השמן היחיד שמפחית את אובדן החלבון ומחזק את השערה. תמרחו מעט שמן קוקוס על השיער ועל הקרקפת לאחר החפיפה כדי לתקן את הנזקים.

אך גם חשוב מאוד לגזור את הקצוות, בקיץ אחת לחודשיים ובחורף אחת לשלושה חודשים.

2.  מונע נשירת שיער (מסכה לשיער)

נשירת שיער יכולה לקרות כתוצאה ממחלות עור דלקתיות שונות, זיהומים פיטרייתיים וחוסרים בתזונה. שמן קוקוס עשיר מאוד בשמנים בריאים אשר יעילים מאוד לעור הקרקפת ולשורשי השיער, הוא מרגיע דלקות ומטפל בזיהומים בעור.

המרכיבים

  • 2 כפות שמן מרווה
  • 3 כפות שמן קוקוס

אופן ההכנה

לפני שאתם הולכים לישון, תחממו מעט את שני השמנים, לא להרתיח אותם, תורידו מהאש (לא לחמם במיקרו כי הוא מקלקל אותם) ותערבבו אותם היטב עד שתקבלו תערובת אחידה.

תנו להם להתקרר מעט ותספיגו היטב את השיער ואת עור הקרקפת, שימו כובע רחצה ותלכו לישון. כשאתם קמים בבוקר תחפפו את השיער, אין צורך לשים מרכך.

Advertisements

3.  מחליק את השיער

שיער שמתקרזל פתאום, נוצר לרוב כתוצאה מיובש יתר של השיער והשורשים. אמנם שמן קוקוס דוחה מים מכיוון שהוא הידרופובי, אך בו זמנית הוא גם שומר על הלחות בתוך השערה.

אופן השימוש

תמרחו 1 כף שמן קוקוס על שיערכם 10-20 דקות לפני החפיפה.
זה יהפוך את שיערכם לחלק ורך כמשי.

על מנת להבריש את השיער בקלות, תמרחו בין 1/2 כפית ל-1 כפית, בהתאם לאורך השיער שלכם, של שמן קוקוס מהשורש ועד הקצוות. אתם גם יכולים להשתמש בשמן קוקוס לעיצוב השיער.

אתם לא צריכים לשים ממנו הרבה, אחרי פעמיים שלוש, כבר תלמדו כמה שמן קוקוס לשים כדי שהשיער שלכם לא יהיה שמנוני.

4.  מטפל בקרקפת עם קשקשים

קשקשים עלולים להיות מצב כרוני של הקרקפת כתוצאה מעור יבש, פטריות וגורמים שונים נוספים. התסמין המרכזי של מצב זה, הוא התקלפות העור של הקרקפת.

שמן קוקוס הוא אנטי דלקתי, אנטי זיהומי ואנטי פטרייתי והוא גם מגביר את הלחות של עור הקרקפת וכך מונע מקשקשים להיווצר.

המרכיבים

אופן השימוש

ערבבו את שני השמנים היטב ואז תמרחו על הקרקפת תוך כדי עיסוי עדין, עד שהתערובת נספגת. תישארו כך למשך 30 דק', על מנת שהשמנים יעשו את העבודה. בתום חצי השעה תחפפו את השיער, אין צורך לשים מרכך. שיערכם יהיה רך כמשי.

חיזרו על פעולה זו בכל פעם לפני שאתם חופפים את שיערכם, לאחר מספר פעמים בודדות כבר תרגישו בשיפור, כמות הקשקשים תרד בהדרגה. לאחר שנפטרתם מהקשקשים, חיזרו על פעולה זו פעם או פעמיים בשבוע, על מנת למנוע מהקשקשים לחזור.

5.  הורג כינים

כינים נפוצות יותר אצל ילדים בגן ובביה"ס, רוב המוצרים לחיסולן עמוסים ברעלים וכימיקלים אשר שורפים את הקרקפת ופוגעים בשיער.

שמן קוקוס הוא הפתרון המושלם נגד כינים, מכיוון שהוא ממלא את העור בלחות במקום לגרות אותו וכך הוא הורג אפילו את הכינים העמידות. הוא עוטף את הכינים וחונק אותן באופן הדרגתי.

אפילו יותר מכך, הוא לא מאפשר לכינים ולביצים שלהן להיתפס בשיער או בשורשים.

אופן השימוש

תמרחו שמן קוקוס על השיער, כך שהשיער לא יהיה שמנוני מידי, אך ספוג היטב בשמן בצורה אחידה מהקרקפת והשורשים ועד קצוות השיער. תשאירו אותו על השיער למשך 3 ימים, כדי שיוכל לפעול כמו שצריך.

במשך 3 הימים בכל פעם שהשמן נספג, תמרחו עוד קצת, כדי לוודא שהשיער ספוג כל הזמן בשמן.

אם אתם רוצים לחזק את שמן הקוקוס, לאחר שאתם מסיימים להספיג אותו על הקרקפת והשיער, שימו כמה טיפות שמן רוזמרין או שמן עץ התה על הקרקפת ותספיגו אותן היטב.

מכיוון  ששמן רוזמרין ושמן עץ התה ידועים בכך שהם מרחיקים כינים מהשיער ומהראש. כפי שאתם רואים, שמן קוקוס הינו פתרון מושלם גם לטיפוח השיער ולא רק למאכל.

כדאי לכם לקנות רק שמן קוקוס אורגני, בתולי, שהופק בכבישה קרה, כי אם הוא עובר עיבוד או פיסטור, הוא מאבד את כל מה שטוב ובריא בו לגופכם.

אתם יכולים למרוח באופן קבוע לאחר חפיפת השיער שמן קוקוס, כפית אחת בדרך כלל מספיקה כדי לתת לשיערכם את הלחות והחומרים המזינים שהוא זקוק להם. כאשר אתם מורחים שמן קוקוס לאחר כל חפיפה, אין צורך לשים מרכך בשיער.


את שמן הקוקוס ניתן לרכוש בלינק המצורף

לחצו לקניה

Advertisements

אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות