עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

10 השמנים הטבעיים הטובים ביותר לעור בריא וצעיר

במשך הזמן, בעיקר בשל תזונה לא בריאה, הייצור הטבעי של שמן בעור מופחת וזה גורם לעור לאבד את הגמישות שלו, מה שמוביל לקמטוטים, קמטים ועור רפוי.

זמן קריאה: 4 דקות
שמנים טבעיים לעור
שינוי גודל טקסט

לכן, על מנת לתחזק את בריאות ומראה העור בדרך הכי טובה, עליכם להחליף את המחסור בשמנים שהעור מייצר, בשמנים טבעיים ובריאים, כדי לשמור על הלחות שלו, על הגמישות ועל הבריאות שלו.

למספר רב של שמנים טבעיים יש תכונות אדירות נגד הזדקנות העור והשימוש בהם משיב את הנעורים, מעשיר בלחות ומרכך את העור.

Advertisements

1. שמן קוקוס

שמן הקוקוס הוא אחד מהשמנים הטבעיים המועילים ביותר לגוף האדם, מחקרים רבים עומדים מאחורי עובדה זו. שמן נפלא זה מונע בין היתר סימני גיל כמו כתמי גיל וקמטים והוא גם פועל על העור כמסנן קרינה המונע נזקי שמש לעור.

תוסיפו 2 כפות ליום של שמן קוקוס לתזונה הקבועה שלכם כדי למנוע מחלות הקשורות לגיל ולחיזוק הבריאות הכללית שלכם. אתם גם יכולים לעסות את העור אחרי מקלחת, עם כמות קטנה, כדי לשמור על לחות העור.

שמן הקוקוס הוא גם מסיר איפור יעיל ובריא מאוד. כשאתן מגיעות לבית אחרי יום עבודה, במקום להשתמש במסיר האיפור המסחרי, תשימו מעט שמן קוקוס על עיגול צמר הגפן ותופתעו לגלות שהאיפור יורד בקלות והעור נשאר לח ורך.

מומלץ שמן קוקוס לא מסונן, שלא עבר חימום (virgin), גולמי. למידע מפורט יותר על שמן הקוקוס, תכתבו בחיפוש: לפני שאתם משתמשים בשמן קוקוס, תקראו את זה!

2. שמן זית

שמן הזית מושלם לחידוש נעורי העור ולשמירת העור רך, בריא וצעיר. שמן זית עשיר מאוד בחומצות שומן, מינרלים, ויטמין A וויטמין E וכל אלה יחד, מגינים על העור מפני נזקים של רדיקלים חופשיים.

Advertisements

תוסיפו לתזונה הקבועה שלכם 2 כפות ליום של שמן הזית. אתם גם יכולים לעסות את העור בעדינות, עם מעט שמן, כדי שלא יהיה שמנוני.

מומלץ שמן זית כתית מעולה, שלא חומם בתהליך הייצור.

3. שמן חוחובה

לשמן החוחובה יש תכונות אנטי אייג'ינג חזקות מאוד והוא עשיר מאוד בויטמין C וויטמין E. תעסו איתו את העור בעדינות, בכל יום אחרי המקלחת.

4. שמן ארגן

את שמן הארגן מפיקים מעץ יחיד במינו הגדל אך ורק במרוקו. הוא מפחית בצורה יעילה מאוד קמטוטים, עור רפוי, כתמים וקמטים. שמן הארגן הוא מקור עשיר לויטמינים E ו- A ואתם יכולים להיעזר בו לניקוי עורכם ע"י עיסוי עדין, לפני השינה.

אתם יכולים להוסיף לתזונה היומית שלכם 1 כפית של שמן ארגן.

5. שמן שקדים

שמן נפלא זה מצמצם את הופעתם של קמטים ומעכב את תהליך ההזדקנות. שמן השקדים עשיר מאוד בויטמין K ו- E ועיסוי העור איתו ישפיע בצורה מצוינת על עורכם.

אתם גם יכולים להיעזר בשמן השקדים כדי להעלים כתמים שחורים מסביב לעיניים. שימו טיפה או שתיים של השמן על האצבעות, תחממו אותו מעט ואז תמרחו אותו בעדינות סביב העיניים. אתם גם יכולים להוסיף לתזונה היומית שלכם 1 כף.

6. שמן נים (אזדרכת הודית)

צמח הנים הוא צמח בן 4,000 שנה לערך ומקורו בדרום אסיה. במיתולוגיה ההינדית עץ זה נחשב לקדוש. הוא גדל באזורים כמו בורמה והודו ובכל אזור הנחשב טרופי או סב-טרופי.

לשמן הנים יש תכונות עצמתיות מאוד של אנטי אייג'ינג, אנטי בקטריאליות, אנטי ויראליות, נוגדות חמצון, אנטי פטרייתיות ואנטי מיקרוביאליות.

שמן הנים גם עשיר מאוד בחומצות שומן רב בלתי רוויות ובויטמין E, המשיבים לעור את הגמישות הטבעית ואת התחדשות תאי העור. ייתרה מזאת, ויטמין ה- E מצמצם את הופעתם של כתמי גיל, קמטים וקמטוטים.

תצרו לעצמכם משחה, קחו צנצנת בינונית, שימו בתוכה 1/3 כוס של שמן קוקוס או שמן זית מחוממים מעט, תוסיפו 1 כף של שמן נים ותערבבו. כעת תמרחו על הפנים למשך 10 דקות לפחות לפני השינה. אין צורך לשטוף, השמנים צריכים להיספג לעומק העור.

את הצנצנת תשמרו במקום קריר ויבש, שאור השמש או כל אור אחר, אינם מגיעים לשם.

7. שמן לבנדר

את שמן הלבנדר מוסיפים לכל מיני מוצרי קוסמטיקה טבעיים, שמן זה בעל תכונות אנטי פטרייתיות ומחטאות, העוזרות לכל מיני מצבים של העור כמו אקנה ופסוריאזיס.

שימו 5-6 טיפות של שמן הלבנדר, יחד עם 1 כף של אלוורה ותמרחו את התערובת על עורכם ע"י עיסוי עדין. תשאירו את התערובת על הפנים למשך 10-15 דקות ותשטפו את הפנים עם מים חמימים.

8. שמן אבוקדו

שמן האבוקדו מצוין לטיפול בעור יבש והוא גם מצמצם את סימני הגיל. שמן האבוקדו הוא מקור עשיר לויטמינים E ו- A, אשר מבטלים בצורה יעילה נזקים בעור שנוצרו כתוצאה מגיל מבוגר.

שמן האבוקדו גם עוזר לחזק את בריאותם של תאי ורקמות העור. אתם גם יכולים להוסיף 2 כפות ליום, של שמן האבוקדו לתזונה היומית שלכם.

9. שמן נבט חיטה

לשמן נבט החיטה יש תכונות עצמתיות מאוד, המונעות בעיות בעור וסימני גיל. הוא מכיל כמויות גבוהות של ויטמינים E ו- A והוא בעל תכונות נוגדות חמצון, המגינות על העור מפני רדיקלים חופשיים הפוגעים בעור.

תמרחו את השמן על עורכם בעדינות תוך כדי עיסוי עדין, ממש מעט, כדי לא להפוך את הפנים לשמנוניות מידי. אתם גם יכולים ליצור תערובת של שמן נבט החיטה יחד עם דבש, לשים משניהם באותה מידה.

כלומר- 1 כפית שטוחה של דבש ו-1 כפית שמן נבט חיטה. תשאירו את המשחה על הפנים למשך 15-20 דקות. חזרו על כך כל יום עד שהעור יתחדש ולאחר מכן תמרחו תערובת זאת, בין 2-3 פעמים בשבוע כדי לשמור על העור.

אתם גם יכולים לערבב את שמן נבט החיטה עם אלוורה, 1/2 כפית אלוורה עם 1 כפית שמן נבט חיטה. תמרחו ע"י עיסוי קל במשך 5 דקות ותשאירו את התערובת על הפנים למשך 10-15 דקות.

10. שמן זרעי רימון

גם שמן זה מכיל נוגדי חמצון עוצמתיים מאוד, המגינים על העור מפני רדיקלים חופשיים ומתקנים את הנזק שנגרם לעור מרדיקלים חופשיים, מהשמש ומגורמים סביבתיים.

שמן זרעי הרימון שומר על העור בריא מכיוון שיש לו תכונות אנטי מיקרוביאליות, נוגדות דלקות ומרפאות.

לפני שאתם משתמשים באחד מהשמנים הנ"ל, תעשו בדיקה קטנה באזור נסתר של עור הפנים, כדי לוודא שאין לכם אלרגיה לשמן.

מומלץ לכם מאוד לקנות את השמנים בחנות טבע, מכיוון ששם השמנים טבעיים יותר ואינם מדוללים עם חומרים כימיים.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות