דלג לכותרת המאמר דלג לתוכן המאמר
שיפקה
  • בריאות
  • יופי
  • עשה זאת בעצמך
  • בריאות
  • יופי
  • עשה זאת בעצמך
  • אפליקציית שיפקה
  • קבוצת וואטצאפ
  • ניוזלטר
  • צור קשר
  • אודות

מחקר חשף את הקשר שבין סוכרת סוג 2 לפירות טריים

דף הבית » בריאות

מחקר זה שתוצאותיו ככל הנראה הפתיעו את חסידי הרפואה המערבית, נערך בבית הספר לבריאות הציבור שבאוניברסיטת הרווארד ארה"ב ופורסם בתאריך 29 לאוגוסט 2013.

Avatar photo שיפקה · 07/11/2018 · 18:14

סוכרת, פירות 4 דקות קריאה 4 דק׳

במחקר זה נחשף, בניגוד לכל מה שהרפואה המערבית טוענת בעשורים האחרונים, שאכילת פירות דווקא מועילה לחולי סוכרת מסוג 2. "בזמן שאכילת פירות טריים מומלצת כאמצעי למניעת התפתחות הסוכרת, מחקרים קודמים הגיעו לתוצאות מעורבות בנוגע לצריכת הפירות הכוללת. הממצאים שלנו חשפו ראיות חדשות המראות שישנם פירות מסוימים המועילים באופן מיוחד להפחתת הסיכון לפתח סוכרת" כך אומר המחבר הבכיר של המחקר קי סאן, עוזר פרופסור במחלקת התזונה של בית הספר לבריאות הציבור שבאוניברסיטת הרווארד שהוא גם עוזר פרופסור, במחלקת צ'אנינג של רשת בתי החולים לבריגהאם ולנשים. מחקר זה פורסם ברשת בתאריך 29 לאוגוסט בשנת 2013 בכתב העת 'רפואה בריטית'.

המחקר על הקשר שבין סוכרת לפירות

החוקרים במחקר זה בחנו נתונים שנאספו בין השנים 1984-2008, מ-187,382 משתתפים בסה"כ, שהשתתפו בשלושה מחקרים ארוכי טווח. שלושת המחקרים שהחוקרים בחנו הם:

  • מחקר בריאות האחיות
  • מחקר בריאות האחיות 2
  • ומחקר מעקב אחר אנשי מקצוע העוסקים בבריאות

משתתפים במחקר שדיווחו על כך שאובחנו כחולי סוכרת, מחלות לב וכלי דם או סרטן בעת ההרשמה למחקר, הוצאו מהכלל. התוצאות הראו שכ-12,198 משתתפים שהם 6.5%, פיתחו סוכרת במהלך תקופת המחקר.

החוקרים בחנו את צריכת הפירות הכוללת

כמו גם את צריכתם של פירות מסוימים ביחס לסוכרת:

  • ענבים
  • צימוקים
  • אפרסק
  • שזיף
  • משמש
  • שזיפים מיובשים
  • בננה
  • מלון
  • תפוח
  • אגס
  • תפוז
  • אשכולית
  • תות שדה
  • אוכמניות

במקביל לכך הם גם בחנו את הצריכה של מיצי הפירות: תפוח, תפוז, אשכולית ומיצי פירות נוספים קנויים בבקבוקים. האנשים שאכלו לפחות 2 מנות של פירות טריים בכל שבוע ובעיקר אוכמניות, ענבים ותפוחים, הפחיתו את הסיכון שלהם לפתח סוכרת מסוג 2 בכ-23%. זאת בהשוואה לאנשים שאכלו פחות ממנה אחת של פירות בחודש. כשלעומת זאת, אנשים ששתו מנה אחת או שתיים של מיץ פירות קנוי ביום העלו את הסיכון שלהם לפתח סוכרת מסוג 2, ב-21%. החוקרים למדו שהחלפת 3 מנות של מיצי הפירות הקנויים בשלוש מנות של פירות טריים בשבוע, מפחיתה את הסיכון להתפתחות סוכרת ב-7%.

המדד הגליקמי של הפירות

לא הוכח כגורם בעל השפעה משמעותית אם בכלל, בקשר שיש בין הפירות לבין סוכרת מסוג 2. אינדקס גליקמי - glycemic index - הוא מדד המודד את המהירות שבה הפחמימות במזון, מעלות את רמות הסוכר בדם.

כשלעומת זאת, המדד הגליקמי של

מיצי הפירות בבקבוקים שעוברים במערכת העיכול מהר יותר מהסיבים התזונתיים שמכילים הפירות הטריים, מסבירים את הקשר הישיר שבין צריכת מיצים בבקבוקים, לבין הסיכון הגבוה יותר לפתח סוכרת. החוקרים משערים שההשפעות החיוביות והמועילות שיש לפירות מסוימים, נובעת מרכיב מסוים שהם מכילים. מחקרים קודמים גילו את הקשר שיש בין האנתוציאנינים שמכילים גרגרי היער והענבים, לבין הסיכון המפוחת להתפתחות התקף לב, לדוגמה.

מסקנות המחקר:

"הנתונים שלנו תומכים בהמלצות לצרוך יותר פירות טריים אך לא מיצי פירות קנויים, כאמצעי למניעת סוכרת" מציין מחבר המחקר הראשי איסאו מוראקי, חוקר עמית במחלקה לתזונה בבית הספר לבריאות הציבור שבאוניברסיטת הרווארד ארה"ב. "והממצאים החדשים שלנו צריכים לחדד את ההמלצות לאכול יותר פירות טריים ולהימנע משתיית מיצי הפירות בבקבוקים, כדי למנוע את התפתחות הסוכרת". מוסיף ומסביר איסאו מוראקי. אז מה שאנו למדים מהמחקר הזה זה שבפועל הפירות הטריים לא רק מונעים את התפתחותה של הסוכרת, אלא שהם גם בטוחים לגמרי לאכילה בקרב אנשים עם סוכרת. מכיוון שהסוכר שיש בפירות הטריים הוא טבעי לגמרי בניגוד לסוכרים המעובדים, המלאכותיים ועתירי הכימיקלים שיש במיצים בבקבוקים המקושרים היטב כבר שנים רבות להתפתחותה ולהחמרתה של הסוכרת. תמנעו ככל האפשר משתיית מיצי הפירות הקנויים בבקבוקים, מכיוון שאחוז הפרי האמתי בהם נמוך מאוד אם בכלל והסוכר שהם מכילים הוא מעובד ומלאכותי ואין לו שום קשר לטבעי. גם לא מעט מחקרים במהלך השנים הוכיחו, שהממתיקים המעובדים והמלאכותיים הללו גורמים להתפתחותן של מחלות שונות ומשונות שכל אחד ואחת מאיתנו מעדיף להימנע מהן. כמו למשל: אספרטם, זה מה שחשוב לדעת על הממתיק המלאכותי וגם: ממתיק מלאכותי זה, פוגע בדנ"א עפ"י מחקר

9 שיתופים
שתפו בוואטסאפ שתפו בפייסבוק שתפו בטלגרם

אודות המחבר

Avatar photo

שיפקה מגזין בריאות

שיפקה הוא מגזין בריאות מבוסס מדעית, שנכתב על ידי תזונאים קליניים, נטורופתים ומטפלים מוסמכים בעלי ניסיון מעשי וידע מקצועי רחב. אנו פועלים לפי עקרונות של שקיפות, אתיקה רפואית והתבססות על מחקרים עדכניים - כדי להבטיח מידע שניתן לסמוך עליו.

אודות שיפקה
השאירו תגובה
לבטל

בלי רעש. בלי ספאם.
רק דברים שבאמת שווים לדעת

מה אם בריאות טובה יותר מתחילה בשינוי קטן אחד?

טיפים פשוטים והמלצות שימושיות שאפשר להתחיל ליישם כבר היום, ישירות לוואטסאפ.

כן, אני רוצה להצטרף

הרשמה לניוזלטר של שיפקה

צעד קטן לחיים בריאים

הירשמו וקבלו מאמרי בריאות, טיפים לאורח חיים בריא ועוד - ישר למייל שלכם

איך תרצו להירשם?

הרשמה מהירה עם חשבון Google שלכם.

אם תבחרו לבטל - זה קל ופשוט. אבל אנחנו מאמינים שתמצאו כאן ערך אמיתי.

נרשמת בהצלחה! 🎉

המאמרים והטיפים כבר בדרך אליך 📩

שווה לבדוק גם בספאם – ולסמן אותנו כ"לא ספאם"

שיפקה

תנאי הניוזלטר

מה נאסף, למה משתמשים במידע, ואיך מבטלים בכל רגע.

מה נאסף
שם מלא וכתובת אימייל בלבד.
למה משתמשים במידע
רק לשליחת הניוזלטר ולניהול הרשמה או ביטול.
תדירות
בדרך כלל כשמתפרסמת כתבה חדשה. אין שליחה יומית קבועה.
ביטול הרשמה
בכל מייל יש קישור «ביטול הרישום לניוזלטר». לחיצה אחת מספיקה.
יצירת קשר
לשאלות: shifkeofficial@gmail.com

חדש בשיפקה

איך להסיר תאי עור מתים, בלי לפגוע בשכבת ההגנה הטבעית של העור

פילינג לפנים אולי נשמע לכם עניין פשוט, פעוט וברור מאוד אך האמת היא, ששימוש שגוי בפילינג יכול להזיק לעור שלכם ומאוד כדאי לכם להימנע מכך.
12/08/2026

בלי רעש. בלי ספאם.
רק דברים שבאמת שווים לדעת

מה אם בריאות טובה יותר מתחילה בשינוי קטן אחד?

טיפים פשוטים והמלצות שימושיות שאפשר להתחיל ליישם כבר היום, ישירות לוואטסאפ.

כן, אני רוצה להצטרף

לתשומת לבכם

מאמרי בריאות המופיעים באתר שיפקה, נועדו למטרת עיון בלבד ואינם נועדו להוות תחליף לייעוץ רפואי.
אודות
ניוזלטר
צור קשר
מדיניות פרטיות
נגישות

הישארו מעודכנים

קבוצת וואטסאפ
אפליקציית שיפקה

עקבו אחרינו

© 2026 שיפקה - כל הזכויות שמורות