עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

תרכובת מופלאה המונעת דמנציה, התגלתה באוכמניות

בזמן שהיבטים רבים על דמנציה ואלצהיימר עדיין נמצאים תחת מעטה של מסתוריות, יש דבר אחד ברור והוא: אנשים הרוצים למנוע אצלם את ההתפתחות של דמנציה, יכולים להיעזר בבנות הברית המפתיעות, אוכמניות אורגניות.

זמן קריאה: 2 דקות
אוכמניות - צילום: (shutterstock)
אוכמניות
שינוי גודל טקסט

החוקר רוברט קריקוריאן מאוניברסיטת סינסינטי ביצע מחקר שהשתתפו בו 47 אנשים בגילאי 68 ומעלה, שאובחנו כבעלי פגיעה קוגנטיבית קלה. למשל כשלים קטנים בזיכרון העלולים להוביל להתפתחות של דמנציה.

במהלך המחקר, חלק מהשתתפים קבלו אבקה שנוצרה מאוכמניות בכמות של כוס תה, בזמן שהמשתתפים הנוספים קבלו אבקת פלצבו (תרופת סרק).

Advertisements

כל המשתתפים במחקר עברו מבחנים מנטלים בתחילת ובסיום המחקר, שהתמקדו בכישורי זיכרון המושפעים בדרך כלל על ידי דמנציה.

המשתתפים שקבלו את אבקת האוכמניות הראו שיפור משמעותי בתפקוד המנטלי שלהם, בהשוואה למשתתפים שקבלו את הפלצבו.

ממצאים אלו גובו ע"י סריקות מוח, שהראו יותר פעילות מוחית בקבוצת המשתתפים שקבלו את אבקת האוכמניות. שיפור זה נוצר בשל האנתוציאנינים שיש באוכמניות.

האנתוציאנינים הם כימיקלים טבעיים היוצרים את צבעו הכחול עמוק של פרי זה. אנתוציאנינים אלה משפיעים על המוח ע"י הפחתת הדלקתיות, שיפור זרימת הדם ועל ידי הקלת התקשורת הבין תאית.

מחקר אחד המאמת מחקרים קודמים, שאוכמניות עוזרות לזיכרון

ד"ר קריקוריאן אומר שממצאים אלה מאוששים מחקרים קודמים על בני אדם ובעלי חיים. בשלב הבא רוצה ד"ר קריקוריאן לבצע מחקר על אנשים בגילאי 50 ובשנות ה-60 המוקדמות של חייהם, שיש להם סיכון גבוה יותר לחלות באלצהיימר.

Advertisements

ד"ר קריקוריאן גם מדגיש את החשיבות של אכילת אוכמניות בגיל העמידה, כפי שמראה המחקר, שהמחלה אוכלת את המוח של האדם באופן ממשי במשך עשורים לפני שהתסמינים הראשונים מתחילים להופיע.

עדיין לא ברורה לגמרי הכמות הנדרשת על מנת למנוע את המחלה, אך ד"ר קריקוריאן מסיק שאכילת אוכמניות אורגניות בין 3-5 פעמים בשבוע, תעשה את העבודה.

מחקר דומה שבוצע ע"י צוות חוקרים מאוניברסיטת רידינג ופנינסולה לרפואה (University of Reading and Peninsula Medical School) שבאנגליה, הראה שיפור בביצועים של משימות עבודה מרחביות תוך 3 שבועות בלבד, במסלול של תוספת אוכמניות לתזונה הרגילה של המשתתפים.

החוקר הראשי במחקרים אלה, ד"ר מאט וויטמן אומר "מחקר זה לא רק מוסיף מדע לטענה שאכילת אוכמניות טובה לכם, הוא גם מספק תמיכה לגישה מבוססת תזונה, שניתן להיעזר בה להגדלת קיבולת וביצועי הזיכרון לעתיד".

אוכמניות הן מאכל על אמיתי

אוכמניות עשירות בתרכובות פנוליות, שהן תרכובות נוגדות חמצון חזקות מאוד. מספר מחקרים קליניים הראו שגרגרי יער אלה הם נוגדי סרטן יעילים מאוד, הן בצורתם הטבעית והן כתוספי מזון.

אכילת אוכמניות גם הראתה ירידה בסיכון לסרטן המעי הגס, במחקר שנוהל ע"י 'המחלקה למדעי המזון והטכנולוגיה' באוניברסיטת גאורגיה.

סגולותיהן האנטי סרטניות כוללות את היכולת להפחית דלקתיות ולחץ חמצוני ובנוסף גם לעכב את ההתפשטות של תאים סרטניים בגוף.

סגולות רבות של האוכמניות נובעות מהכמויות הגבוהות של הפלבנואידים החוצים את מחסום הדם והמוח כאשר אוכלים אותן, בנוסף למספר נוגדי חמצון וביוכימיקלים טבעיים נוספים.

קל מאוד להבין את הסיבות שבשלן אוכמניות אורגניות מוגדרות כמאכל על, כאשר אתם מחברים יחד את כל הממצאים של כל המחקרים, ברור מאוד שאוכמניות טובות מאוד לבריאותנו.

מחקר שהתבצע בשנת 2009 ב- 'ביולוגיה ניסיונית' גילה שהאוכמניות משנות את הדרך שבה הגוף מאחסן ומשתמש בסוכר לאנרגיה.

החוקרים במחקר זה ציינו שלחולדות שאכלו אוכמניות בתזונה הקבועה שלהן הייתה ירידה בשומן בבטן, בטריגליצרידים ובכולסטרול, בזמן שאיזון רמות הסוכר בדם שלהן הומרץ.

מחקרים אחרים הראו שאוכמניות אורגניות מחזקות את בריאות דרכי השתן ע"י מניעה מחיידקים מלהידבק לדפנות דרכי השתן. החוקרים גם סבורים שאוכמניות אורגניות יכולות למנוע אוסטאופורוזיס.

מחלת ה- אלצהיימר היא אחת מעשר המחלות העיקריות הגורמות למוות בארה"ב שלא ניתן לרפא או להאט אותן, עם הערכה של 5.3 מיליון אמריקאים החיים עם המחלה, הצורך בשיטת מניעה יעילה חזק מתמיד.

בזמן שישנם מדענים המאמינים שישנו צורך במחקרים נוספים, אוכמניות אלה כבר הוכיחו עצמן כיעילות מאוד. לכן תתחילו להוסיף לתזונה השבועית שלכם אוכמניות אורגניות. כי מה שבטוח, הן רק יעשו טוב לבריאות שלכם.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות