עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

16 מזונות שדומים לאיברי הגוף להם הם טובים

בעזרת אכילת הפירות והירקות הבאים, תחזקו את בריאות גופכם ובפרט את בריאות האיברים שלהם הם דומים. כמעט כולנו מכירים את המנטרה "אתם מה שאתם אוכלים". אולם ישנו דמיון רב יותר ממה שחשבתם בין המזון שאתם אוכלים, לבין איברי גופכם. במאמר זה ישנם 16 מזונות המשקפים את איברי הגוף שאותם הם מעשירים בחומרים מזינים.

זמן קריאה: 5 דקות
שינוי גודל טקסט

ישנם שיאמרו שמדובר בצירופי מקרים ויכול להיות שזה באמת כך, מכיוון שמזונות אלה בריאים גם לכל הגוף.

רשימת המזונות הבאה, היא תזכורת מהנה ומשעשעת למזונות שעליכם לאכול על מנת לחזק איברי גוף מסוימים בעיקר.

Advertisements

1. גזר – עיניים

תחתכו את הגזר לעיגולים ושימו לב לדמיון של הירק הזה לעין, במבט קרוב אף תראו את דפוס הקווים המשקף את האישון והקשתית.  כך תגלו שה"מעשיות" של הסבתות נכונות. הגזרים גם עשירים מאוד בויטמינים A ו- E שמשפרים ומחזקים את הראייה.

"הגזרים עשירים בויטמינים ונוגדי חמצון, כמו בטא קרוטן, המקטינים את הסיכוי לניוון מולקולרי, שזה הגורם המוביל לאבדן ראייה בקרב אנשים מבוגרים".

אומר ששון מולבי דוקטור לרפואה, מנהלם הרפואי של המרכזים 'לחיות את החיים בחכמה לניהול משקל בריא', בבוקה רטון פלורידה ארה"ב.

אכילת גזר משפרת את זרימת הדם לעיניים. הבטא קרוטן הכימיקל הצמחי העיקרי שהם מכילים נותן להם את צבעם הכתום, המפחית את הסיכון שלכם לפתח קטרקט.

2. אגוזי מלך – מוח

הקפלים והקמטים של אגוז המלך, מזכירים את מראה וצורת המוח. צורתו של האגוז אף דומה למוח בכך שהוא בעל שני חלקים המזכירים את האונה הימנית והאונה השמאלית.

Advertisements

זו הסיבה שאין זו הפתעה שכינויו של אגוז המלך הוא "מזון המוח". ליסה אוולינו דיאטנית מסבירה "הם מכילים רמות גבוהות של חומצות השומן אומגה- 3, המחזקות את תפקודי המוח".

המדענים אומרים שאגוז מופלא זה עוזר להתפתחותם של למעלה משלושה תריסר של נוירו טרנסמיטרים (תאי עצב) בתוך המוח, תוך שיפור האותות ועידוד תקשורת הודעות חדשה, בין תאי המוח. אכילת אגוזי מלך בהחלט עוזרת למניעת דמנציה.

אגוזי המלך גם מחלצים ושוברים את הלוחות מבוססי החלבון, המקושרים למחלת ה- אלצהיימר, על פי מחקרו של ד"ר ג'יימס ג'וזף באוניברסיטת טאפט שבבוסטון.

3. סלרי – עצמות

גבעוליו הארוכים והרזים של הסלרי דומים עד מאוד למראה העצמות שבגופנו והם גם מזון מצוין בשבילן.

"הסלרי הוא מקור מצוין לסיליקון, שהוא חלק מהמבנה המולקולרי הנותן לעצמות את חוזקן" אומר ד"ר מולאבי. צירוף מקרים נוסף הוא  ש-23% ממבנה העצמות מורכב מנתרן וכך גם הסלרי" מוסיף ואומר ד"ר מולאבי אוולינו.

כאשר התזונה שלכם דלה בנתרן (נתרן טבעי ולא מלאכותי) גופכם יאלץ לקחת אותו מהעצמות, מה שיגרום להן להיחלש. הסלרי גם מחדש את צרכי השלד של גופכם.

4. אבוקדו – רחם

צורתו האליפסית של האבוקדו נראית כמו הרחם וצוואר הרחם של האישה והוא מחזק את בריאות הרבייה.

"האבוקדו מקור מעולה לחומצה פולית" אומרת אליזבת' סאמר, דיאטנית מוסמכת וכותבת הספר "תאכלו את הדרך שלכם לאושר". "החומצה הפולית התגלתה כמפחיתה של הסיכון להתפתחות של דספילזיה של הרחם, שזהו מצב טרום סרטני", מוסיפה סאמר.

מחקרים מודרניים מראים שכאשר אישה אוכלת 1 אבוקדו בשבוע, הוא מאזן את הורמוני הלידה, משיל משקל לא רצוי לאחר הלידה ואף מונע את סרטן צוואר הרחם. האבוקדו זקוק ל-9 חודשים כדי לגדול, בדיוק כמו התינוק האנושי.

גם ה- אגס בדומה לאבוקדו דומה בצורתו לאיברים נשיים אלה וכל אחד מהל מכיל למעלה מ-14,000 תרכובות כימיות פוטוליתיות (photolytic) תזונתיות, שעוזרות לשמור על בריאות הרחם וצוואר הרחם של הנשים.

5. תאנים – תאי זרע גבריים

התאנים מלאות בזרעים והן גדלות בזוגות. מחקרים הראו שאכילת תאנים, מגבירה את הניידות של הזרע הגברי ומעלה את ספירת הזרע ובנוסף לכך, התאנים גם גוברות על עקרות של גברים.

6. אשכולית – חזה

הדמיון שיש בין פירות הדר כמו לימון, תפוז, אשכולית, לחזה האישה ולבלוטות החלב, יכולה להיות יותר מאשר צירוף מקרים פשוט.

"האשכולית מכילה חומרים הנקראים לימונואידים, שהראו את כוחם בדיכוי התפתחותם של תאי סרטן בחיות מעבדה ובתאי סרטן השד של בני אדם", אומר ד"ר מולאבי.

האשכולית ושאר פירות ההדר, גם מסייעים לבריאות הכללית של החזה ולתנועת הלימפה פנימה והחוצה מהשדיים.

7. עגבנייה – לב

תחתכו עגבנייה לשני חצאים ושימו לב שלפרי האדום הזה יש חדרים מרובים, המזכירים את המבנה של הלב.

"מחקרים מצאו שבשל הליקופן שמכילות העגבניות, הסיכון ללקות במחלות לב מופחת בקרב גברים ונשים, שאוכלים עגבניות", אומרת סאמר.

היא גם מוסיפה ואומרת שאם אתם מערבבים אותן עם מעט שומן בריא, כמו שמן זית, קוקוס או אבוקדו, זה יעזור לגופכם לספוג יותר ליקופן, כמעט פי עשר מהרגיל.

8. יין אדום – דם

היין האדום עשיר מאוד בנוגדי חמצון ופוליפנולים, כולל רזברטול רב עצמה וצבעו של היין הזה זהה מאוד לצבע הדם.

"כאשר אתם שותים אותו, אתם ממלאים את גופכם בחומרים מזינים המגינים עליכם מפני דברים הרסניים בדם כמו כולסטרול ה- LDL, שיכול לגרום למחלות לב", אומרת סאמר.

"גם ישנה תרכובת המדללת את הדם, ביין האדום, שמפחיתה את היווצרותם של קרישי דם, העלולים לגרום לשבץ ולמחלות לב", מוסיפה סאמר.

טיפ קטן: תמיד תפתחו את בקבוק היין כ-30 דק' לפני שאתם שותים ממנו ותשאירו אותו פתוח, על מנת לאפשר לחומרים המשמרים להתאדות החוצה. כך אתם תהנו יותר מטעמו ותמנעו מעצמכם הכנסת חומרים מזיקים לגוף.

9. ג'ינג'ר – קיבה

כל מי שאי פעם שתה משקה ג'ינג'ר או תה ג'ינג'ר כאשר הוא סבל מכאבי בטן, מכיר את ההשפעות נוגדות הבחילות שלו. לכן זה מסתדר שהצמח הזה מזכיר במקצת את צורת הקיבה.

ד"ר מולאבי אומר "ג'ינג'רול, שהוא המרכיב האחראי על ריחו וטעמו החריף, נמצא ברשימת הפיטוכימיקלים של מחלקת החקלאות של ארצות הברית (USDA), כבעל יכולת מוכחת למנוע בחילות והקאות".

10. בטטה – לבלב

צורתה המלבנית המעוגלת של הבטטה בעלת דמיון רב לצורתו של הלבלב, היא משפרת את תפקודו הבריא של איבר קטן וחשוב זה. בנוסף לכך הבטטה מאזנת את האינדקס הגליקמי בקרב חולי סוכרת.

"הבטטות עשירות מאוד בבטא קרוטן, שהוא נוגד חמצון חזק מאוד שמגן על כל רקמות הגוף, כולל הלבלב, מפני הנזקים הקשורים לסרטן ולהזדקנות", אומרת סאמר.

11. ענבים – ריאות

הענבים דומים מאוד לתאי האוויר הזעירים של הריאות. הריאות מורכבות מענפים קטנים של דרכי הנשימה, המסתיימים בענפים קטנים של רקמה הנקראת אלבאולי (alveoli- שק אוויר זעיר).

מבנים אלה מאפשרים לחמצן לעבור מהריאות אל זרם הדם. תזונה עשירה בענבים טריים, הוכחה כמפחיתה את הסיכון להתפתחות סרטן הריאות ונפחת (הרחבה קבועה ולא רגילה של דרכי הנשימה).

זרעי הענבים מכילים כימיקל טבעי הנקרא פרואנטוציאנידין, היכול להפחית את חומרת האסתמה הנגרמת מאלרגיה. הסיבה שתינוקות שנולדו לפני זמנם מתקשים לנשום היא, מכיוון שהאלבאולי מתחיל להתפתח רק בשבועות 23-24 של ההיריון.

12. שעועית – כליות

מרפאות ומשפרות את תפקודי הכליות, צורתן זהה לחלוטין לכליות ולכן בארצות שונות קוראים להן שעועית כליות (Kidney Beans). השעועית מספקת לגוף מגוון של ויטמינים ומינרלים, מה שהופך אותן למצוינות לשמירת וחיזוק בריאותכם הכללית.

אך חשוב מאוד לא לצרוך יותר מידי שעועית, בדיוק כמו כל מזון אחר, כדאי לאכול אותן במתינות.

13. זיתים – שחלות

אם תעיפו מבט לרגע, אתם תשימו לב לכך שהזיתים מזכירים מאוד את צורת השחלות. הזיתים מחזקים את בריאות השחלות ומשפרים את תפקודן.

מחקר איטלקי חשף שלנשים שהתזונה שלהן כללה הרבה שמן זית (או כבישת זיתים ביתית), ירד הסיכון להתפתחות סרטן השחלות בכ-30%. כפי הנראה השומנים הבריאים שמכיל שמן הזית, עוזרים לדכא את הגנים הגומרים לנטייה של הגוף לפתח סרטן.

14. בננה – פה מחייך

אכילת בננה תעודד את מצב רוחכם ותעלה חיוך על פניכם. פרי פופולרי זה מכיל חלבון הנקרא טריפטופן, כאשר חלבון זה מתעכל הוא הופך לנוירוטרנסמיטר הנקרא סרוטונין.

הסרוטונין הוא הכימיקל במוח שמווסת את מצב הרוח. הבננה נחשבת לתרופה נגד דיכאון, מכיוון שהיא מסדירה את רמת ייצור הסרוטונין במוח.

15. בצל – תאי הגוף

כאשר אתם חותכים את הבצל לעיגולים, שימו לב לדמיון שלהו לתאי הגוף שלכם. מחקר שהתבצע על בצלים גילה שהבצלים מנקים חומרי פסולת מכל תאי הגוף.

הדמעות שיורדות לכם כאשר אתם מקלפים וחותכים בצל, למעשה מנקות את שכבות האפיתל של העיניים שלכם, מה שהופך את הדמעות האלה לדמעות של בריאות.

16. פטריות – תנוך אוזניים

שימו לב כאשר אתם חותכים את הפטריות לשני חצאים או לפרוסות, שהן מזכירות מאוד את צורת האוזן שלכם. הפטריות משפרות את השמיעה מכיוון שהן עשירות מאוד בויטמין D.

ויטמין D חיוני מאוד גם לבריאות העצמות ובמיוחד לשלושת העצמות הזעירות של האוזן, המעבירות את הקולות אל המוח.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות