עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

7 מזונות לשמירה על עור בריא וצעיר יותר, ללא קמטים

עור יפה, חלק ובריא הוא חלומה של כל אישה ואף חלומו של כל גבר ובוודאי לא תופתעו לגלות שעל מנת שעורכם יהיה יפה ובריא, אתם יכולים פשוט לאכול מזונות המסייעים לו להיות בריא, צעיר וקורן.

זמן קריאה: 3 דקות
אילוסטרציה: (shutterstock)
עור בריא ללא קמטים
שינוי גודל טקסט

עור שדואגים להזין אותו בחומרים המזינים שלהם הוא זקוק, נשאר גמיש, רך, בוהק, צעיר ובריא. חשוב שתהיו מודעים לכך, שגם אם הזנחתם את העור שלכם בשנים האחרונות, תמיד תוכלו לסייע לו להחלים ולהתחדש.

כאשר תקפידו לשלב בתזונה שלכם מזונות המכילים חומרים טבעיים המיטיבים עם העור, אתם תשימו לב שהצורך להתעסק עם העור ביום יום פוחת משמעותית. זאת מכיוון שאתם מטפחים את העור שלכם מתוך הגוף.

Advertisements

תצרכו את 7 המזונות האלה לשמירה על עור בריא, יפה וצעיר

1. שקדים

השקדים עשירים מאוד בסידן ביחס לסוגי האגוזים האחרים. ישנם שני סוגי שקדים האחד מר והשני מתוק. שקדים מתוקים מכילים חומצות שומן בלתי רוויות, ויטמין E, מגנזיום, חלבונים, סיבים תזונתיים, ויטמין B וזרחן.

כל המרכיבים האלה שמכילים השקדים מטבעם ובעיקר ויטמין E, משפיעים לטובה על העור. מלבד היותו ויטמין הכרחי לגוף, ויטמין E מכונה גם "ויטמין היופי".

כינוי זה דבק בו מכיוון שהוא מטפח את התגובות הכימיות הרבות של האורגניזם שלכם, מה שמשפר את מצב העור. השקדים גם מכילים שפע של נוגדי חמצון, הידועים בהשפעתם החיובית על בריאות העור.

תפקידיו של ויטמין E בגוף והשפעותיו על ה- עור

  • ממלא את העור בלחות ומחדש את התחדשות תאי העור שנפגעו מרדיקלים חופשיים
  • הוא מגן על ה- עור מפני השפעות חיצוניות שליליות
  • מפחית את האדמומיות של ה- עור
  • הוא מונע את התהוותם של כתמים כהים על ה- עור
  • מונע ומפחית קמטים ושומר על ה- עור חלק וקורן

2. גזר

ישנם שני מרכיבים עיקריים טבעיים בגזר, החיוניים במיוחד לבריאות העור והם ויטמין A ובטא קרוטן. ויטמין A הוא ויטמין חיוני לבריאות הכללית שלכם ובנוסף הוא גם מונע את התפתחותו של סרטן עור.

בנוסף, הוא גם משיב ושומר על הזוהר והיופי הטבעיים של העור. ויטמין A יחד עם ויטמין E, בעלי תפקיד מרכזי בגדילה ובהתפתחות של תאי עור חדשים והם אף אחראים על חידוש תאי עור, שנפגמו מקרני ה-UV ומסיבות נוספות.

Advertisements

בטא קרוטן הוא נוגד חמצון חזק מאוד המכונה "מגן שמש טבעי", היות והוא מגן על ה- עור מקרני האולטרה ויולט (אולטרה סגולות). למקרה ואתם אוכלים גזר טרי, תזכרו שהוא גם שופע בויטמין C.

3. שוקולד מריר 75% קקאו ומעלה לא חלבי

השוקולד המריר שופע במרכיבים טבעיים בריאים. אך בעיקר הפלבונואידים הם אלה המפחיתים את החספוס של העור והם אלה המגינים על העור מפני קרני האולטרה ויולט.

מחקרים הראו שלנשים שצרכו שוקולד מריר פרווה, לפחות 3 פעמים בשבוע, בערך 1 טבלה בסה"כ, היה עור עמיד יותר בפני קרני השמש, אולטרה ויולט.

4. גרעיני חמניות (שחורים)

גרעיני חמנייה שופעים בחומרים מזינים רבים ובמרכיבים יעילים וחיוניים. הם עשירים בחומצות השומן אומגה 3 המסייעות לעור לשמור על הלחות הטבעית שלו, מה שמונע ממנו להתייבש.

חומצות השומן אומגה 3 מעולות לבריאותכם הכללית, הן גם משפרות את מרקם העור ומונעות את ההיווצרות של פיגמנטציה בעור, בנוסף לכל זה הן גם מפחיתות את התפתחותם של קמטים. הם גם מכילים אבץ שהוא מינרל חיוני לבריאות העור.

חשוב שגרעיני החמנייה לא יהיו מעובדים, מקולפים או קלויים במארז, מכיוון שכל אחד מהתהליכים האלה פוגם בחומרים הטבעיים שלהם. מומלץ לכם לקנות אותם גולמיים ולקלות אותם בבית.

5. תה ירוק

התה הירוק שופע ב- פוליפנולים ובמחקרים שבוצעו בשנים האחרונות, התגלה שה- פוליפנולים הם נוגדי חמצון עוצמתיים מאוד. התה הירוק מסייע בשמירה על העור שלכם יפה, גמיש ובריא. עליכם לשתות בין 2-4 כוסות תה ירוק ביום.

6. תרד

תרד הוא מקור נהדר לויטמין C ו- A. ויטמינים חיוניים אלה פועלים בראש ובראשונה כנוגדי חמצון עוצמתיים מאוד, מה שאומר שהם מנטרלים את תהליך ההתדרדרות המתרחש בשל פעילותם של רדיקלים חופשיים.

מחקרים רבים ושונים הראו ששילוב שני הויטמינים הטבעיים החיוניים האלה יחד, מאט את קצב גדילתם של תאי עור סרטניים ממאירים. חשוב לציין שויטמין C אינו שורד בחום, לכן יש לאכול את התרד טרי.

7. תפוח אדמה

תפוחי האדמה עשירים מאוד בויטמין C, שכבר הבנתם שהוא חיוני מאוד לבריאות העור שלכם. בוודאי אתם כבר זוכרים שויטמין C הוא ויטמין המפתח ליצירת ה- קולגן, שהוא הכרחי לשמירה על עורכם בריא ויפה.

ויטמין C גם מסייע לגופכם לרפא כתמים כהים על העור ולהשיב את הזוהר הטבעי שלו. חשוב לציין ששתיית מיץ תפוחי אדמה טריים שופעת בויטמין C, אך חימום של תפוח האדמה הורס את הויטמין.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות