עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

תרד, מאכל העל שכדאי לכם לאכול כל יום

כאשר אנו חושבים על תרד, האסוציאציה הראשונה שעולה לרובנו לראש היא פופאי. פופאי המלח החזק והמבוגר שאכל תרד כמו סוכריות. יכול להיות שגם מהדורות הצעירים יותר מכירים את פופאי המלח השרירי שאוכל תרד בכל הזדמנות.

זמן קריאה: 2 דקות
שינוי גודל טקסט

בקומיקס שהפך לאחר מספר שנים גם לסדרת טלוויזיה מצליחה מאוד, התרד תפס את המקום המרכזי בכל פעם שפופאי הסתבך בקטטה, הוא אכל מנה של תרד וכך ניצח בכל פעם.

התרד הוא באמת ירק מצוין והוא נמצא במקומו המכובד ברשימת מאכלי העל. ירק ירוק זה טעים מאוד ואתם יכולים לאכול אותו טרי בסלט, כחלק מתבשיל או כמנת פתיחה בארוחות, או להכין מהתרד פאי או קיש.

Advertisements

גם יש את הבייבי תרד, שהם עלים רכים יותר של התרד ויש את המנגולד ואת הקייל (כרוב עלים), שכולם זנים שונים של תרד, הנראים מעט שונים האחד מהשני.

מה יש בתרד שהופך אותו לירק על

התרד מזין מאוד והוא שופע בויטמין C, הוא ירק עלי ירוק כהה והמשמעות היא שהוא גם עשיר מאוד בסיבים תזונתיים. צבעם של כל זני התרד הוא ירוק בוהק כהה ויפהיפה, הם מושכים את העין ורק מחכים שנאכל אותם.

אנשים רבים בשנים האחרונות מכינים מיצים ושייקים מפירות וירקות והמיץ המועדף הוא המיץ הירוק. המיץ הירוק רווי בכל הויטמינים והמינרלים שהגוף זקוק להם כדי להיות בריא וחזק, מכיוון שמשולבים בתוכו כל מיני ירקות ירוקים.

חלק מהירקות המככבים במיץ הירוק הם תרד, חסה, מלפפון, קוסברה, פטרוזילה, קייל ועוד. התרד שופע בסגולות בריאותיות וביניהן יש גם סגולות נוגדות דלקות, נוגדות חמצון, חיזוק העצמות והוא מחזק את מערכת החיסון בטבעיות גמורה.

התרד הוא מקור מצוין וטבעי לויטמין K, לויטמין A, מנגן, חומצה פולית, ברזל, ויטמין B2, ויטמין B6, נחושת, ויטמין E, סידן, ויטמין C ואשלגן.

Advertisements

לא פחות חשובים הם הסיבים התזונתיים שהתרד מלא בהם, זרחן וויטמין B1 (תיאמין), אבץ, כולין (אצטילכולין- חומר האם של אחד מהמוליכים העצביים החשובים מאוד במערכת העצבים).

אפשר להמשיך לכתוב ולדבר עוד ועוד על הירק הנפלא, הטעים והבריא הזה ששמו תרד במשך דפים רבים. אך רק נוסיף ונאמר שהתרד מכיל גם את חומצות השומן אומגה- 3, ניאצין, סלניום וחומצה פנטותנית (B5).

התרד גם עשיר מאוד בפלבונואידים וקרוטנואידים (פיגמנטים אורגנים הנמצאים במיוחד בצמחים וצבעם נע בין צהוב לאדום) וקשה מאוד למצוא מקור טוב יותר לוטאין (נוגד חמצון קרטנואידי האחראי על חדות הראייה) וזאקסנטין.

אולי כל השמות הארוכים האלה של הויטמינים והמינרלים נשמעים לכם ארוכים ומסובכים, אך השורה התחתונה היא שהתרד בריא מאוד, בכל גיל ובכל שלב של החיים.

התרד טעים מאוד בכל תבשיל וסלט, מחירו לא יקר מידי, קל מאוד לגדל אותו בבית והתרד אף פעם לא יוכל לשעמם אתכם. יש כל כך הרבה זנים וצבעים של תרד, תרד בייבי, תרד רגיל, תרד ירוק, תרד אדום, מנגולד, עלי סלק וכרוב עלים.

תרד ומחלות

מחקרים שונים בוצעו בשנים האחרונות על הקשר שבין סרטן וירקות כגון כרובית, ברוקולי, כרוב, כרוב ניצנים, לפת, קייל ותרד.

במחקרים אלה התגלה שכל הירקות הנ"ל ועוד רבים אחרים שאינם מוזכרים כאן, עתירים בתרכובות טבעיות הנלחמות בסוגי סרטן שונים ואף מחסלות את תאי הסרטן. במחקרים אלה התרד הוכיח עצמו כיוצר הגנה מפני סרטן הפרוסטטה (ערמונית).

סגולות נוספות שיש לתרד

התרד מחזק את מערכת החיסון ועל ידי כך מונע את התפתחותן של מחלות רבות. תאכלו בכל יום חופן של עלי תרד טריים או תכינו לעצמכם מיץ או שייק ותשלבו בתוכו את התרד.

המיצים הירוקים מצוינים לניקוי הגוף מרעלים וממתכות כבדות וקלות, הם מחזקים את הגוף ואת מערכת החיסון, הם גם מצוינים להורדה במשקל בדרך בריאה ונטולת הרעבה עצמית והם עשירים מאוד בתרכובות נוגדות דלקות.

כאשר אתם מכינים מיץ או שייק ירוק, תכינו אותו רק מירקות ירוקים. אל תתעסקו בלהשוות כמויות, פשוט שימו בבלנדר מכל ירק חופן או ירק אחד שלם ותערבלו.

אתם יכולים להעשיר את השייק או המיץ הירוק שלכם עם תוספת של חופן אגוזים (כך תקבלו חלבון מלא טבעי), עם מעט קינמון או אפילו עם כמה פרוסות לימון (עם הקליפה).

תכינו לעצמכם שייק או מיץ ירוק כל יום, או לפחות 3 פעמים בשבוע ואתם תחושו את התגובות הטובות של גופכם לשפע של החומרים המזינים והבריאים שנכנסים לתוכו.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות